ITOY Inlagd September 8, 2009 Dela Inlagd September 8, 2009 Hur lång tid tar det? Hur snabbt kan det gå? PUT finns. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd September 8, 2009 Dela Inlagd September 8, 2009 Jag har hört att det kan ta ca 2 veckor till 1 månad .. mvh Repe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ITOY Inlagd September 8, 2009 Trådstartare Dela Inlagd September 8, 2009 Ok tack härligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonasn Inlagd September 8, 2009 Dela Inlagd September 8, 2009 Jag har för mig att man måste ha haft PUT i minst 5 år innan man kan få svenskt medborgarskap, men jag kan ha fel För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd September 8, 2009 Dela Inlagd September 8, 2009 Jag har för mig att man måste ha haft PUT i minst 5 år innan man kan få svenskt medborgarskap, men jag kan ha fel Tja. 5 års hemvist gäller, dock med div undantag, bla: "Är du gift, lever i ett registrerat partnerskap eller är sambo med en svensk medborgare sedan minst två år tillbaka? Då kan det vara tillräckligt med tre års hemvist. Det krävs då också att din make/partner/sambo har varit svensk medborgare under de senaste två åren. Ni måste också bo tillsammans" Källa: http://www.migrationsverket.se/index.jsp?swedish/medborg/medborg.html "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steinlager Inlagd September 8, 2009 Dela Inlagd September 8, 2009 Handläggningstiden när min fru blev svensk medborgare i somras var två dagar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ITOY Inlagd September 8, 2009 Trådstartare Dela Inlagd September 8, 2009 Jo vi är ju gifta och hon har varit här i mer än tre år. Har lite brådis så tummarna hålls. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
keptang Inlagd September 8, 2009 Dela Inlagd September 8, 2009 Bör gå nästan med vändande post nästan, gjorde det för oss, 1-2 dagar sen var det klart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd September 8, 2009 Dela Inlagd September 8, 2009 Vändande post är kanske lite optimistiskt. Skickade in fru Changs ansökan 1 september och ännu ingen respons av något slag. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 9, 2009 Dela Inlagd September 9, 2009 När frugan sökte ut= 6mån När dottern sökte ut= 6mån Medborgarskap= 6mån “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.