Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0

Esspe

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Fantomen:

Halleluja!!!

giphy.gif

Time to accept we can't beat Covid-19

https://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/2145311/time-to-accept-we-cant-beat-covid-19

Bästa jag läst på länge. Synd att det ska ta 1,5 år innan såna åsikter börjar få lite utrymme.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

spooncreek
2 hours ago, Fantomen said:

Halleluja!!!

giphy.gif

Time to accept we can't beat Covid-19

https://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/2145311/time-to-accept-we-cant-beat-covid-19

Han har ett rätt stort sakfel i artikeln när han beskriver Wuhan som en relativt liten stad och av mindre ekonomisk betydelse (stan har 11 miljoner invånare officiellt, är rätt stor även till yta och en av Kinas viktigare handelstäder), men det spelar inte så stor roll för resonemanget som helhet.

Hur rätt han än har  på det stora hela  så är ändå risken stor att vi i morgon får beslut om en ny lockdown, och att detta är den sista dagen på kontoret på ett tag....

IMG_20210708_141559.thumb.jpg.41a925e171b07441f1eaa7d4b561df21.jpg

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Han har ett rätt stort sakfel i artikeln när han beskriver Wuhan som en relativt liten stad och av mindre ekonomisk betydelse (stan har 11 miljoner invånare officiellt, är rätt stor även till yta och en av Kinas viktigare handelstäder), men det spelar inte så stor roll för resonemanget som helhet.

Hur rätt han än har  på det stora hela  så är ändå risken stor att vi i morgon får beslut om en ny lockdown, och att detta är den sista dagen på kontoret på ett tag....

IMG_20210708_141559.thumb.jpg.41a925e171b07441f1eaa7d4b561df21.jpg

Verkar som dom riktar in sig på Bangkok med omnejd igen men 3 marknader och 2 fabriker redan stängda i Chon Buri bådar inte gott.

Dela på andra sajter

John Khonken

Idag rapporterades i Aftonbladet 6 nya död i kanske covid. För dom och deras nära och kära hemskt. Men hur långt ska vi gå. 

Någon måste se helheten och ta ett sunt beslut. Frågan är vem???

PS det går alltid att ta nya beslut om förutsättningarna ändras

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev John Khonken:

Idag rapporterades i Aftonbladet 6 nya död i kanske covid. För dom och deras nära och kära hemskt. Men hur långt ska vi gå. 

Någon måste se helheten och ta ett sunt beslut. Frågan är vem???

PS det går alltid att ta nya beslut om förutsättningarna ändras

Taksin är beredd att komma till undsättning. Han vill tydligen hem och har lovat att köpa upp mängder med vaccin att ge folket, att ha med hem. 

Vill militären ha sådan konkurrens?

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Esspe:

Verkar som dom riktar in sig på Bangkok med omnejd igen men 3 marknader och 2 fabriker redan stängda i Chon Buri bådar inte gott.

Äsch! Bara att bita ihop 98 dagar till! Det har han ju sagt! Då måste det ju bli så!

image.png.8babc8869e8d020bd665274a31e1542f.png

Dela på andra sajter

Frugan har varit på vårt stora provins-sjukhus i Kampeangphet idag. Det visade sig att mer än halva sjukhuset var avspärrat. Var för innlagda Covid-patienter!!

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev thomas001:

Frugan har varit på vårt stora provins-sjukhus i Kampeangphet idag. Det visade sig att mer än halva sjukhuset var avspärrat. Var för innlagda Covid-patienter!!

Jo det verkar ju brukligt att man lägger in asymptomatiska och i övrigt friska också på sjukhus. Då blir det fullt fort.

Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Fantomen:

Äsch! Bara att bita ihop 98 dagar till! Det har han ju sagt! Då måste det ju bli så!

image.png.8babc8869e8d020bd665274a31e1542f.png

Han har ju även sagt att det inte blir flera lock-down. Blir det lock-up i stället?

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Esspe:

Han har ju även sagt att det inte blir flera lock-down. Blir det lock-up i stället?

Det är väl bättre att han och de andra äckligt rika låser upp sina överfulla kassaskrin istället så vi kan få ett slut snarast på dessa syner!

E5ynZqxVIAE3QWt?format=jpg&name=large

https://twitter.com/ThaiNewsReports/status/1413188449494921217

Men nu såg jag faktiskt som hastigast på nyheterna att han ska avstå från sin lön. Osäker på hur länge och i vilken omfattning men 125 000 i månaden tyckte jag det stod.
(Det låter ju dock väldigt lågt så jag såg förmodligen fel.)
OM det nu stämmer så är det ju otroligt nobelt av honom och det lär göra stor skillnad för personerna på bilden ovan!

Dela på andra sajter

spooncreek
5 hours ago, Fantomen said:

Det är väl bättre att han och de andra äckligt rika låser upp sina överfulla kassaskrin istället så vi kan få ett slut snarast på dessa syner!

Men nu såg jag faktiskt som hastigast på nyheterna att han ska avstå från sin lön. Osäker på hur länge och i vilken omfattning men 125 000 i månaden tyckte jag det stod.
OM det nu stämmer så är det ju otroligt nobelt av honom och det lär göra stor skillnad för personerna på bilden ovan!

De rikaste i Thailand har under pandemin blivit 28 miljarder THB rikare....

image.png.d95ce79cd62d8164261e24dceb152b86.png

https://www.bangkokpost.com/business/2145631/50-richest-thais-on-forbes-list-add-b28bn

Dela på andra sajter

spooncreek

Så...Thailand väljer att tillverka AZ på licens för att säkra tillgången på vaccin till befolkningen och samtidigt tjäna en hacka (alltid prioriterat) på både den inhemska distributionen och på att sälja AZ på export (till bland annat Taiwan och Filippinerna).

När det skiter sig och man inte klarar vare sig att hålla leveranstider i Thailand eller till de andra länderna..ja då får man förlita sig på donationer av vaccin från andra länder, t.ex Japan.  Vad japanerna donerar? AZ förstås, dock givetvis inte made in Thailand. 

😷🤣😎. Sådana här historier är ju svåra att hitta på, ens under påverkan av starkare droger än ett covidvaccin...ledsamt nog är det ingen fabel....

image.png.d15a20e881f7626516a228edb21f5f04.png

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2146291/seniors-including-foreigners-to-get-jabs-donated-by-japan

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

Tallviking
2 minuter sedan, skrev Fantomen:

28 miljarder bara? Det var lite tunt tycker jag. De borde ju lätt gjort det dubbla om de skött sina kort lite bättre.

Finns nog ett rätt stort "mörkertal" i den siffran.....

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Finns nog ett rätt stort "mörkertal" i den siffran.....

Det kan jag väl aldrig tänka mig! 🤪

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fantomen:

28 miljarder bara? Det var lite tunt tycker jag. De borde ju lätt gjort det dubbla om de skött sina kort lite bättre.

Lock down is da shit.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fantomen:

Och på beachen i Pattaya sitter folk i kö för att få ett mål mat. Det är ju nästan så man blir kommunist.

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Fantomen:

Högsta hönset i Pathum Thani har skänkt sin lön till fattiga och Prayut säger sig vill göra detsamma. Gott så!

Dela på andra sajter

Oregistrerad
3 hours ago, Wanchai said:

Högsta hönset i Pathum Thani har skänkt sin lön till fattiga och Prayut säger sig vill göra detsamma. Gott så!

Men vad ska han leva av själv då?

Dela på andra sajter

8 hours ago, Mr atm said:

Men vad ska han leva av själv då?

Klarar sig nog, lönen är bara 75 000 lite drygt men så tillkommer personlig utdelning plus expences.. Slipper nog snabbnudlar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Oregistrerad
31 minutes ago, Baa said:

Klarar sig nog, lönen är bara 75 000 lite drygt men så tillkommer personlig utdelning plus expences.. Slipper nog snabbnudlar.

Jag menar Prayut. Vi kanske borde skramla som till barnhemmet. Mama noodles på 7/11 har jag hört ska vara ganska billiga.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
13 timmar sedan, skrev Esspe:

Och på beachen i Pattaya sitter folk i kö för att få ett mål mat. Det är ju nästan så man blir kommunist.

Ja, det är ju trevligare om alla kan samlas på beachen för att få sig ett mål mat 😉

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...