Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0

Esspe

Recommended Posts

Johan Carlson kan bli ”Årets chef”: ”Stått stadig”

bild.png.aef2e85d0bfec9f42c753ee758f0e030.png

Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson kan belönas med utmärkelsen ”Årets chef”, som tidningen Chef delar ut den 11 mars.

Tidningens jury motiverar nomineringen med att Carlson ”stått lugn och stadig i stormen och skapat arbetsro i extraordinära tider”.

Juryn konstaterar att också att Carlsons ledarskap prövats under coronakrisen och att han då har ”klivit fram”.

Övriga nominerade är Volvo Pentas vd Heléne Mellqvist och överbefälhavare Micael Bydén.

https://omni.se/johan-carlson-kan-bli-arets-chef-statt-stadig/a/aP4p8A

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

38 minutes ago, Tallviking said:

Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson kan belönas med utmärkelsen ”Årets chef”, som tidningen Chef delar ut den 11 mars.

Tidningens jury motiverar nomineringen med att Carlson ”stått lugn och stadig i stormen och skapat arbetsro i extraordinära tider”.

Juryn konstaterar att också att Carlsons ledarskap prövats under coronakrisen och att han då har ”klivit fram”.

Övriga nominerade är Volvo Pentas vd Heléne Mellqvist och överbefälhavare Micael Bydén.

När samma skrot och korn själva får välja. 

Vilket skämt. 

Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Nicholas:

När samma skrot och korn själva får välja. 

Vilket skämt. 

Hade juryn bestått av bitterfittor som dig hade ingen chef vunnit eftersom du tycker alla chefer i någon som helst ledande befattning är inkompetenta idi*ter

Kriterierna på valet ser ju rätt seriösa ut eller ?

Kriterierna för att bli årets chef är att pristagaren ska:

Ha dokumenterat bra erfarenhet och ha haft flera olika chefsroller.

Ha visat goda resultat i de verksamheter som hen har varit ansvarig för.

Ha varit chef i både med- och motgång och visat prov på bredd som chef och ledare.

Vara en bra ledare med goda referenser från chefer och underställda kring ledarskapet.

Vara en förebild för andra genom att leda hållbart och med goda värderingar.

Ska kunna vara en god ambassadör för Sveriges chefer och en förebild för nästa generations chefer.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

Jag skulle nog tycka att Johan Carlson, Anders Tegnell, Dan Eliasson och stora delar av vår regering kunde vara lämplig att utnämnas till årets svensk istället, de passar fint in i det historiska perspektivet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Captain Morgan
On 2/14/2021 at 5:07 PM, Atom said:

Jag vet inte om jag är en godhetsapostel av den enkla anledningen att jag inte vet vad en godhetsapostel är. Jag har aldrig läst eller hört ordet utanför MPR men baserat på vilka som brukar skriva ordet så antar jag att det är något positivt, så det vill jag givetvis vara. Dessvärre upplever jag inte mig själv som så god som jag skulle vilja vara, så tveksamt om jag kvalificerar mig. Om du kan rösta på KD utan att vara godhetsapostel så är jag rädd att jag som senast röstade på M inte heller kvalificerar mig. Är man översittare (eller var det med översittartendenser?) så antar jag att man inte kan vara särskilt god så redan där är jag nog diskvalificerad. Om du kan räkna upp några egenskaper man bör besitta som godhetsapostel så ska jag utvärdera om det är någon vits att skicka in min ansökan.

Intressant att man röstar på ett parti som heter Kristdemokraterna utan att vara Kristen; ungefär som att rösta på Liberalerna utan att vara Liberal. Förstod inte kopplingen med att vara från landsbygden, en sådan mening kan jag nog bara förstå en sen lördagskväll 😉.

Sossarna i ryggmärgen? Nja, det vill jag not inte påstå. Min morfar satt i kommunfullmäktige för Bondepartiet/Centern och Morsan röstade oftast på Centern. Farsan har nog alltid varit Sosse men samtidigt småföretagare så ganska nära mitten. Vore det val imorgon så blev det M igen men kan L få lite ordning i leden så återvänder jag nog dit. Har väldigt svårt att se att jag någonsin kommer rösta på S igen även om jag röstade på Ingvar vid mitt första val, 1991.

Man kan ibland ifrågasätta om demokrati med förtroendevalda representanter valda av landets vuxna medborgare genom allmänna val verkligen är ett vettigt styrelseskick. Morsan röstade alltid på Folkpartiet för de var så folkliga. Jag sa aldrig någonting men funderade ofta på om hon verkligen skulle ha rösträtt.

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jag skulle nog tycka att Johan Carlson, Anders Tegnell, Dan Eliasson och stora delar av vår regering kunde vara lämplig att utnämnas till årets svensk istället, de passar fint in i det historiska perspektivet.

Ifrågasätt inte TV! Han är regeringen närstående och kanske satt han i juryn som gjorde valet av vinnare!

Eventuellt valde han ut kandidaterna också. En man med många uppdrag i brasan!

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Wanchai:

Ifrågasätt inte TV! Han är regeringen närstående och kanske satt han i juryn som gjorde valet av vinnare!

Eventuellt valde han ut kandidaterna också. En man med många uppdrag i brasan!

Har du själv reflekterat över ditt eget häcklande den sista tiden TV?

Såg snurrgubben. Varför blev det såhär?

Dela på andra sajter

Det är ju "glädjande" att thaiarna inte diskriminerar när de blåser folk, de egna kommer inte undan heller. Och klagas det så kommer ministrarna till undsättning, det är väl statligt sanktionerat att blåsa folk.....

https://www.khaosodenglish.com/news/crimecourtscalamity/2021/02/17/hotel-threatens-to-sue-after-nightmarish-quarantine-review-goes-viral/

Land Of Smiles...........🙉

Dela på andra sajter

On 2021-01-22 at 08:30, skrev Nicholas:

Vi har ju redan nått den flockimmunitet nu som AT ville ha.
Vacineringen nu är ju ett spel för galleriet.

Siffrorna sjunker nu i hela USA och Sverige.

Jasså, stämmer det verkligen ??

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Anders Tegnells prognos – då kan Sverige nå flockimmunitet

Newsner 2020-04-17

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/coronavirus/anders-tegnells-prognos-–-då-kan-sverige-nå-flockimmunitet/ar-BB12MHej

Nu var ju Nicholas konstaterande av hur verkligheten ser ut betydligt färskare än Tegnells prognos.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Nu var ju Nicholas konstaterande av hur verkligheten ser ut betydligt färskare än Tegnells prognos.

Titta på datum på Tegnells uttalande.  

Dela på andra sajter

On 2/16/2021 at 6:02 PM, Tallviking said:

Hade juryn bestått av bitterfittor som dig hade ingen chef vunnit eftersom du tycker alla chefer i någon som helst ledande befattning är inkompetenta idi*ter

Kriterierna på valet ser ju rätt seriösa ut eller ?

Kriterierna för att bli årets chef är att pristagaren ska:

Ha dokumenterat bra erfarenhet och ha haft flera olika chefsroller.

Ha visat goda resultat i de verksamheter som hen har varit ansvarig för.

Ha varit chef i både med- och motgång och visat prov på bredd som chef och ledare.

Vara en bra ledare med goda referenser från chefer och underställda kring ledarskapet.

Vara en förebild för andra genom att leda hållbart och med goda värderingar.

Ska kunna vara en god ambassadör för Sveriges chefer och en förebild för nästa generations chefer.

När alla med #hittepåjobb själva får välja hur dom ser på sig själva. 

Fick en ny myndighet nu av en minister som ska sitta och välja fonder till premiepension-systemet. 

En behjärtansvärd åtgärd som kunde med lätthet rymts inom vad pensionsmyndigheten borde ägna sig åt till vardags utan ministerdirektiv. 

Men nu blev det ju 10 nya #hittepåjobb och det var ju kul, eller inte. 

Kritik? 

Förbjudet!! 

Medalj? 

Givetvis!! 

Dela på andra sajter

3:e vågen.

Bäva månde den lilla människan. 

Eller... vänta nu.. den finns ju inte där. 

Rakt från SVT i detta nu. 

Stockholm där det enligt uppgift var som ett skenande tåg eller nåt. 

Screenshot_20210218-121952_SVT Nyheter.jpg

Ändrades av Nicholas
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Rakt från SVT i detta nu. 

Stockholm där det enligt uppgift var som ett skenande tåg eller nåt. 

Screenshot_20210218-121952_SVT Nyheter.jpg

Andra vågen som skulle vara ännu mer dödlig och smittsam kom inte ens upp i 50% av den första. Nu får det vara slut på det Här tramset.  Släpp fångarna loss det är vår.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Nu säger jag inte att en 3:e våg kommer men man kanske ska vänta med att så tvärsäker säga att den inte kommer tills efter sport och påskloven .

Den yngre befolkningen från ffa 08 och 031 har ju visat starka tecken på avsaknad av hjärnkapacitet när det kommer till att hålla sig till socialdistansering .

Hobbe

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hobbe:

Nu säger jag inte att en 3:e våg kommer men man kanske ska vänta med att så tvärsäker säga att den inte kommer tills efter sport och påskloven .

Den yngre befolkningen från ffa 08 och 031 har ju visat starka tecken på avsaknad av hjärnkapacitet 

när det kommer till att hålla sig till socialdistansering .

Hobbe

Jo,  må så vara att vissa av dom yngre förmågorna i 08 området inte kan hålla distans,  men o andra sidan så har 08 en hel del områden där mask använts flitigt ( fast kanske inte pågrund av smittspridningen )

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev C-dude:

Jo,  må så vara att vissa av dom yngre förmågorna i 08 området inte kan hålla distans,  men o andra sidan så har 08 en hel del områden där mask använts flitigt ( fast kanske inte pågrund av smittspridningen )

C;D

Fattar vad du menar fast det klientelet brukar inte dra till fjälls och afterski.

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev hobbe:

Fattar vad du menar fast det klientelet brukar inte dra till fjälls och afterski.

Hobbe 

Om du bara visste. Knark säljs även på afterski.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Om du bara visste. Knark säljs även på afterski.

No shit Sherlock. 

Nu tror jag inte att det var dom maskförsedda individerna från 08-området som C-dude åsyftade.

Hobbe 

Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Esspe:

Andra vågen som skulle vara ännu mer dödlig och smittsam kom inte ens upp i 50% av den första. Nu får det vara slut på det Här tramset.  Släpp fångarna loss det är vår.

Undrar vad som skulle hända om du ställde dig på torget i Skellefteå och predikade det budskapet?  Dom är ganska godmodiga i den stan men det finns gränser.

https://coronarapportering.regionvasterbotten.se/

Ändrades av Fritz

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Fritz:

Undrar vad som skulle hända om du ställde dig på torget i Skellefteå och predikade det budskapet?  Dom är ganska godmodiga i den stan men det finns gränser.

https://coronarapportering.regionvasterbotten.se/

Att man har covid innebär ju inte att man dör per automatik. Tvärtom är det väldigt få som dör och du kan ju enkelt studera siffrorna isf att svälja tidningarnas skrämselpropaganda. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Att man har covid innebär ju inte att man dör per automatik. Tvärtom är det väldigt få som dör och du kan ju enkelt studera siffrorna isf att svälja tidningarnas skrämselpropaganda. 

Jisses, man kan väl bli jäkligt sjuk utan att för den skull avlida.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...