frogfish Inlagd Februari 21, 2021 Dela Inlagd Februari 21, 2021 Trots all skrämsel om KingKong-smitta överallt, så går siffrorna på sjukhusen ner. Under 200 pers på IVA (med covid) idag. Och i slutenvården börjar det närma sig 3 siffrigt igen. Men det är ju inte lika kul att rapportera om i media..... Källa: https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Februari 21, 2021 Dela Inlagd Februari 21, 2021 1 hour ago, frogfish said: Trots all skrämsel om KingKong-smitta överallt, så går siffrorna på sjukhusen ner. Under 200 pers på IVA (med covid) idag. Och i slutenvården börjar det närma sig 3 siffrigt igen. Men det är ju inte lika kul att rapportera om i media..... Källa: https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/ Det beror på att DEN TREDJE VÅGEN kommer snart....med muterade virus som till råga på allt är namgivna efter obskyra länder långt borta....det blir bara värre, sanna mina ord.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Februari 21, 2021 Dela Inlagd Februari 21, 2021 Gävlebor? Heter det inte Jävlar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 21, 2021 Dela Inlagd Februari 21, 2021 42 minuter sedan, skrev Wanchai: Gävlebor? Heter det inte Jävlar? Det stavas väl Djävle? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Februari 21, 2021 Dela Inlagd Februari 21, 2021 3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Det stavas väl Djävle? Ett djävla ställe sägs det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Februari 22, 2021 Dela Inlagd Februari 22, 2021 ang era försök så är detta som Brynäs kör med. "Nu Gävlar kör vi" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 22, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 22, 2021 2 timmar sedan, skrev 65Selander: ang era försök så är detta som Brynäs kör med. "Nu Gävlar kör vi" "Tillsammans mot slutspel?" Då får dom Gävlar lägga på en rem. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Februari 22, 2021 Dela Inlagd Februari 22, 2021 8 minutes ago, Esspe said: "Tillsammans mot slutspel?" Då får dom Gävlar lägga på en rem. Fy vilket getingbo det är i botten, man får ju ångest för mindre... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 22, 2021 Dela Inlagd Februari 22, 2021 https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/de-uppfann-medicin-mot-covid-for-50-ar-sedan?fbclid=IwAR18abBNN85Qst2OzcaDJdjKi_sfbaWGzAK9PP7LYLURmytuGZSySGg36nU Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 22, 2021 Dela Inlagd Februari 22, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 (ändrad) Just nu känner jag för egen del att denna fars har gått så långt att man inte kan göra någonting annat än att luta sig tillbaka, le, och emellan varven asgarva åt det skådespel som pågår. Ur dagens nyhetsskörd: - Björn Olsen, en person som nog är rätt vass men vars omdöme helt grumlats av att hans våta dröm om en pandemi kom att hända under hans livstid, siktar mot en nollvision för Sverige. OCH exemplifierar med Nya Zeeland....Björnes Magasin i ny version, naivare blir det inte. - Som om det inte vore nog med de brittiska och sydafrikanska "mutationerna" så varnar nu Aftonblaskan med stöd av andra forskare för en svensk mutation. Huka er bakom maskarna gubbar, särskilt i Gävleborg där mask nu påbjuds i kollektivtrafiken och på arbetsplatser. Vasa? Jag hör att någon undrar hur många som intensivvårdas i Gävleborg? Tröttsamt, vad ska vi med sådan fakta till. Men ok, måste ni nödvändigtvis veta det innan ansiktsmasken åker på så är det 6 stycken. - Meanwhile in Thailand; Inget kinesvaccin för de över 60 bast säger Thailands Björn Olsen, men Prutten ska ta ett ändå för att ingjuta mod i sina undersåtar. Vilken hjälte, tycker ni inte? - För de som sitter i Svedala och längtar till Thailand kan jag även berätta om den idag lanserade Q-4 strategin, som ska innebära att ni får åka till Pattis och Phuket under det sista kvartalet 2021. Med ett vaccinpass som krav förstås. Visst låter det fantastiskt? Detta skrivs samtidigt som man lyssnar på P4 och där reportern berättar att de nu på presskonferenser måste sitta i enskilda rum! Jag, och alla som kan läsa det här lever alldeles uppenbart i en roman av Douglas Adams. Något annat svar än att meningen med coronapaniken är "42" kan inte finnas avseende det vansinne som utspelas runt om oss alla, och som de flesta i sin helt irrationella skräck för att dö, accepterar. Rant over. (utan att jag ännu berättat om grannen som trots tre negativa tester sitter fast i karantän "för säkerhets skull" och som en konsekvens riskerar att bli av med nya jobbet) Ändrades Februari 23, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 23, 2021 38 minuter sedan, skrev spooncreek: Just nu känner jag för egen del att denna fars har gått så långt att man inte kan göra någonting annat än att luta sig tillbaka, le, och emellan varven asgarva åt det skådespel som pågår. Ur dagens nyhetsskörd: - Björn Olsen, en person som nog är rätt vass men vars omdöme helt grumlats av att hans våta dröm om en pandemi kom att hända under hans livstid, siktar mot en nollvision för Sverige. OCH exemplifierar med Nya Zeeland....Björnes Magasin i ny version, naivare blir det inte. - Som om det inte vore nog med de brittiska och sydafrikanska "mutationerna" så varnar nu Aftonblaskan med stöd av andra forskare för en svensk mutation. Huka er bakom maskarna gubbar, särskilt i Gävleborg där mask nu påbjuds i kollektivtrafiken och på arbetsplatser. Vasa? Jag hör att någon undrar hur många som intensvivvårdas i Gävleborg? Tröttsamt, vad ska vi med sådan fakta till. Men ok, måste ni nödvändigtvis veta det innan ansiktsmasken åker på så är det 6 stycken. - Meanwhile in Thailand; Inget kinesvaccin för de över 60 bast säger Thailands Björn Olsen, men Prutten ska ta ett ändå för att ingjuta mod i sina undersåtar. Vilken hjälte, tycker ni inte? - För de som sitter i Svedala och längtar till Thailand kan jag även berätta om den idag lanserade Q-4 strategin, som ska innebära att ni får åka till Pattis och Phuket under det sista kvartalet 2021. Med ett vaccinpass som krav förstås. Visst låter det fantastiskt? Detta skrivs samtidigt som man lyssnar på P4 och där reportern berättar att de nu på presskonferenser måste sitta i enskilda rum! Jag, och alla som kan läsa det här lever alldeles uppenbart i en roman av Douglas Adams. Något annat svar än att meningen med livet är "42" kan inte finnas avseende det vansinne som utspelas runt om oss alla, och som de flesta i sin helt irrationella skräck för att dö, accepterar. Rant over. (utan att jag ännu berättat om grannen som trots tre negativa tester sitter fast i karantän "för säkerhets skull" och som en konsekvens riskrerar att bli av med nya jobbet) Det är fullständigt obegripligt. Dödsångesten har tagit ett stort grepp över hela världen och nu vågar makthavare och beslutfattare inte göra något annat än följa med vågen. Annars blir det ett jäkla liv och det krävs avgångar och man tappar röster. Hjälper nada att peka på diagram och siffror, man har blivit totalt fartblinda. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev spooncreek: Huka er bakom maskarna gubbar, särskilt i Gävleborg där mask nu påbjuds i kollektivtrafiken och på arbetsplatser. Vasa? Jag hör att någon undrar hur många som intensivvårdas i Gävleborg? Tröttsamt, vad ska vi med sådan fakta till. Men ok, måste ni nödvändigtvis veta det innan ansiktsmasken åker på så är det 6 stycken. Är det inte så att kurvan för antalet smittade vänt ganska brant uppåt i Gävle och att man därför snabbt vill stämma i bäcken, alltså vidta åtgärder för att bromsa smittan innan folk blir sjuka eller har jag fattat även det helt fel? Ändrades Februari 23, 2021 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 2 minutes ago, Fritz said: Är det inte så att kurvan för antalet smittade vänt ganska brant uppåt i Gävle och att man därför snabbt vill stämma i bäcken, alltså vidta åtgärder för att bromsa smittan innan folk blir sjuka eller har jag fattat även det helt fel? Du har fattat det helt rätt. Jag tycker som bekant alla sådana åtgärder är helt fel, för att använda dina uttryck. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 1 timme sedan, skrev spooncreek: Du har fattat det helt rätt. Jag tycker som bekant alla sådana åtgärder är helt fel, för att använda dina uttryck. Då fattade jag ditt inlägg fel, mitt minne är bra men kort Själv tycker jag att vi gott kan fortsätta isolera oss som vi gjort i snart ett år nu och släppa fångarna loss när vi blivit vaccinerade, vilket förhoppningsvis blir till sommaren. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 6 minuter sedan, skrev Fritz: Då fattade jag ditt inlägg fel, mitt minne är bra men kort Själv tycker jag att vi gott kan fortsätta isolera oss som vi gjort i snart ett år nu och släppa fångarna loss när vi blivit vaccinerade, vilket förhoppningsvis blir till sommaren. Det är väl ingen som förbjuder dig att isolera dig själv. Do It Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 23, 2021 25 minuter sedan, skrev Fritz: Då fattade jag ditt inlägg fel, mitt minne är bra men kort Själv tycker jag att vi gott kan fortsätta isolera oss som vi gjort i snart ett år nu och släppa fångarna loss när vi blivit vaccinerade, vilket förhoppningsvis blir till sommaren. Varför? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 2 minuter sedan, skrev Esspe: Varför? För att förhindra en galopperande spridning av viruset förstås och att vården i så fall inte klarar av alla sjuka. Tycker gott vi kan vänta ett par månader till innan vi släpper loss, sen får andra tycka vad dom vill. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 26 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Det är väl ingen som förbjuder dig att isolera dig själv. Do It Undrar ibland vad för ont jag gjort dig och Bibben eftersom ni är så hatiska i era kommentarer till mina inlägg ? Men för all del, elda på bara om det nu får er att må bättre. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 23 minuter sedan, skrev Fritz: Undrar ibland vad för ont jag gjort dig och Bibben eftersom ni är så hatiska i era kommentarer till mina inlägg ? Men för all del, elda på bara om det nu får er att må bättre. Ont? Det är väl ganska sällan jag kommenterar dina inlägg? Du förespråkar att man ska isolera sig och du är väldigt välkommen att göra det. Jag kommer dock inte att göra det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 2 timmar sedan, skrev spooncreek: Du har fattat det helt rätt. Jag tycker som bekant alla sådana åtgärder är helt fel, för att använda dina uttryck. Varför det? För att åtgärderna har många negativa effekter i övrigt eller för att åtgärderna inte påverkar spridningen av viruset? /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 Just now, Krille said: Varför det? För att åtgärderna har många negativa effekter i övrigt eller för att åtgärderna inte påverkar spridningen av viruset? /Krille Både och. Det där vet du redan sedan tidigare diskussioner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 (ändrad) 14 minuter sedan, skrev spooncreek: Både och. Det där vet du redan sedan tidigare diskussioner. Den första har jag full förståelse att alla kan ha olika åsikter om. Din egen teori om hur virus sprids som är har jag svårt att förstå 🙂 Hur menar du att viruset sprids om spridningen inte påverkas av färre nära kontakter mellan människor? /Krille Ändrades Februari 23, 2021 av Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 Som Svensk skäms jag för att vi inte gjort någonting. Som halv Finne är jag stolt att vi faktiskt gjorde någonting.. 12.649 st i Sverige mot 733 i Finland. Räkna själv och bedöm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 (ändrad) 14 minutes ago, Krille said: Den första kan har jag full förståelse att alla kan ha olika åsikter om. Din egen teori om hur virus sprids som är har jag svårt att förstå 🙂 Hur menar du att viruset sprids om spridningen inte påverkas av färre nära kontakter mellan människor? /Krille Lockdowns funkar inte. Det är vad som syns i praktiken enligt de data jag tagit del av sedan ett år tillbaka. Senast redogjort för i en kort kommentar i denna tråd för ett par dagar sedan kring statistiken om överdödlighet. Det är en åsikt i minoritet, men att det är så är jag rätt van vid, intet nytt under solen där. Men jag står för den och kan om du nu av någon anledning absolut vill det, eller har missat mina tidigare inlägg, debatterna med dig inkluderade, upprepa de argumenten och den fakta jag baserar min åsikt på. Ändrades Februari 23, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu