sarne Inlagd December 27, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 27, 2011 Till de som ville komma med på inköpsrundan imorgon bitti: Mitt telefonnummer här i Thailand är 08 3346 3812 /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 Jag vill tacka er alla som deltog på annandagsträffen ! Jag sprang som vanligt runt som en paparazzi på speed och fick ihop lite bilder. Om Du hittar dig själv på en bild som du inte vill ska uppvisas här så PM:a mig så tar jag bort den direkt. Luke ! Ska vi planka in ? Nix, vi stormar stället istället ! Sarne hälsade oss välkomna och vi blev hänvisade till ett serveringsbord där vi blev erbjudna en välkomstdrink. Jag mötte många gamla bekanta och ännu fler vänner som jag aldrig hade träffat tidigare. Stämningen var väldigt god och det var ingen som pekade finger åt varandra ! Tack ännu en gång ! // Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rebnel Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 Vi får tacka för ett fint arrangemang och se fram emot nästa år. Ankomsten Välkomstkommiten Kongo24 Tennek anländer Kongo24´s son Frugan med Mario kommer fler bilder Rebnel Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag. # Len Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rebnel Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 . Fritz fortsättning följer . Rebnel Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag. # Len Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rebnel Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 .. Merlins, Isaan Lover samt undertecknad Sarne´s välkomsttal Sarne förklarade att det var dax att hugga in på buffén och det blev kö med alla thaidamer forts följer ... Rebnel Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag. # Len Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rebnel Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 ... Garry Mario är alla damers kelgris Merlin och Fritz SwedThai1 med fru Lillkrabban med Krister och Richard Isaan Lover och Luke The Drifter räknar insamlingen till barnhemmet Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag. # Len Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rebnel Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 ... Gorocco, vem är det? Benzman på besök I avvaktan på avtåg till UD Town Tack för mig Rebnel Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag. # Len Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 Roligt ser ni ut att ha haft! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 Tack för en mycket trevlig träff och en bra insamlad summa till barnhemmet. Även Drivern som inte kunde delta, bidrog till insamlingen med tusen bath. Nu måste jag kurera fram till nyår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 Förresten undrar jag var mina lila brillor med röda bågar är? Själv kom jag hem med ett vitt par som inte är mina. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd December 27, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 27, 2011 Breaking News! Stjp med familj skänker 4.000 bath till barnhemsinsamlingen. Nu har vi nått 40.000 baths gränsen. /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 Härligt Stjp såg allt när det hände. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd December 27, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 27, 2011 Härligt Stjp såg allt när det hände. Mvh Maitan. Maitan, Det är tack vare dig som det här startats upp. Det är helt och hållet din förtjänst att förra årets insamling kom till! /Sarne Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 Maitan, Det är tack vare dig som det här startats upp. Det är helt och hållet din förtjänst att förra årets insamling kom till! /Sarne Tackar Sarne, men jag tror att alla MPRe som var med på festen var delaktiga till det hela. Hoppas bara att nästa år blir lika bra som iår, vill verkligen vara med på festen nästa år och få träffa dessa gooaa människor. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 Förresten undrar jag var mina lila brillor med röda bågar är? Själv kom jag hem med ett vitt par som inte är mina. Kolla med Glenn-Glenn, han kanske såg när Du bytte bort dom! Här är dom vita redan på plats och då va klockan bara 21:44 ! Fast, å andra sidan hade ju Durracellkaninen gått på högvarv en längre period så vem vet? Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Merlins Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 Kolla med Glenn-Glenn, han kanske såg när Du bytte bort dom! Här är dom vita redan på plats och då va klockan bara 21:44 ! Fast, å andra sidan hade ju Durracellkaninen gått på högvarv en längre period så vem vet? På min bild tidigare som togs 19:30 så var det de lila med röda bågarna som gällde. He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave William Drummond (1585–1649) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 (ändrad) På min bild tidigare som togs 19:30 så var det de lila med röda bågarna som gällde. Just det, det va den bilden jag hade i bakhuvudet nånstans! Dså, bara att skicka Glenn-Glenn på spaning i Goroccos spår där han har befunnit sig mellan 19:30 i UD Town och till NuttyPark där han utrustats med de vita brillorna, bevisligen 21:40. Ska vi ta och skicka efter mästerdetektiven Clirre? MVH Dr Watson! Ändrades December 27, 2011 av Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd December 27, 2011 Dela Inlagd December 27, 2011 Brillorna är återfunna. Var förbi poolen på Ruysuk nyss och då kom Fester fram med mina brillor med röda bågar, det vita brillorna var hans. Dock har ingen av oss någon aning om när bytet skedde och varför. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Härligt insats av STJP som skänker 4000 baht. Mycket vackert. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd December 28, 2011 Dela Inlagd December 28, 2011 Hej Tack för en trevlig tillställning och inte minst den lyckade insamlingen. Även frugan var nöjd., det blev många nya bekantskaper för henne också. Ser redan fram emot nya träffar. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 28, 2011 Dela Inlagd December 28, 2011 Hej och tack för en kanontrevlig träff. Första kvällen kände jag mig som en mästare när det var jag som tömde Changförrådet i baren vid poolen. Andra kvällen försökte jag tömma vodkaförrådet vid bordet jag satt men då gick det på tok. Större delen av hjärnan slogs ut men lyckligtvis funkade den del som kallas reptilhjärnan. Den gav mig order om att åka hem och sova vilket jag gjorde. Men jisses vilken tid det tog innan jag kom fram till hotellet jag bodde på. Tror det blev ca: två varv med Tuk-Tuk runt Udon Thani med olika chaffisar innan jag kom rätt. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 28, 2011 Dela Inlagd December 28, 2011 Så är det i Norrland “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 28, 2011 Dela Inlagd December 28, 2011 Så är det i Norrland Nu måste jag rätta dig Kenneth. Dramat utspelade sig i Udon-Thani och inte i Norrland. Hade det varit i Norrland så hade jag bara hoppat upp på närmaste snöskoter och sagt att "nu vill jag hem" så hade det ordnat sig hur lätt som helst. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd December 28, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 28, 2011 Idag har vi spenderat de insamlade 40.000:- bath. Detaljer kommer längre ned. Direkt på saken. När vi kom fram till småbarnens sovsal hittade vi utanför de skor vi köpte ifjol, de var väl använda. Det värmde verkligen. Inne i babysalen sitter "vår klocka" p väggen. En av personalen gav tummen upp när jag tog fotot. Här finns de minsta barnen. Det är 10 plus 10 sängar. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd December 28, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 28, 2011 Vi är stolta övet att i år fick vi ta foton även på barnen inomhus. Vi fick även komma in, hälsa på hos nästa årskull, 2-åringarna. Behovet av mänsklig kontakt, kramar och bus är nästintill omättligt. Även vi stora, vita gubbar blev snabbt populära när vi busade med barnen. Som jag förstod är det svårt för personalen att hinna med att tillgodose det behovet. En härlig upplevelse, men man gick ut därifrån med eftertänksamma tankar.. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd December 28, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 28, 2011 Inköpen sköttes av: Sarne, Baa, Rebnel med fruar samt UTH och Anders. Baa och Rebnel bidrog även med transporter, vi åkte kungligt i Toyota Vigo Doublecab och Mitsubishi Pajero Sport. Så här användes de insamlade pengarna: Mjölkersättning 11.000:- Dyra grejor, omkring 1.000 bath per förpackning. Blöjor 6.000:- Puder, shampoo, tandkräm mm 4.000:- Bord med korta ben 1.800:- Skor 1.100:- Handdukar 2.400:- Kläder (trosor, behå, mm, mm) 7.700:- Leksaker (bollar, dockor, bilar, kritor, block, pennor mm. mm.) 6.000:- Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu