Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0

Esspe

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev SatanG:

Kollar sällan på svensk tv men någon gång blir det Aktuellt/Rapport. För någon dryg månad sedan var det med om att sjukvården gick på knäskålarna. Trycket upplevdes som högre än topparna i våras och personalen kände sig mer ensamma än tidigare. Det handlar nog inte enbart om antal inlagda utan även på stöd från befolkningen samt mentalt slutkörd personal som hoppat av. Får väl hoppas det blir bättre snart, jag följer det inte så noga längre.

/ SatanG

Menar du den här??🤣😂

1270627741_laddaned.png.01639edecff3c08f497ec9d563476839.png

Eller den här?

1639039036_laddaned.thumb.jpeg.fd5b509cb0e40fdf6f07f4d781c7ff3a.jpeg

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Jive:

Yes,tackar!

Då var det alltså på världsrankinglistan och inte bara bland Europas länder.

Sjudagars medelvärde, kan man dra nån slutsats av det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Ni som har tvivlat på den thailändska statistiken över covidsmittade - ni hade fog för ert tvivel.

De rapporterade smittofallen har ökat dramatiskt pga att de har börjat testa i större omfattning.

Idag rapporterades 1000 nya fall.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Ännu en tävlande i dum, dummare  dummast. Nya Zeeland ska hålla gränsen stängd resten av året. Är hon Arden på riktigt?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Ni som har tvivlat på den thailändska statistiken över covidsmittade - ni hade fog för ert tvivel.

De rapporterade smittofallen har ökat dramatiskt pga att de har börjat testa i större omfattning.

Var alla 1000 fall Thai. Hur många var falang eller från gränsen?

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Var alla 1000 fall Thai. Hur många var falang eller från gränsen?

I huvudsak var det migrantarbetare från Myanmar i provinsen Samut Sakorn som ligger nära Bangkok.

Vi får se hur det här utvecklar sig. Företagen och arbetsgivarna i provinsen har gått ut med ett erbjudande, att dela provtagningskostnaden med staten.

Ändrades av Jive

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Jive:

I huvudsak var det migrantarbetare från Myanmar i provinsen Samut Sakorn som ligger nära Bangkok.

Vi får se hur det här utvecklar sig. Företagen och arbetsgivarna i provinsen har gått ut med ett förslag att dela provtagningskostnaden med staten.

Jag misstänkte det. Väldigt sällan Thai är smittade, medans migranter och falanger får stå för hundhuvudet....

Tråkigt är det i alla fall med 1,000 nya fall oavsett flagga.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Jag misstänkte det. Väldigt sällan Thai är smittade, medans migranter och falanger får stå för hundhuvudet....

I Thailand känns det väl helt naturligt med såna rapporter.

Att burmeser är skyldiga står väl stämplat i pannan på dem, de brukar väl få skulden för det mesta oavsett om de är skyldiga eller inte.

Och att faranger får skulden är väl inte så konstigt. Dels är de ju faranger (dööhhh....). Och sen är de ju skitiga och duschar aldrig, det har ju hälsoministern slagit fast på allmän plats.

Så jag skulle nog säga att det enda konstiga i rapporten verkar vara att det slunkit med några thai som smittade, men det är antagligen felrapportering. Lite felmarginal får man räkna med.....

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Antalet smittade "turister" som vi väl kan benämna falangerna är fortfarande mycket lågt och de här senaste topparna kan i princip alla hänvisas till korruptionskulturen som råder i Thailand - för vilken slavfabriksägare kan göra någon vinst på sina slavarbetare om man först måste finansiera deras covidtest och 14 dagars karantänsvistelse?

Där ligger problemet med smittspridningen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

2 hours ago, Jive said:

760 trångbodda burmesiska immigranter bland de 914 totalt smittade,  av cirka 10 000 testade. Myndigheterna i Samut Sakhon tror själva att de kommer att fortsätta hitta cirka 800 om dagen om man testar 10 000 per dag ett tag framöver. Dock är ju i princip alla utan symptom som jag förstått det. Arbetarna lär vara unga och med hyfsad grundfysik.

Bara två fall totalt utanför Samut Sakhon och Bangkok, inte ett enda i Chonburi idag igen. Träffade nyss min frisör som glatt höll på att förbereda för att få öppna igen 1 feb, låter lovande. 

Skulle man hitta lika många fall, typ 8 % av befolkningen om man idag gick ut och testade 10 000 Pattayabor? Högst tveksamt tror jag, men en och annan asymptomatisk knallar säkert omkring även här i stan naturligtvis.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

I Thailand känns det väl helt naturligt med såna rapporter.

Att burmeser är skyldiga står väl stämplat i pannan på dem, de brukar väl få skulden för det mesta oavsett om de är skyldiga eller inte.

Och att faranger får skulden är väl inte så konstigt. Dels är de ju faranger (dööhhh....). Och sen är de ju skitiga och duschar aldrig, det har ju hälsoministern slagit fast på allmän plats.

Så jag skulle nog säga att det enda konstiga i rapporten verkar vara att det slunkit med några thai som smittade, men det är antagligen felrapportering. Lite felmarginal får man räkna med.....

Jag har jäkligt svårt att motivera mig för 15 dagars karantän och allt spektakel runt omkring när dom själva jönsar värre än vad FHM gör.  90% av barerna måste stänga, medans vissa kan ha öppet på samma gata. Förklara det gärna någon kunnig. Money talks - ja visst, men det är ju för fan samma ägare på många av dom. 🤑

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

760 trångbodda burmesiska immigranter bland de 914 totalt smittade,  av cirka 10 000 testade. Myndigheterna i Samut Sakhon tror själva att de kommer att fortsätta hitta cirka 800 om dagen om man testar 10 000 per dag ett tag framöver. Dock är ju i princip alla utan symptom som jag förstått det. Arbetarna lär vara unga och med hyfsad grundfysik.

Bara två fall totalt utanför Samut Sakhon och Bangkpok, inte ett enda i Chonburi idag igen. Träffade nyss min frisör som glatt höll på att förbereda för att få öppna igen 1 feb, låter lovande. 

Skulle man hitta lika många fall, typ 8 % av befolkningen om man idag gicjk ut och testade 10 000 Pattayabor? Tveksamt tror jag, men en och annan asymptomatisk knallar säkert omkring även här i stan naturligtvis.

Men de skulle kanske hitta fler fall i gränsprovinserna om de börjar testa mer.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swift 4X4:

Årets karantänexpert 

Esr4WrCXIAIvx1T.thumb.jpeg.7d5d964d015ed44c4ae94a731702d425.jpeg

Lever det aset fortfarande?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

On 1/24/2021 at 11:26 AM, Esspe said:

Trevligt att se att det äntligen finns en organisation som du har förtroende för.

Who sa åt alla länder att förbereda sig. 

Så sa även Kina till resten av världen. 

Man får minnas att när Wuhan började stänga ner, så ignorerades covid helt av svensk statsförvaltning. 

Man rörde inte en fena.

Alltid reaktiv, aldrig proaktiv. 

Proaktiv handling riskerar man behöva ta ansvar för i större utsträckning än en reaktiv.

Nu går det ner i vilket fall. 

Med eller utan vaccin. 

Sista puckeln i usa var jul och nyår. 

Möjligen kan nya mutationer lyfta det lite men det kommer bli kortvarigt. 

Screenshot_20210128-120928_Edge.jpg

Dela på andra sajter

Det blir med allt säkert ICA-YASIN

En fint kille som vänster älskar.

Som även är nominerad av Sveriges Radio till P3 Guld.

Es0D4FYXMAEXRzY.jpeg.thumb.jpg.8322f4b30dd77ed743bff768b9fe4434.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...