Esspe Inlagd Februari 2, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 2, 2021 Jaha - nästa mutation man ska ut och jaga 😂😂😂 Storsatsning på testning i Storbritannien Tiotusentals engelsmän kommer att virustestas under en intensiv tvåveckorsperiod. Syftet är att stoppa spridningen av den sydafrikanska mutationen. Hälsoarbetare, brandmän och frivilliga kommer att ingå i grupperna som ska överlämna och sedan samla in PCR-tester i en slags dörr till dörr-kampanj som kommer pågå i två veckor. Den sydafrikanska varianten, som är mer smittsam än det ursprungliga coronaviruset, tycks vara något mer motståndskraftigt mot vaccin och kan kräva en ytterligare vaccindos, rapporterar The Guardian. Storbritanniens hälsominister Matt Hancock meddelade under måndagen att tecken på samhällsspridning av den sydafrikanska varianten upptäckts i åtta områden i England. Omkring 80 000 personer som bor inom dessa områden ska nu testas och målet är att helt stoppa spridningen av de nya varianterna. SVT · Erik Wikén Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 (ändrad) Körde ett snabbtest imorse. Än så länge inga symptom! Ändrades Februari 2, 2021 av Fantomen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 48 minuter sedan, skrev Esspe: Jag skriver EN därför att det var EN. 2 miljoner inlåsta. Hur man kan tycka att dom klarat sig bra när dom haft karantän till och från under ett år med andra restriktioner med, förstår jag inte. Eftersom du tydligen tycker det så tycker du väl även att Sverige ska ta efter och sätta 10 miljoner i karantän? Eller som Nya Zeeland, stänga gränserna till 2022? Ok en (1) enligt din källa. Om man ska gå på den offentliga statistiken så tycker jag dom har klarat sig med beröm godkänt. Har själv jobbat i Melbourne och inga av mina kompisar där har klagat, mer än att det har varit jäkligt tråkigt. Tyvärr skulle det inte funka i Sverige, kanske nu med den nya pandemilagen, men tyvärr lite för sent. Det är bara att inse att Sverige har inte den mentaliteten med MP som styr att genomföra en karantän. Norge, Finland och många andra länder klarar det, men inte Sverige. Därav dom dystra siffrorna. Lagom är bäst funkar inte när det är allvar. Sverige behöver inte stänga sina gränser, men en karantän vore inte för mycket begärt. Saxar den här från en googlad sida(visitnorway) från vårt kära grannland som har ca 600 dödsfall mot Sveriges 12,000 dvs 20 ggr så mycket!! Alla som reser till Norge från utlandet ska vara i karantän i tio dagar. Några få undantag gäller för personer som reser i arbetet. Observera att undantagen blir färre efter 25 januari samtidigt som testkraven utökas och nu omfattar fler personer än tidigare. Har du ingen bostad i Norge måste du gå igenom 10 dagars karantän på hotell. Karantänhotell kostar 500 NOK per natt (både för vuxna privatgäster och för företagsgäster). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 2, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 2, 2021 2 timmar sedan, skrev Risifrutti: Ok en (1) enligt din källa. Om man ska gå på den offentliga statistiken så tycker jag dom har klarat sig med beröm godkänt. Har själv jobbat i Melbourne och inga av mina kompisar där har klagat, mer än att det har varit jäkligt tråkigt. Tyvärr skulle det inte funka i Sverige, kanske nu med den nya pandemilagen, men tyvärr lite för sent. Det är bara att inse att Sverige har inte den mentaliteten med MP som styr att genomföra en karantän. Norge, Finland och många andra länder klarar det, men inte Sverige. Därav dom dystra siffrorna. Lagom är bäst funkar inte när det är allvar. Sverige behöver inte stänga sina gränser, men en karantän vore inte för mycket begärt. Saxar den här från en googlad sida(visitnorway) från vårt kära grannland som har ca 600 dödsfall mot Sveriges 12,000 dvs 20 ggr så mycket!! Alla som reser till Norge från utlandet ska vara i karantän i tio dagar. Några få undantag gäller för personer som reser i arbetet. Observera att undantagen blir färre efter 25 januari samtidigt som testkraven utökas och nu omfattar fler personer än tidigare. Har du ingen bostad i Norge måste du gå igenom 10 dagars karantän på hotell. Karantänhotell kostar 500 NOK per natt (både för vuxna privatgäster och för företagsgäster Ingen mening med vidare diskussion. Du anser att karantän skulle vara på plats. Jag tycker det är urbota dumt. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 42 minuter sedan, skrev Esspe: Ingen mening med vidare diskussion. Du anser att karantän skulle vara på plats. Jag tycker det är urbota dumt. Njut av värmen istället😃själv ska jag ut i -5 grader med hundarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 Coronapatienter på IVA per idag, minskningen fortsätter. Källa: https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 Tycker alltid det är lika kul att se och höra russinansiktet Björn Olsen när han delger oss sina visdomsord. Skulle gissa att han är nominerad till årets optimist.... Igår i TV4 satt han med (trots att han är "tystad"....) och yttrade sig (igen). Jag höll på att garva läppen av mig när första frågan kom, ungefär enligt nedan: Programledare: Nu när smittspridningen går ner i landet, är det så att den väntade uppgången efter julen inte dyker upp? BO: Inte än, ja!!!! Åtminstone jag tyckte det var värt kaffefläckarna på tröjan, inte ofta man får se en person göra karikatyr på sig själv live. Lite Sauk över det hela😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 2, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 2, 2021 2 timmar sedan, skrev frogfish: Tycker alltid det är lika kul att se och höra russinansiktet Björn Olsen när han delger oss sina visdomsord. Skulle gissa att han är nominerad till årets optimist.... Igår i TV4 satt han med (trots att han är "tystad"....) och yttrade sig (igen). Jag höll på att garva läppen av mig när första frågan kom, ungefär enligt nedan: Programledare: Nu när smittspridningen går ner i landet, är det så att den väntade uppgången efter julen inte dyker upp? BO: Inte än, ja!!!! Åtminstone jag tyckte det var värt kaffefläckarna på tröjan, inte ofta man får se en person göra karikatyr på sig själv live. Lite Sauk över det hela😂 Var han ensam, var var dom andra 27? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 2 hours ago, frogfish said: Coronapatienter på IVA per idag, minskningen fortsätter. Källa: https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/ Flock-immunitet. Det är så det ser ut. R < 1 Oavsett nya click-bait mutationer. Kan ju vända upp pga dom, men jag tror inte det. Not a chance. Ta i trä. Men dom som ligger på IVA är andra ordningens data efter antal nya fall / dygn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 7 minuter sedan, skrev Nicholas: Flock-immunitet. Det är så det ser ut. R < 1 Oavsett nya click-bait mutationer. Kan ju vända upp pga dom, men jag tror inte det. Not a chance. Ta i trä. Men dom som ligger på IVA är andra ordningens data efter antal nya fall / dygn. Det verkar vara viktigt för dig att göra bokslut nu. Jag väntar nog lite innan jag blåser fara över. Viruset har överraskat förr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 45 minutes ago, frogfish said: Det verkar vara viktigt för dig att göra bokslut nu. Jag väntar nog lite innan jag blåser fara över. Viruset har överraskat förr. Har det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 4 minuter sedan, skrev Nicholas: Har det? Åtminstone mig. Men att du skulle bli överraskad kan jag inte tänka mig.....🙉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 Det är viktigt för mig att kunna blicka framåt när det nu lättar. Vill inte att regeringar ska vara lika tröga på att reagera på när situationen blir bättre som dom var när situationen blev sämre. Jag vill resa till Thailand. Men Sverige skriver inga intyg och vaccineringen går segt. Jag vill släppa handbromsen nu. Klart jag blir uppspelt när jag ser att det är över. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 18 minutes ago, Nicholas said: Det är viktigt för mig att kunna blicka framåt när det nu lättar. Vill inte att regeringar ska vara lika tröga på att reagera på när situationen blir bättre som dom var när situationen blev sämre. Jag vill resa till Thailand. Men Sverige skriver inga intyg och vaccineringen går segt. Jag vill släppa handbromsen nu. Klart jag blir uppspelt när jag ser att det är över. Jag tror helt enkelt att du och alla andra svenskar som vill fly till Thailand får tigga & be till alla thailändare att de öppnar sina hjärtan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 Barnbarnet Wille 39,5 garders feber hosta och tappat smak och luktsinne. hans morfar ligger inlagd på sjukhus sedan en vecka... 😞 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 (ändrad) I USA har det dött lika många år 2020 som 2019, 2018 etc. Dödstalen i influensa, Cancer, hjärt o kärlsjukdomar har gått ner precis lika mycket som covid har gått upp. Gamla i USA dör inte längre av influensa??? Man säger att det är en pandemi. Nu dör det 0.1-0,3% som är helt normalt. Och dom som är under 50 år så är det betydligt lägre. Ändrades Februari 2, 2021 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 (ändrad) Såg på nyheterna att Astra-Z´s vaccin skall sluta ges till personer över 65 år i Sverige... Skall ringa Pappas hemsjukvård direkt i morgon bitti, för att höra hur det blir med Pappas andra dos av A-Z vaccin, som skall ges denna veckan... https://www.svt.se/nyheter/inrikes/personer-over-65-far-inte-astra-zenecas-vaccin idi*ti eller är vaccinet farligt eller "bara" verkningslöst? MVH Ändrades Februari 2, 2021 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 2, 2021 Dela Inlagd Februari 2, 2021 1 hour ago, Mr atm said: I USA har det dött lika många år 2020 som 2019, 2018 etc. Dödstalen i influensa, Cancer, hjärt o kärlsjukdomar har gått ner precis lika mycket som covid har gått upp. Gamla i USA dör inte längre av influensa??? Man säger att det är en pandemi. Nu dör det 0.1-0,3% som är helt normalt. Och dom som är under 50 år så är det betydligt lägre. Gäsp. Skivan har hakat upp sig. Det finns alltså ingen överdödlighet i covid är ditt budskap. Men det är ju skitsnack. En nyfödd förstår att det är skitsnack. Så varför denna desinformation? Man undrar. Inte dom skarpaste knivarna i lådan som spelar det här kortet om och om igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 3, 2021 Dela Inlagd Februari 3, 2021 3 hours ago, Nicholas said: Gäsp. Skivan har hakat upp sig. Det finns alltså ingen överdödlighet i covid är ditt budskap. Men det är ju skitsnack. En nyfödd förstår att det är skitsnack. Så varför denna desinformation? Man undrar. Inte dom skarpaste knivarna i lådan som spelar det här kortet om och om igen. Det är din åsikt. Ok Det får jag väl respektera din åsikt så som du gör med min. Vi är ju vuxna. Dessutom dör folk i influensa i USA. Men inte numera längre, utan alla råkar dö av Covid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Februari 3, 2021 Dela Inlagd Februari 3, 2021 En tanke som har fastnat i mitt huvud är följande: Om man nu råkar ha T-celler och mitt immunsystem klarar av o hantera virus typ c19, vad händer med det om man nu skulle bli erbjuden vaccin? Någon som har läst ngn rapport? C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 3, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 3, 2021 6 timmar sedan, skrev Nicholas: Gäsp. Skivan har hakat upp sig. Det finns alltså ingen överdödlighet i covid är ditt budskap. Men det är ju skitsnack. En nyfödd förstår att det är skitsnack. Så varför denna desinformation? Man undrar. Inte dom skarpaste knivarna i lådan som spelar det här kortet om och om igen. Sverige hade en överdödlighet på ca 1,5% 2020 och då var 2019 ett år då färre än vanligt dog. Inte mycket att drabbas av panik för. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Februari 3, 2021 Dela Inlagd Februari 3, 2021 https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-02-03-tv-2-erfarer-danmark-indfoerer-digitalt-coronapas Danmark kommer att införa ett corona pass, Initialt tänkt för inhemskt bruk men förberett för att även kunna användas vid resor och liknande. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 3, 2021 Dela Inlagd Februari 3, 2021 (ändrad) 1 hour ago, Esspe said: Sverige hade en överdödlighet på ca 1,5% 2020 och då var 2019 ett år då färre än vanligt dog. Inte mycket att drabbas av panik för. Det är ju kul, men helt irrelevant data. Folk dör i covid. Det är ert faktum. Men genom art titta på siffrorna för överdödlighet så försöker ni bevisa att dom inte gör det. Snömos. Massvis med folk som annars inte skulle ha dött, dör. Att sitta och prata om överdödlighet och jämföra ett år med ett annat är snömos eftersom datat skulle behöva rensas från jättemycket problem för att ens bli jämförbart. Nästintill omöjligt. Men ni jämför dom rakt upp och ner och tar det som intäkt för att covid är ett icke-problem. Fail. Ändrades Februari 3, 2021 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Februari 3, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 3, 2021 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Det är ju kul, men helt irrelevant data. Folk dör i covid. Det är ert faktum. Men genom art titta på siffrorna för överdödlighet så försöker ni bevisa att dom inte gör det. Snömos. Massvis med folk som annars inte skulle ha dött, dör. Att sitta och prata om överdödlighet och jämföra ett år med ett annat är snömos eftersom datat skulle behöva rensas från jättemycket problem för att ens bli jämförbart. Nästintill omöjligt. Men ni jämför dom rakt upp och ner och tar det som intäkt för att covid är ett icke-problem. Fail. Vad är det för problem som datan ska rensas från? Ungefär 6 tusen fler dog 2020 än medeltalet för fem tidigare år. Mycket tydligare kan det inte bli. Varför skulle det inte vara jämförbart, förutom för att det är snömos. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 3, 2021 Dela Inlagd Februari 3, 2021 1 hour ago, Esspe said: Vad är det för problem som datan ska rensas från? Ungefär 6 tusen fler dog 2020 än medeltalet för fem tidigare år. Mycket tydligare kan det inte bli. Varför skulle det inte vara jämförbart, förutom för att det är snömos. Så exakt samma personer som dött i covid19 skulle dött ändå. Vid mer eller mindre samma tidpunkt som dom nu dog i covid-19. Vanlig influensa helt enkelt. Inget mer, inget mindre. Det är som bekant inte alls sant. Oklart varför ni dras som flugor till en sockerbit till detta resonemang. Många vill för sin egen sinnesro helst stoppa huvudet i sanden. Det gäller politik, läget i Sverige och världen, låtsas som att allt är bra, vi är världens bästa land etc, etc. Kanske blir det ångest annars. Jag vet inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu