Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0

Esspe

Recommended Posts

Antivaxxprofilerna döda med covid-19

För kampanjer mot vaccin i tv och radio – ångrar sig på dödsbädden

Eterprofeternas konspirationsteori är kristallklar:

Coronavaccinet fungerar inte och är farligt.

Nu dör antivaxxarna en efter en i covid.

Motståndarnas argument mot coronavaccinering är otaliga och högljudda i USA.

President Bidens uppmaning till amerikanerna att vaccinera sig kallas ”nazistliknande” och vaccinering ses som ett sätt att ”förtrycka kristna”. ”Varför ska man ta ett vaccin som förordas av folk som ljög för dig hela tiden om ansiktsskydd, varifrån viruset kom och dödssiffran?”

”Varför ska jag vaccinera mig och riskera biverkningar när det är en liten risk att jag dör utan?”

De så kallade antivaxxarna manas på av framför allt konservativa programledare i radio och tv. Men under tre veckor dog tre vaccinmotståndare med egna program i amerikansk tv och radio med covid-19.

Jobbat mot Biden

Senaste offret är Marcus Lamb, 64, grundare av den största konservativa kristna tv-kanalen i USA, Daystar television. Under pandemin har han och hans tv-kanal, som har mer än två miljarder tittare världen över, ägnat timme efter timme åt att protestera mot covidvaccin, restriktioner och nedstängningar av samhällen på grund av viruset.

Lamb har aktivt jobbat mot Joe Biden och vaccinering, som han kallade ”det farligaste” som barn kan råka ut för och ”en synd mot Guds ord”.
Enligt uppgifter i amerikansk media försökte Marcus Lamb självmedicinera med ivermektin, en parasitmedicin för hästar. Något vetenskapligt stöd för att den verkar finns inte.

Marcus Lamb blev svårt sjuk i covid-19 och fördes till sjukhus med andningssvårigheter. Från sjuksängen vädjade han till tittarna att be för hans tillfrisknande.

Vid hans sida satt hans fru Joni. I en tv-sändning från sjukhuset sa hon:

– Be speciellt för att hans lungor ska klara inflammationen och att hans syrenivåer fortsätter att vara starka och gå upp så att vi kan vänja honom av med extra syre och ta hem honom, sa hon.

”Andlig attack”

Under Marcus Lambs sjuktid tog hans son Jonathan över en sändning i Daystar. Infektionen beskrev han som en ”andlig attack från fienden”.

Tv-kanalen Daystar har vid flera tillfällen spridit desinformation. I maj i år sände kanalen ett entimmeslångt inslag med Robert F Kennedy Jr där han tilläts utveckla sina antivaccinåsikter. Kennedyklanen tog avstånd från hans uttalanden.

I tisdags dog Marcus Lamb i covid-19.

”Det är med tungt hjärta vi meddelar att Marcus Lamb, vd och grundare av Daystar Television Network, åkte hem i morse för att vara med gud”, skrev nätverket på Twitter.

En av flera programledare i radio som tröttnat på vaccinmotståndarna är Howard Stern.

– När ska vi sluta stå ut med idi*terna i det här landet? Fan ta deras frihet. Jag vill ha min frihet att leva. Jag vill kunna lämna mitt hus, säger han.

Flera kristna vaccinmotståndare som dött med covid-19

Dick Farrel, 64, död med covid 8 augusti 2021
Var en konservativ programledare i radio och programledare på Newsmax tv. Coronavaccinet kallade han falskt och spred sina åsikter på sociala medier. Han gjorde också utspel mot exempelvis amerikanske smittskyddsexperten Anthony Fauci, som kan kallade en ”lögnaktig galning”.
När Dick Farrel själv smittades med viruset och blev sjuk i covid-19 ändrades hans attityd uppger en vän på Facebook efter hans död:
– Han sms:ade att jag skulle vaccinera mig, att viruset inte är ett skämt. Han sa: ”Jag önskar att jag tagit vaccinet”.

Phil Valentine, 61, död med covid 22 augusti 2021
Var en konservativ programledare i radio på SuperTalk 99.7 WTN i Nashville och skeptisk till coronavaccin.

Han fördes svårt sjuk i covid-19 till sjukhus i slutet av juli efter att ha blivit smittad drygt en vecka tidigare. På sjukhuset konstaterades också lunginflammation.

”Phil vill att hans lyssnare ska veta, att trots att han aldrig varit någon vaccinmotståndare, ångrar han inte varit mer för vaccinering och ser fram emot att mer kraftfullt förespråka den ståndpunkten så snart han är tillbaka i etern”, skrev hans familj på Twitter.

Marc Bernier, 65, död med covid 30 augusti 2021
Var en konservativ programledare på WNDB i Florida och kallade sig själv ”Mr Anti-Vaxx”. När vaccinet kom frågade hans bisittare om Marc skulle vaccinera sig. Då sa han:
– Jag tänker inte ta sprutan. Skojar du? Mr Anti-Vaxx? Jösses.
Den sjunde augusti fördes Marc Bernier akut till sjukhus. Han kämpade för att bli frisk från covid-19 under tre veckor innan dog.

Källor: NBC, New York Post, Newsweek och Daytona Beach News-Journal

Ändrades av Changnoi

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 minuter sedan, skrev Changnoi:

Antivaxxprofilerna döda med covid-19

För kampanjer mot vaccin i tv och radio – ångrar sig på dödsbädden

Eterprofeternas konspirationsteori är kristallklar:

Coronavaccinet fungerar inte och är farligt.

Nu dör antivaxxarna en efter en i covid.

Motståndarnas argument mot coronavaccinering är otaliga och högljudda i USA.

President Bidens uppmaning till amerikanerna att vaccinera sig kallas ”nazistliknande” och vaccinering ses som ett sätt att ”förtrycka kristna”. ”Varför ska man ta ett vaccin som förordas av folk som ljög för dig hela tiden om ansiktsskydd, varifrån viruset kom och dödssiffran?”

”Varför ska jag vaccinera mig och riskera biverkningar när det är en liten risk att jag dör utan?”

De så kallade antivaxxarna manas på av framför allt konservativa programledare i radio och tv. Men under tre veckor dog tre vaccinmotståndare med egna program i amerikansk tv och radio med covid-19.

Jobbat mot Biden

Senaste offret är Marcus Lamb, 64, grundare av den största konservativa kristna tv-kanalen i USA, Daystar television. Under pandemin har han och hans tv-kanal, som har mer än två miljarder tittare världen över, ägnat timme efter timme åt att protestera mot covidvaccin, restriktioner och nedstängningar av samhällen på grund av viruset.

Lamb har aktivt jobbat mot Joe Biden och vaccinering, som han kallade ”det farligaste” som barn kan råka ut för och ”en synd mot Guds ord”.
Enligt uppgifter i amerikansk media försökte Marcus Lamb självmedicinera med ivermektin, en parasitmedicin för hästar. Något vetenskapligt stöd för att den verkar finns inte.

Marcus Lamb blev svårt sjuk i covid-19 och fördes till sjukhus med andningssvårigheter. Från sjuksängen vädjade han till tittarna att be för hans tillfrisknande.

Vid hans sida satt hans fru Joni. I en tv-sändning från sjukhuset sa hon:

– Be speciellt för att hans lungor ska klara inflammationen och att hans syrenivåer fortsätter att vara starka och gå upp så att vi kan vänja honom av med extra syre och ta hem honom, sa hon.

”Andlig attack”

Under Marcus Lambs sjuktid tog hans son Jonathan över en sändning i Daystar. Infektionen beskrev han som en ”andlig attack från fienden”.

Tv-kanalen Daystar har vid flera tillfällen spridit desinformation. I maj i år sände kanalen ett entimmeslångt inslag med Robert F Kennedy Jr där han tilläts utveckla sina antivaccinåsikter. Kennedyklanen tog avstånd från hans uttalanden.

I tisdags dog Marcus Lamb i covid-19.

”Det är med tungt hjärta vi meddelar att Marcus Lamb, vd och grundare av Daystar Television Network, åkte hem i morse för att vara med gud”, skrev nätverket på Twitter.

En av flera programledare i radio som tröttnat på vaccinmotståndarna är Howard Stern.

– När ska vi sluta stå ut med idi*terna i det här landet? Fan ta deras frihet. Jag vill ha min frihet att leva. Jag vill kunna lämna mitt hus, säger han.

Flera kristna vaccinmotståndare som dött med covid-19

Dick Farrel, 64, död med covid 8 augusti 2021
Var en konservativ programledare i radio och programledare på Newsmax tv. Coronavaccinet kallade han falskt och spred sina åsikter på sociala medier. Han gjorde också utspel mot exempelvis amerikanske smittskyddsexperten Anthony Fauci, som kan kallade en ”lögnaktig galning”.
När Dick Farrel själv smittades med viruset och blev sjuk i covid-19 ändrades hans attityd uppger en vän på Facebook efter hans död:
– Han sms:ade att jag skulle vaccinera mig, att viruset inte är ett skämt. Han sa: ”Jag önskar att jag tagit vaccinet”.

Phil Valentine, 61, död med covid 22 augusti 2021
Var en konservativ programledare i radio på SuperTalk 99.7 WTN i Nashville och skeptisk till coronavaccin.

Han fördes svårt sjuk i covid-19 till sjukhus i slutet av juli efter att ha blivit smittad drygt en vecka tidigare. På sjukhuset konstaterades också lunginflammation.

”Phil vill att hans lyssnare ska veta, att trots att han aldrig varit någon vaccinmotståndare, ångrar han inte varit mer för vaccinering och ser fram emot att mer kraftfullt förespråka den ståndpunkten så snart han är tillbaka i etern”, skrev hans familj på Twitter.

Marc Bernier, 65, död med covid 30 augusti 2021
Var en konservativ programledare på WNDB i Florida och kallade sig själv ”Mr Anti-Vaxx”. När vaccinet kom frågade hans bisittare om Marc skulle vaccinera sig. Då sa han:
– Jag tänker inte ta sprutan. Skojar du? Mr Anti-Vaxx? Jösses.
Den sjunde augusti fördes Marc Bernier akut till sjukhus. Han kämpade för att bli frisk från covid-19 under tre veckor innan dog.

Källor: NBC, New York Post, Newsweek och Daytona Beach News-Journal

Har länge funderat på vilken grupp som är mest motståndare till vaccin. Nu gick det upp ett ljus, det är Jehovas vittnen & Co. 

Det är helt logiskt, tror man på en saga så tror man på en annan.

Dela på andra sajter

On 2021-12-05 at 07:42, skrev Dempa:

När det gäller vaccinering av unga fullt friska människor är jag absolut en anti-vaxxare som du så fint kallar det.

Häpnas dagligen över de föräldrar som stolt skriver på sociala medier att deras barn nu är fullt vaccinerade. Även om risken för biverkningar är liten förstår jag inte varför man tar risken när risken för svår sjukdom och död i den åldersgruppen är ännu mindre.

https://e.vnexpress.net/news/news/120-children-hospitalized-province-suspends-pfizer-vaccine-batch-4397748.html

”Over the past week, three children have died following their vaccination with the Pfizer Covid-19 vaccine in Bac Giang, Hanoi and Binh Phuoc. The cause of death has been determined as "overreaction to the vaccine."

Det är ju naturligtvis upp till föräldrarna. Och det kan ju dessutom vara så att dessa barn skulle kunna dö av covid 19 om dom vart smittade. Även om det är statistiskt osannolikt att barn blir sjuka och dör i covid. Så är det ännu mera osannolikt att barn blir sjuka av vaccinet. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

De systematiskt falska PCR-testerna gjorde det möjligt för den medicinska etablissemanget att utse nästan alla dödsfall i cancer, hjärtinfarkt etc. som “Covid-dödsfall” om patienterna fått det falska PCR-testet som körts på för många cykler. En person som dog med falskt positivt räknades som en Covid-död. Italienska medicinska myndigheter har senare korrigerat Italiens covid-dödstal till att endast inkludera personer som dött av Covid. Antalet döda i covid-19 sjönk då från 130 000 till 3 783. Med andra ord, i Italien skapades “pandemin” genom att överskatta Covid-dödsfallen över 30 gånger

https://www.metabolhalsa.se/2021/11/11/ar-planen-att-decimera-jordens-befolkning/ 

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev flebbe:

De systematiskt falska PCR-testerna gjorde det möjligt för den medicinska etablissemanget att utse nästan alla dödsfall i cancer, hjärtinfarkt etc. som “Covid-dödsfall” om patienterna fått det falska PCR-testet som körts på för många cykler. En person som dog med falskt positivt räknades som en Covid-död. Italienska medicinska myndigheter har senare korrigerat Italiens covid-dödstal till att endast inkludera personer som dött av Covid. Antalet döda i covid-19 sjönk då från 130 000 till 3 783. Med andra ord, i Italien skapades “pandemin” genom att överskatta Covid-dödsfallen över 30 gånger

https://www.metabolhalsa.se/2021/11/11/ar-planen-att-decimera-jordens-befolkning/ 

Lars Bern igen. Virrigare och bittrare än få. Jävligt poppis bland svenska stenbordsgubbar i Pattaya dock, man får nästan hämta skottsäker väst om man kritiserar honom här.  😎

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fredman:

Har länge funderat på vilken grupp som är mest motståndare till vaccin. Nu gick det upp ett ljus, det är Jehovas vittnen & Co. 

Det är helt logiskt, tror man på en saga så tror man på en annan.

i min rätt diversifierade bekantskapskrets har jag ett par Jehovas Vittnen. En av dem skrev ett upprört inlägg på ett annat forum härförleden om hur han nu var vilse i sin tro  när Jehovas äldste visa män  (eller vad de nu kallas), hade uppmanat till vaccinering. Min bekant har nämligen  gått "all in" på att vaccinet är ett gift, och alla som tagit en spruta kommer att dö om två till tre år.  Man anar att inte ens Jehovas vittnen står helt enade i frågan. Annars borde det ju passa rätt bra in i deras spådomar om Armageddon kan man tycka. 😎

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Lars Bern igen. Virrigare och bittrare än få. Jävligt poppis bland svenska stenbordsgubbar i Pattaya dock, man får nästan hämta skottsäker väst om man kritiserar honom här.  😎

Tyckte du något om det han skrev, eller hängde du bara upp dig på att det var han som skrev ? Om tex Marcus Oscarsson (Fritz brukar ju hänvisa till han) skrivit artikeln, hade du då kommenterat innehållet i artikeln? 🙂

Bäää  🐏

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev flebbe:

Tyckte du något om det han skrev, eller hängde du bara upp dig på att det var han som skrev ? Om tex Marcus Oscarsson (Fritz brukar ju hänvisa till han) skrivit artikeln, hade du då kommenterat innehållet i artikeln? 🙂

Bäää  🐏

Jag läste och tycker att han i vanlig ordning skrev mest skit. Jag köper inte alls hans ständigt återkommande åsikter om den metabola pandemin eller hans kritik av "globalisterna", och den tro han lanserar redan i rubriken i just denna artikel om att allt skulle vara en plan för att decimera jordens befolkning. Från artikeln bland annat detta:

"Den sydafrikanska forskaren säger att när du inser planen förstår du att de tänker döda de flesta av oss. Det är ingen slump att de hypermiljardärer med Bill Gates i spetsen som driver på masvaccinationen även är starkt engagerade i eugeniksrörelsen som kraftigt vill decimera jordens befolkning. Det är syftet med spikproteinet i “vaccinet” menar han."

Tror du på det är det naturligtvis upp till dig. Jag tycker det är rappakalja producerat av en gubbe som blev förvirrad för många herrans år sedan. Därav min kritik. Och du, tro inte att jag inte läser det jag kritiserar....

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev flebbe:

Bäää  🐏

En så kallad hypotetisk fråga eftersom Marcus Oscarsson aldrig skulle skriva något så urbota falskt och dumt som Lars Bern gjorde och som du citerade. Hur tusan tänkte du när du blandade in honom i diskussionen ? :gasp:

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag läste och tycker att han i vanlig ordning skrev mest skit. Jag köper inte alls hans ständigt återkommande åsikter om den metabola pandemin eller hans kritik av "globalisterna", och den tro han lanserar redan i rubriken i just denna artikel om att allt skulle vara en plan för att decimera jordens befolkning. Från artikeln bland annat detta:

"Den sydafrikanska forskaren säger att när du inser planen förstår du att de tänker döda de flesta av oss. Det är ingen slump att de hypermiljardärer med Bill Gates i spetsen som driver på masvaccinationen även är starkt engagerade i eugeniksrörelsen som kraftigt vill decimera jordens befolkning. Det är syftet med spikproteinet i “vaccinet” menar han."

Tror du på det är det naturligtvis upp till dig. Jag tycker det är rappakalja producerat av en gubbe som blev förvirrad för många herrans år sedan. Därav min kritik. Och du, tro inte att jag inte läser det jag kritiserar....

Såja du kan. Och du, om du svarar som du gjorde i det första svaret är det lätt att tro att du inte läst och bara ville ha lite kompiskarma och ryggdunkningar. 🤡

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

En så kallad hypotetisk fråga eftersom Marcus Oscarsson aldrig skulle skriva något så urbota falskt och dumt som Lars Bern gjorde och som du citerade. Hur tusan tänkte du när du blandade in honom i diskussionen ? :gasp:

Nä, Marcus är ju en kunnig jävel.  Han vet ju t.o.m att Titanic avgick från USA på sin jungfrutripp...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu får du nog tänka till lite, undrar varför jag blandade in han. 😁

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev flebbe:

Bäää  🐏

Skulle alltså Bill Gates och världens medicintillverkare gått ihop om en plan. Då måste väl också Kina och Ryssland vara med i den komplotten?

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benriach:

Nä, Marcus är ju en kunnig jävel.  Han vet ju t.o.m att Titanic avgick från USA på sin jungfrutripp...

Här har man framgångsrikt undvikit spoilers om På spåret avsnitt 2 på alla sociala medier, och genom att inleda alla samtal med kollegor hemma med uppmaning att inte avslöja nått.  Och så kommer det i en tråd om Corona på MPR-forat. :bb2: Outgrundliga äro herrans (eller är det månne globalisternas) vägnar. :friends:

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

Här har man framgångsrikt undvikit spoilers om På spåret avsnitt 2 på alla sociala medier, och genom att inleda alla samtal med kollegor hemma med uppmaning att inte avslöja nått.  Och så kommer det i en tråd om Corona på MPR-forat. :bb2: Outgrundliga äro herrans (eller är det månne globalisternas) vägnar. :friends:

Sorry, men då har du ju en timmes högklassig underhållning med Kajaltelevinken att se fram emot...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Benriach:

Sorry, men då har du ju en timmes högklassig underhållning med Kajaltelevinken att se fram emot...

Jag gillade Timbuktu och Marcus S i första programmet. Dra på åttan på Avignon...sylvasst.  De kan nog ta hem hela rasket. Men jag kan ana redan av första programmet att det inte är värt att lägga ett bet på Carina & Marcus O...

Om Marcus O:s journalistiska talanger: han dök upp i etern efter det att jag lämnade det förlovade landet,  tror jag. Men för ett par år sedan, när jag på allvar inträdde i gubbåldern, har jag kollat rätt ofta på hans förklaringssegment i TV4 morgon. Som hans personlighet är kan jag förstå att han retar många som ligger långt ut åt höger, men som en 10 minuters lättsam förkovran i vad som hänt politiskt under veckan...funkar bra för mig.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Benriach:

Kajaltelevinken

:rotfl::rotfl::rotfl:

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

Det där med en mixad cocktail var kanske inte så dumt @spooncreek Varför hålla på och mixa. En dos av varje i en stor jävla spruta verkar vara da shit.

Personer som har fått en första dos covidvaccin från Pfizer-Biontech eller Astra Zeneca, följt av en andra dos nio veckor senare, men med Moderna, fick ett bättre immunförsvar.

Det visar en ny brittisk studie.

Studien, som bygger på data från 1 070 volontärer, visade bland annat att om en första dos med Astra Zeneca-vaccinet följdes av Moderna eller Novavax, ökade antalet antikroppar och T-celler, jämfört med två doser Astra Zeneca.Den visade också att en dos Pfizer följd av en dos Moderna gav bättre resultat än två doser med Pfizer. En dos Pfizer följt av Novavax gav fler antikroppar än två doser Astra Zeneca, men denna kombination gav dock sämre resultat än två doser av enbart Pfizer.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev flebbe:

bild.png.8c88fa3c49a76c94f9b1d7f116c9274c.png

Kan man dra slutsatsen att många som kände sig sjuka drog sig för att gå till sjukvården under pandemin?

Ändrades av Wangthong
Dela på andra sajter

On 2021-12-06 at 20:03, skrev flebbe:

Å så va det ju det här med käll granskning.... 

Internet är fantastiskt och man kan finna mycket bra info men om man inte kan sålla ut seriösa källor blir det lätt lite tokigt.. 

Ändrades av LTD
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Wangthong:

Kan man dra slutsatsen att många som kände sig sjuka drog sig för att gå till sjukvården under pandemin?

Det där är väl IVA det handlar om så det är knappast någon som inte uppsökt vård pga pandemin.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Det där är väl IVA det handlar om så det är knappast någon som inte uppsökt vård pga pandemin.

Det har du rätt i!

Jag gjorde diagram över antal vårddagar på IVA istället. Eftersom att covidpersoner ofta ligger längre borde det vara ett bättre mått, än antal vårdade. Då ser man att vårddagarna har ökat. Samma input till alla tre tabeller(förutom datum).

2019 drygt  84 000

2020 drygt 120 000

2021 drygt 105 000 (då är inte året slut än)

1561002118_iva2019.png.75a44de9e85ef1a00f9405aee856c0aa.png29846087_iva2020.png.9619d36867fb963e655f568a7a9a0963.png1294068961_iva2021.png.d9a66acd6b58552734bcc3ae8f968512.png

Dela på andra sajter

Alltså drygt 31 000 personer har legat på IVA ett dygn mer i år än 2019.

Eller 3 100 personer i 10 dagar mer.

Eller nån annan kombination...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...