spooncreek Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 53 minutes ago, Fantomen said: Så sant men jobbigt läge om man lagat en trevlig middag med tanten, korkat upp en flarra rödtjut och precis ska skåla så slås dörren in med ett brak och: "Alkoholpolisen! Ställ genast ner glasen och upp med händerna i vädret!!!" Det kan ju innebära rätt trista grillkvällar också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 4 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Det är nog bara om man dricker samtidigt. Först dricker du, sedan dricker tanten. Men två glas i luften samtidigt är nog inte lov. Det är nog som i den förnäma sporten "gång". Alltid en fot i backen, annars blir man diskad. Vi anammade faktiskt det tänket här hemma idag. Man vet ju fan inte om det kommer nya påbud helt oförhappandes och man vill ju inte riskera att få besök av Der Alkoholstasi. Vi gjorde det enkelt och öppnade bara en öl i taget som vi sedan skickade fram och tillbaka mellan oss. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 5 timmar sedan, skrev Fantomen: Så sant men jobbigt läge om man lagat en trevlig middag med tanten, korkat upp en flarra rödtjut och precis ska skåla så slås dörren in med ett brak och: "Alkoholpolisen! Ställ genast ner glasen och upp med händerna i vädret!!!" Fick lära mig varannan vatten! Inte för att jag själv följer det, men är det ett förbud så är det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 4 timmar sedan, skrev spooncreek: Det kan ju innebära rätt trista grillkvällar också. Hade gärna bjudit in er på en grillrepris men då får ni nog ha negativa testresultat, vaccinpass samt dubbla masker på er under hela besöket om frugan får bestämma (och det får hon ju oftast). 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 37 minuter sedan, skrev Rillex: Fick lära mig varannan vatten! Inte för att jag själv följer det, men är det ett förbud så är det. Den stollen kan omöjligt ha kvar sin lärartjänst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 Jättekul, här skojar ni om hur mycket vatten man ska dricka mellan sina fyllor medans miljoner folk dör och lider i fruktansvärda smärtor. Känns det OK? Vart tog trådens syfte vägen. Skäms på er. 1 manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 1 minut sedan, skrev Bibben: Jättekul, här skojar ni om hur mycket vatten man ska dricka mellan sina fyllor medans miljoner folk dör och lider i fruktansvärda smärtor. Känns det OK? Vart tog trådens syfte vägen. Skäms på er. Är väl knappast något skoj, utan en sanning som fortfarande lever. Du har väl själv druckit sprit i Pattaya? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 5 minuter sedan, skrev Risifrutti: Du har väl själv druckit sprit i Pattaya? Ja, men inte under en pågående lockdown och pandemi. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 17 minuter sedan, skrev Bibben: Ja, men inte under en pågående lockdown och pandemi. Sant! Är det öppet så litar jag och respekterar myndigheternas beslut. ( på gott och ont) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 1 hour ago, Fantomen said: Hade gärna bjudit in er på en grillrepris men då får ni nog ha negativa testresultat, vaccinpass samt dubbla masker på er under hela besöket om frugan får bestämma (och det får hon ju oftast). 😉 Räcker det med en mask om jag tar på mig bajen-masken? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 14 minutes ago, spooncreek said: Räcker det med en mask om jag tar på mig bajen-masken? Som allting med Bajen så är den där ett halvfabrikat som inte är godkänd 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 4 minutes ago, 65Selander said: Som allting med Bajen så är den där ett halvfabrikat som inte är godkänd 😉 Jodå, den är till och med testad mot humorbefriade göteborgare 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 39 minuter sedan, skrev spooncreek: Räcker det med en mask om jag tar på mig bajen-masken? Sätt en blåvit engångsmask utanpå så blir det bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 13 timmar sedan, skrev Fantomen: Man kanske ska flytta söderut... 🤔 Ännu ett tecken på fantastisk klarsynthet och logiskt resonerande! Nu jävlar kommer Covid-19-fallen att minska drastiskt där nere och snart blir det full moon party igen! Tjohoo! Äntligen har nån lagstiftat om kalsongfylla! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 2 timmar sedan, skrev spooncreek: Räcker det med en mask om jag tar på mig bajen-masken? Den där skiten duger inte ens att snyta sig i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 4, 2021 Dela Inlagd Maj 4, 2021 3 timmar sedan, skrev spooncreek: Räcker det med en mask om jag tar på mig bajen-masken? Ja, då tar nog folk avstånd 😬 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 6, 2021 Dela Inlagd Maj 6, 2021 On 5/2/2021 at 11:22 PM, spooncreek said: Rätt intressant betraktelse av Oisin Cantvell i dagens Aftonblaska, under rubriken: Tänk om knäppgökarna får rätt? (Det inleds med att han själv raljerar rätt ordentligt över tokpannorna i demonstrationen) "Ja, det är tacksamt att raljera över det här sällskapet. Det är frestande att inleda en text av det här slaget med att nämna en dam som har en sten hemma som skyddar mot mobilstrålning. En annan tänkbar vinkel hade varit att de faktiskt har rätt i att vi lever i en tid där regeringar i hela den fria världen inskränker våra grundläggande rättigheter, där rätten att mötas, organisera sig, och protestera närmast är förbjuden. En värld där några av de länder som har hårdast lockdowns också har högst smittspridning och det inte tycks finnas något självklart samband mellan å ena sidan nedmonterad demokrati och å andra sidan räddade människoliv. Tänk om? Tänk om framtiden finner det dystert att det var dessa konspirationsteoretiker, vaccinskeptiker, nyandliga profeter och allt vad det nu är som stod för motståndet? Tänk om det en dag häpnas över hur snabbt och tyst majoriteter fogade sig i ett undantagstillstånd som infördes i den heliga coronabekämpningens namn? Tänk om historiker rent av kommer att skaka på huvudet åt hur få intellektuella, opinionsbildare, jurister och journalister det var som höjde sina röster och ifrågasatte? Efter någon timme var talarna färdiga med sina krav på avskaffad pandemilag, rop om ”medicinsk apartheid” och varningar för att eliten försöker omdana samhället. Samlingen skingrades, mindre sällskap strosade iväg och upplöstes i storstaden. En trendigt klädd ung kille dröjde sig kvar och berättade för ett japanskt tv-team att över 8 000 äldre har mördats med morfin på svenska sjukhus . En skylt låg slängd i gräset. Bill Gates har tydligen fått ett patent för ”kryptovaluta i kroppen”. " https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dlEogB/tank-om-knappgokarna-far-ratt Oisin har mig veterligen inga hjärnceller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 7, 2021 Dela Inlagd Maj 7, 2021 Först Covid och nu David! Var ska detta sluta alltså?! 😪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 7, 2021 Dela Inlagd Maj 7, 2021 1 hour ago, Fantomen said: Först Covid och nu David! Var ska detta sluta alltså?! 😪 När vi kommer till bokstaven F blir det en "Fantomen-19 situation" då? Då blir det hårda bud på riktigt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 7, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 7, 2021 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Fantomen: Först Covid och nu David! Var ska detta sluta alltså?! 😪 Jag tillhör en av dom få lyckligt lottade som inte har känt av David, vår pool är öppen fortfarande 😃 Var ner på beachen idag och kollade om det gick för sig att sitta en stund under palm. Fanns inga skyltar men frågade en livvakt och se, det gick inte alls för sig. Man kan kanske säga att beachen är stängd trots att den inte är stängd. Precis som att vi inte har någon lock-down trots att vi har en lock-down. Ändrades Maj 7, 2021 av Esspe Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 7, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 7, 2021 Singapore skärper restriktionerna - igen. Masker och lockdown verkar inte ha hjälpt där heller. Tänk om det är så att det tvärtom förlänger virusets livslängd och möjligheter att mutera. Av 40 dödsfall var 9 fullt vaccinerade, låter inget bra. https://bulletin.nu/corona-nu-skarper-singapore-restriktionerna Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 7, 2021 Dela Inlagd Maj 7, 2021 27 minutes ago, Esspe said: Singapore skärper restriktionerna - igen. Masker och lockdown verkar inte ha hjälpt där heller. Tänk om det är så att det tvärtom förlänger virusets livslängd och möjligheter att mutera. Av 40 dödsfall var 9 fullt vaccinerade, låter inget bra. https://bulletin.nu/corona-nu-skarper-singapore-restriktionerna 21 dagars karantän för inresande, det var häftigt. Om de 9 döda som var fullt vaccinerade så är min stenbordsspekulation att de redan hängde på låset till pärleporten och antagligen dog med, inte av. Med det inte sagt att det kan vara som du är inne på, restriktionerna ger viruset fler möjligheter att mutera. Finns väl en del forskning som hävdar det tror jag. Men även forskarna har helt uppenbart svårt att hänga med i svängarna just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 7, 2021 Dela Inlagd Maj 7, 2021 12 minuter sedan, skrev spooncreek: 21 dagars karantän för inresande, det var häftigt. Om de 9 döda som var fullt vaccinerade så är min stenbordsspekulation att de redan hängde på låset till pärleporten och antagligen dog med, inte av. Med det inte sagt att det kan vara som du är inne på, restriktionerna ger viruset fler möjligheter att mutera. Finns väl en del forskning som hävdar det tror jag. Men även forskarna har helt uppenbart svårt att hänga med i svängarna just nu. Det är bättre att konsultera Nicholas i frågan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 7, 2021 Dela Inlagd Maj 7, 2021 59 minuter sedan, skrev Esspe: Singapore skärper restriktionerna - igen. Masker och lockdown verkar inte ha hjälpt där heller. Tänk om det är så att det tvärtom förlänger virusets livslängd och möjligheter att mutera. Av 40 dödsfall var 9 fullt vaccinerade, låter inget bra. https://bulletin.nu/corona-nu-skarper-singapore-restriktionerna Nja, nu tror jag du har glömt läsglasögonen. Så många döda hittar jag inte i artikeln. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 7, 2021 Dela Inlagd Maj 7, 2021 1 hour ago, frogfish said: Nja, nu tror jag du har glömt läsglasögonen. Så många döda hittar jag inte i artikeln. korrekt, verkar vara att av 40 smittade på ett sjukhus var 9 av de smittade vaccinerade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu