Batting Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 3 minuter sedan, skrev apknug: Nja, kronofogden kommer att mäta ut skulden för banken och du "får behålla" existensminimum. Då kommer socialen att säga att du redan har enligt existensminimum, inga mera pengar. Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk Den här djävla nyliberalismen har gått för långt. Vi får hoppas att de liberala vindarna har blåst färdigt nu. Jag trodde att liberalism innebar valfrihet, men det verkar ju snarare leda till ett liveget folk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 3 minuter sedan, skrev apknug: Fast det är ju Branting o svetsaren som har bestämt det här......... Har det blåst så länge...... Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk Ja jag är inte nöjd med hur Sossarna styrt. Dom har varit lite för intresserade av att regera och då är det förstås lätt att vända kappan efter vinden. Jag tror ju att de hade tjänat på att hålla fast vid sin ideologi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 6 timmar sedan, skrev Batting: Dyra resor som personerna ägnat sig åt brukar nämnas, och de är ju liksom också ganska svåra att saluföra på ett Loppis. Det gäller väl allt i det där programmet. En redan konsumerad årsförbrukning röka kan också vara svår att kränga. Menar du att man inte ska nämna någonting av det de sysslat med? Ganska tydligt att du inte begriper programmiden över huvudtaget. * Ska man sanera någons ekonomi måste man se vilka utgifter som personen har. Om man då åker till London varannan månad för att shoppa har man stora pengar att spara på genom att dra in på dom resorna. Nu tar man bara upp utgifter i nutid. Om t.ex personen tatuerat sig för 7 eller 27 år sedan har det ingen ekonomisk betydelse i nutid får man kanske anta. Trodde att t.o.m. du förstod att redan rökta cigaretter var omöjliga att sälja. Men begrepp du inte det med tatueringen ska man kanske inte vara förvånad! Ska återgå till programmet. När man vet utgifterna går man vidare och ser hur mycket man kan spara in och hur mycket man kan dra ner på utgifterna. De flesta normala människor begriper att t.ex resor som är gjorda inte går att sälja, däremot kan man låta bli att fortsätta med dessa resor. Dyra bilar kan man sälja etc. Jag har aldrig sagt att man inte ska nämna något. Läs en gång till vad jag skrev så förstår du kanske att det är programmakarna som bestämmer vad de ska ta upp till diskusion i programmet. Tillhör inte min typ av program öht. Har sett det någon enstaka gång för länge sedan, nu aldrig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 Slutsats: Amorterar man inte sin bostad till sista öret innan man sparar en enda krona riskerar man att hamna hos både kronkalle och lyxfällan. Det vill säga om man nu till att börja med var så oansvarig att man gynnade Banken med ett lån. Allra helst ska man gå på A-kassa och spara ihop pengarna fört. Alla banker ska man förövrigt låta konka för dom har vi ingen nytta av ändå.😂 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trident Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 9 timmar sedan, skrev Batting: Den här djävla nyliberalismen har gått för långt. Vi får hoppas att de liberala vindarna har blåst färdigt nu. Jag trodde att liberalism innebar valfrihet, men det verkar ju snarare leda till ett liveget folk. Ja, tack ja vet frihetsnationer som Kuba och Venezuela. Där har folket makten 😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 28, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 28, 2020 Ja, tack ja vet frihetsnationer som Kuba och Venezuela. Där har folket makten [emoji23]Jag är ju en inbiten diktatur-hatare, men liberalism är nästan samma sak.All makt till ett fåtal rika.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 6 timmar sedan, skrev Wangthong: Ganska tydligt att du inte begriper programmiden över huvudtaget. * Ska man sanera någons ekonomi måste man se vilka utgifter som personen har. Om man då åker till London varannan månad för att shoppa har man stora pengar att spara på genom att dra in på dom resorna. Nu tar man bara upp utgifter i nutid. Om t.ex personen tatuerat sig för 7 eller 27 år sedan har det ingen ekonomisk betydelse i nutid får man kanske anta. Trodde att t.o.m. du förstod att redan rökta cigaretter var omöjliga att sälja. Men begrepp du inte det med tatueringen ska man kanske inte vara förvånad! Ska återgå till programmet. När man vet utgifterna går man vidare och ser hur mycket man kan spara in och hur mycket man kan dra ner på utgifterna. De flesta normala människor begriper att t.ex resor som är gjorda inte går att sälja, däremot kan man låta bli att fortsätta med dessa resor. Dyra bilar kan man sälja etc. Jag har aldrig sagt att man inte ska nämna något. Läs en gång till vad jag skrev så förstår du kanske att det är programmakarna som bestämmer vad de ska ta upp till diskusion i programmet. Tillhör inte min typ av program öht. Har sett det någon enstaka gång för länge sedan, nu aldrig. Oj hoppsan, förlåt. Jag visste ju inte att jag hade att göra med en expert som genom tv-rutan kunde se hur gammal en tatuering var, eller hur ofta de gjordes. Jag får ju givetvis böja mig inför någon med sådana egenskaper, men jag är ändå lite fundersam. Bli nu inte allt för upprörd... ...men med tanke på medelåldern på deltagarna i det där programmet så torde ju några av dem blivit taggade när de var på 5-års kontrollen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trident Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 21 timmar sedan, skrev Nicholas: Jag är ju en inbiten diktatur-hatare, men liberalism är nästan samma sak. All makt till ett fåtal rika. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Hur kan du få liberalism till diktatur? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 29, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 29, 2020 Hur kan du få liberalism till diktatur? Om kapitalet dikterar villkoren så är det näppeligen stor skillnad emot diktatur.Du fick rösta men det var sedan lobby-grupper som satte politiken i realiteten.Hur många röstade för slopad värnskatt?Plutokratin är redan på väg tillbaka.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 30 minuter sedan, skrev Nicholas: Om kapitalet dikterar villkoren så är det näppeligen stor skillnad emot diktatur. Du fick rösta men det var sedan lobby-grupper som satte politiken i realiteten. Hur många röstade för slopad värnskatt? Plutokratin är redan på väg tillbaka. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Jag vill ha högre skatt. Jag har fått min TV-licens på skattsedeln, men vill även ha internet och mobiltelefoni på skatten. Det var bättre förr när höginkomsttagaren gjorde sin entré på 240.000kr. Det var fina tider då och allting fungerade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 30 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag vill ha högre skatt. Jag har fått min TV-licens på skattsedeln, men vill även ha internet och mobiltelefoni på skatten. Det var bättre förr när höginkomsttagaren gjorde sin entré på 240.000kr. Det var fina tider då och allting fungerade. Lugn det kommer mera tex. corona-skatt mm. mm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 37 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag vill ha högre skatt. Jag har fått min TV-licens på skattsedeln, men vill även ha internet och mobiltelefoni på skatten. Det var bättre förr när höginkomsttagaren gjorde sin entré på 240.000kr. Det var fina tider då och allting fungerade. 5 minuter sedan, skrev Mr atm: Lugn det kommer mera tex. corona-skatt mm. mm. Skatten i den socialdemokratiska Sverige skall vara minst 100% allt annat skall betraktas som stöld från staten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 29, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 29, 2020 Jag vill ha högre skatt. Jag har fått min TV-licens på skattsedeln, men vill även ha internet och mobiltelefoni på skatten. Det var bättre förr när höginkomsttagaren gjorde sin entré på 240.000kr. Det var fina tider då och allting fungerade. Frukta icke.Du kommer bli bönhörd.Skatt ökas, pension minskas.Tjänstepensions-åldern ökas från 55år.Etc.Men momsen har ingen höjt på år och dag, punktmomsen på dill har väl gått ner sist jag kollade med McDonalds och andra intressegrupper.Tror även familjen Bonniers fått bokmomsen sänkt etc etc.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd April 30, 2020 Dela Inlagd April 30, 2020 7 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag vill ha högre skatt. Jag har fått min TV-licens på skattsedeln, men vill även ha internet och mobiltelefoni på skatten. Det var bättre förr när höginkomsttagaren gjorde sin entré på 240.000kr. Det var fina tider då och allting fungerade. Ja öka på bara, det gör inget / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 30, 2020 Dela Inlagd April 30, 2020 8 timmar sedan, skrev Mr atm: Lugn det kommer mera tex. corona-skatt mm. mm. Det införde man faktiskt i Tyskland(men kallade den inte så), där börjar det koka under ytan nu.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 30, 2020 Dela Inlagd April 30, 2020 9 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag vill ha högre skatt. Jag har fått min TV-licens på skattsedeln, men vill även ha internet och mobiltelefoni på skatten. Det var bättre förr när höginkomsttagaren gjorde sin entré på 240.000kr. Det var fina tider då och allting fungerade. Bra idé, att ingen tänkt på det tidigare? Naturligtvis borde el och mat också vara på skatten, alla får matkuponger i utvalda statliga butiker! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 30, 2020 Dela Inlagd April 30, 2020 Bra idé, att ingen tänkt på det tidigare? Naturligtvis borde el och mat också vara på skatten, alla får matkuponger i utvalda statliga butiker!Ja, så ska det vara. Skatt och försäkring på bilar bör också gå på inkomstskatten, då det inte ska drabba den fattige så hårt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 30, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2020 Ja, så ska det vara. Skatt och försäkring på bilar bör också gå på inkomstskatten, då det inte ska drabba den fattige så hårt. Malmö är redan där. Bilmålvakt och trafikförsäkringsföreningen.Fri parkering oxå, även på handikapp.Taxpayers took the bill.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd April 30, 2020 Dela Inlagd April 30, 2020 25 minuter sedan, skrev Nicholas: Malmö är redan där. Bilmålvakt och trafikförsäkringsföreningen. Fri parkering oxå, även på handikapp. Taxpayers took the bill. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Ja ja, det där är ju en del av det kommunala skatteutjämningssystemet. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu