Jump to content
IGNORERAD

Annandagsträffen I Udon Thani.

sarne

Recommended Posts

I natt kom jag hem till Pattaya efter att tillsammans med hustrun irrat runt i trakterna av Loei i dågra dygn.

Ser till min stora glädje att jag blivit befodrad från vanlig menig direkt till trubadurmajor :dance::drinks:

Säger ett stort tack till alla för en supertrevlig annandagsträff, ingen nämd och ingen glömd.

Jo förresten, superfarsan Clirre har fått sig tillägnad denna visa :dance1:

Fritz..

Jo, nu är du välkommen in på befälsmässen Fritz.

/Sarne (som nu grupperat om till vinterkrigföring).

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

• 7 månader senare...
  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• sarne

173

• Baa

166

• Maitan

96

• Avregistrerad clion

72

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Som menig och en av de överlevande vid slaget om udon, där förövrigt hela styrkan klarade sig osedvanligt bra genom hela bataljen, dagarna och nätterna 25 / 26 - 12 /2010 undrar jag om staben planerar ett återtagande av positionerna som har i smyg återtagits av udongeurillan. Var, i början av Maj, på en hemlig rekogniserings tjänst i centrala delarna av de av oss intagna områdena: Udoncity, nuttypark och night and day och efter samtal med vissa delar av urbefolkningen så önskar man en snar återkomst av mprstyrkan, lämpligen samma tidpungt som vid de föregående anstormnings tillfällena. Eftersom generalstaben befinner sig på hemlig ort, utanför landets gränser, kommer jag att under nästa vecka utföra ett frivilligt enmans uppdrag på orten för att försöka uppdaga var den såkallade udongeurrillan har sitt näste, ett farligt men absolut tvunget uppdrag, då det har ryktats att man under hela dec kommer att kapa och undangömma samtliga chang levererande fordon vid stadsgränsen. Återkommer ( förhoppningsvis ) med en rapport om läget.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

Jodå den är markerad i almanackan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Lovar inget inför repmötet 2012,"den som får se får leva" som Kurtan Olsson skulle sagt.

Men datumet är markerat.

Dela på andra sajter

Undertecknad kan bara för sina överstabsfunktionister bekräfta att det visst blir ett annandags möte i Udon,,,,, var och hur, vetefan... men det blir nock kuligt

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Undertecknad kan bara för sina överstabsfunktionister bekräfta att det visst blir ett annandags möte i Udon,,,,, var och hur, vetefan... men det blir nock kuligt

Hej Baa, :)

stjp8729 med familj kan du lika gärna lägga till med en gång på listan på deltagande trupp. Tar med mig billigt "groggvirke" som inköpes i Udon Thani:

post-4239-0-25915400-1312685595.jpg

Ha en gör bra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Dela på andra sajter

Klart det blir av Baa själv skall försöka komma upp men då skall Pen följa med, så det inte blir som förra gången. Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Dela på andra sajter

555555

Verkar inte vara nåt fel på festintresset..kommer nog mer om detta senare,

Mait, Hustrun ser fram emot Ditt o Pens besök, inteminst beroende på JohnKonkean med familjs besök hemmavid, dom räknas äövden de som "trefliga#.

Dela på andra sajter

555555

Verkar inte vara nåt fel på festintresset..kommer nog mer om detta senare,

Mait, Hustrun ser fram emot Ditt o Pens besök, inteminst beroende på JohnKonkean med familjs besök hemmavid, dom räknas äövden de som "trefliga#.

Skall göra allt men du vet det är under våran högsäsong, hälsa frugan så gött. Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Dela på andra sajter

Skall göra allt men du vet det är under våran högsäsong, hälsa frugan så gött. Mvh Maitan.

Förstår mer än väl dilemmat, men dörren är alltid öppen, det vet du,,,

Dela på andra sajter

John Khonken

Farbror BAA

Du gor ju allt for att undvika oss. Tur att du har sa trevliga vanner har uppe. Njut nu sa ses vi nasta ar istallet

Dela på andra sajter

Farbror BAA

Du gor ju allt for att undvika oss. Tur att du har sa trevliga vanner har uppe. Njut nu sa ses vi nasta ar istallet

Joru..Djurgårdare saknar man ju inte i Svedala heller, men för all del, vi kanske ses innan Ni drar till flyget, jag landar ju 2 timmar (minst) innan Ni sticker hem till fattigdom o elände... :thumbsup:

Dela på andra sajter

Merlins med familj kan också sättas upp på listan. Denna gång ska jag inte må lika dåligt som efter lucia-träffen i Nong Khai. Får kanske träna lite innan. Vi bör komma ner till Thailand i början av december.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Om jag är på plats i Los som jag nog kommer att vara till 90% så dyker jag upp på träffen

Mvh Borgmästarens Son

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Lite bilder

post-3713-0-20526100-1312743419.jpg

post-3713-0-45919400-1312743610.jpg

post-3713-0-91774400-1312743764.jpg

post-3713-0-68098700-1312744182.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Jisses Amalia, ar det redan jul?

Det verkar vara lite dax att boka lokal redan, i augusti......hade val inte ens Sarne kunnat tanka sig nar han instiftade detta evenemang for ett par ar sedan!

Dax att starta listan.

Merlisfamiljen

Borgmastarns son

Tennek

Kongo 24 familjen

Baafamiljen (2,5)

Sarne med hustru

1

Dela på andra sajter

+ Kenneth med följe fast i år backar Björn tyvärr

men tror att Eje med tjej hänger på

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Pen å Maitan om vi får tag i pålitlig personal..

Skulle vara j'vligt skoj om ni hängde med!

Då kan vi ju åka gemensamt från soi2 :thumbsup:

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

Hämtning på flygplatsen, som vanligt ?

Dela på andra sajter

Jisses Amalia, ar det redan jul?

Det verkar vara lite dax att boka lokal redan, i augusti......hade val inte ens Sarne kunnat tanka sig nar han instiftade detta evenemang for ett par ar sedan!

Dax att starta listan.

Merlisfamiljen

Borgmastarns son

Tennek

Kongo 24 familjen

Baafamiljen (2,5)

Sarne med hustru

1

Baa, hur ser en halv familjemedlem ut?

Ändrades av Merlins

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...