Boa52 Inlagd April 25, 2020 Dela Inlagd April 25, 2020 5 timmar sedan, skrev Atom: Jag är också väldigt negativ just nu, kolla gärna in mina vad med @Kentan och @Esspe i aktietråden 😉. Det är dock en situation vi inte sett sedan 1930-talet och så negativ att jag tror att det nu blir barkbröd och gengas resten av livet är jag inte; vore det så behöver du ju inte ha några pengar för rajtantajtan i Thailand i alla fall eftersom du aldrig kommer dit 😀 Summa summarum; jag tycker att din hållning är ytterst sympatisk och klart mer rätt än de som är 110% belånade. Visst är det lite Amish men det kan behövas som motvikt mot alla high-fliers. var du med på 1930 talet så du vet🤨 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 25, 2020 Dela Inlagd April 25, 2020 8 minutes ago, Boa52 said: var du med på 1930 talet så du vet🤨 Japp, jag kommer till och med i håg när du satte på grannens gris. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd April 25, 2020 Dela Inlagd April 25, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Atom: Japp, jag kommer till och med i håg när du satte på grannens gris. Mja, var väl boas far som idkade tidelag med grisen, resultatet ser vi här Ändrades April 25, 2020 av hamnoi Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 25, 2020 Dela Inlagd April 25, 2020 Precis nyss, skrev hamnoi: Mja, var väl boas farsa som idkade tidelag med grisen, resultatet ser vi här Ja, generationer bakåt, så var det så. Således betyder det att det Boa själv sysslade med var ren och skär incest Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 25, 2020 Dela Inlagd April 25, 2020 7 minutes ago, hamnoi said: Mja, var väl boas farsa som idkade tidelag med grisen, resultatet ser vi här Jag har en historia från högstadiet som möjligtvis @Drik kan konfirmera. Det var en några år äldre kille som hette Jonas och gick på särskola inne i Skövde. Någon frågade honom om ryktet att han satt på en get vid sin sommarstuga och hans svar var ”Nej, det var inte min sommarstuga”. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd April 25, 2020 Dela Inlagd April 25, 2020 16 minuter sedan, skrev Atom: Jag har en historia från högstadiet som möjligtvis @Drik kan konfirmera. Det var en några år äldre kille som hette Jonas och gick på särskola inne i Skövde. Någon frågade honom om ryktet att han satt på en get vid sin sommarstuga och hans svar var ”Nej, det var inte min sommarstuga”. Varför gick han på särskola? 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 25, 2020 Dela Inlagd April 25, 2020 1 timme sedan, skrev Batting: Varför gick han på särskola? 🤪 Javisst, och varför hette han Jonas! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 21 timmar sedan, skrev Batting: Ja det kan du ju fundera på. Lite feltänkt från dig med andra ord Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 32 minuter sedan, skrev Mankan: Lite feltänkt från dig med andra ord Nä, men det är väl inte bra vare sig för dig personligen eller staten om du blir stående med en värdelös kåk, och bara en massa lån i händelse av en kraschad bostadsbubbla? Om du dessutom även blir arbetslös så står du väl snart och knackar på hos socialen. Men det är givetvis inte inte olagligt att vara dum och ansvarslös, men om man säger sig vara emot folk som utnyttjar systemet så borde man väl inte leva så? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 (ändrad) 9 minuter sedan, skrev Batting: Nä, men det är väl inte bra vare sig för dig personligen eller staten om du blir stående med en värdelös kåk, och bara en massa lån i händelse av en kraschad bostadsbubbla? Om du dessutom även blir arbetslös så står du väl snart och knackar på hos socialen. Men det är givetvis inte inte olagligt att vara dum och ansvarslös, men om man säger sig vara emot folk som utnyttjar systemet så borde man väl inte leva så? Så att ha 50% lån på bostaden är desamma om att vara ansvarslös och att utnyttja systemet? Hela bankverksamheten går väl i mångt och mycket ut på att låna ut pengar och dra in ränta så att låna pengar är knappast att utnyttja systemet snarare tvärt om. Ändrades April 26, 2020 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 (ändrad) Han 20 tusen efter skatt, hon 17 tusen efter skatt. 2 barn 19 och 18 De köper ett hus för 3 miljoner egen insats lånade, lånade pengar . Strax efter 2 nya Volvo S60 på avbetalning. Sonen fick en 2 år gammal BMV dotter en Fiat cab. Lånade pengar där också. Nu håller de på att skaffa en ny husbil. De har räknat ut att om ett par år huset kommer att stiga i värde så pass mycket så billar kommer att vara gratis. Inte riktig ansvarfull. Ändrades April 27, 2020 av JJC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 23 timmar sedan, skrev Mankan: Så att ha 50% lån på bostaden är desamma om att vara ansvarslös och att utnyttja systemet? Hela bankverksamheten går väl i mångt och mycket ut på att låna ut pengar och dra in ränta så att låna pengar är knappast att utnyttja systemet snarare tvärt om. Ja det är kanske det som är tanken med det där systemet. Bankerna ska ju till varje pris hjälpas. Men som låntagare ska man kanske tänka på att en bankdirektör kan jämställas med någon som glatt lånar ut sitt paraply när solen skiner, men när det börjar regna så vill han ha det tillbaka. Då antar jag att det allmänna förväntas komma springandes med en pressening. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 15 timmar sedan, skrev JJC: Han 20 tusen efter skatt, hon 17 tusen efter skatt. 2 barn 19 och 18 De köper ett hus för 3 miljoner egen insats lånade, lånade pengar . Strax efter 2 nya Volvo S60 på avbetalning. Sonen fick en 2 år gammal BMV dotter en Fiat cab. Lånade pengar där också. Nu håller de på att skaffa en ny husbil. De har räknat ut att om ett par huset kommer att stiga i värde så pass mycket så billar kommer att vara gratis. Inte riktig ansvarfull. Typiskt fall för lyxfällan. Något som jag lagt märke till när det gäller deltagarna i det där programmet är att de lägger ner mycket pengar på piercing och tatueringar. Programledarna ifrågasätter det sällan, men en heltatuerad arm går väl på en hel del? Inte heller nämns husdjuren speciellt mycket. Det är ju inte alls ovanligt att de där har hund, och ibland flera hundar. Vad är det för folk? Styrs de helt av nyckfulla inpulser helt utan konsekvenstänk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 15 timmar sedan, skrev JJC: Han 20 tusen efter skatt, hon 17 tusen efter skatt. 2 barn 19 och 18 De köper ett hus för 3 miljoner egen insats lånade, lånade pengar . Strax efter 2 nya Volvo S60 på avbetalning. Sonen fick en 2 år gammal BMV dotter en Fiat cab. Lånade pengar där också. Nu håller de på att skaffa en ny husbil. De har räknat ut att om ett par år huset kommer att stiga i värde så pass mycket så billar kommer att vara gratis. Inte riktig ansvarfull. Nja - nu tror jag nog att du överdriver lite? 😉 De är på gränsen beviljas huslånet med de inkomsterna men du menar att de ändå har andra lån på 1,5-2 mkr utöver huslånet? /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 47 minuter sedan, skrev Batting: Ja det är kanske det som är tanken med det där systemet. Bankerna ska ju till varje pris hjälpas. Men som låntagare ska man kanske tänka på att en bankdirektör kan jämställas med någon som glatt lånar ut sitt paraply när solen skiner, men när det börjar regna så vill han ha det tillbaka. Då antar jag att det allmänna förväntas komma springandes med en pressening. Vart det snurrigt för dig? Du tycker alltså att det är helt ok att gå på A-kassa för att man är less på att jobba men om man lånar pengar och betalar ränta för sin bostad då är man dum och ansvarslös. Jag gissar att det är någon vänstervriden logik för den förstår jag inte alls. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 31 minuter sedan, skrev Krille: Nja - nu tror jag nog att du överdriver lite? 😉 De är på gränsen beviljas huslånet med de inkomsterna men du menar att de ändå har andra lån på 1,5-2 mkr utöver huslånet? /Krille Ingen överdrift. Så lever en hel del folk som vill visa att de har lyckats i livet. Att få låna till bilar är Inga problem. Bilfirmor är glada för varje såld bil. Finansiering? Inga problem det ordnar vi endast 3,95 % ränta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 10 minuter sedan, skrev apknug: Nja i de tidigare kriserna har allt de som lånat strålar fått stå sitt kast. Banken säljer huset på exekutiv auktion och låntagaren står på backen och kvar med skuld till banken, ibland för resten av livet. Sverige har västvärldens sämsta konsument skydd för bolånetagare, trots att banken har full säkerhet för lånet i form av pant i bostaden kan de jaga låntagaren i resten av livet. I de flesta anglosaxiska länder kan låntagaren lägga nycklarna till huset på bankdirektören skrivbord och problemet är bankens. Låntagaren får dock en taskig kredit record och kan få svårt med framtida lån. Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk Vet du hur detta med huslån och pant funkar i Thailand? Har haft en del intressanta diskussioner, där det finns de som säger att man kan göra precis som du säger, dvs låna så mkt det går och sen ge nycklarna till banken och därmed vara skuldfri. För en svenne låter det ju galet, men nån som vet hur detta funkar i Thailand? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 1 timme sedan, skrev Batting: Typiskt fall för lyxfällan. Något som jag lagt märke till när det gäller deltagarna i det där programmet är att de lägger ner mycket pengar på piercing och tatueringar. Programledarna ifrågasätter det sällan, men en heltatuerad arm går väl på en hel del? Inte heller nämns husdjuren speciellt mycket. Det är ju inte alls ovanligt att de där har hund, och ibland flera hundar. Vad är det för folk? Styrs de helt av nyckfulla inpulser helt utan konsekvenstänk? Jag vet en tjej som hade 3 newfoundlandhundar att mata och de slafsar nog i sig för några kronor per dag, samtidigt fick hon hyresbidrag. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 27, 2020 Jag vet en tjej som hade 3 newfoundlandhundar att mata och de slafsar nog i sig för några kronor per dag, samtidigt fick hon hyresbidrag.En knähund kostar minst 1000kr månad att drifta.Been there, done that. Vågar inte ens tänka på kostnaden för rottweilers och dylikt. "Snäll hund söker nytt hem pga..... fattigdom"Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev Batting: Typiskt fall för lyxfällan. Något som jag lagt märke till när det gäller deltagarna i det där programmet är att de lägger ner mycket pengar på piercing och tatueringar. Programledarna ifrågasätter det sällan, men en heltatuerad arm går väl på en hel del? Inte heller nämns husdjuren speciellt mycket. Det är ju inte alls ovanligt att de där har hund, och ibland flera hundar. Vad är det för folk? Styrs de helt av nyckfulla inpulser helt utan konsekvenstänk? Det finns väl en anledning till att de hamnar i lyxfällan, om de inte la pengar på allt möjligt skulle de ju inte ha något program. Vad ska programledarna säga om tatueringarna? Är du ute efter att de ska skära loss skinnet och sälja tillbaka tatueringarna. Jag trodde att alla visste att det är skitdyrt att ta bort dom på ett skonsammare sätt. De vill väl inte öka på skulden, heller! Husdjur är känsligt för många så de talar man säkert tyst om. Ändrades April 27, 2020 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 49 minuter sedan, skrev Nicholas: En knähund kostar minst 1000kr månad att drifta. Been there, done that. Vågar inte ens tänka på kostnaden för rottweilers och dylikt. "Snäll hund söker nytt hem pga..... fattigdom" Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Ja, det är stora pengar. Man hade fort funderat på plastpåse även om det är lite väl hög skatt på dessa snart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 9 minuter sedan, skrev Wangthong: Det finns väl en anledning till att de hamnar i lyxfällan, om de inte la pengar på allt möjligt skulle de ju inte ha något program. Vad ska programledarna säga om tatueringarna? Är du ute efter att de ska skära loss skinnet och sälja tillbaka tatueringarna. Jag trodde att alla visste att det är skitdyrt att ta bort dom på ett skonsammare sätt. De vill väl inte öka på skulden, heller! Husdjur är känsligt för många så de talar man säkert tyst om. Kanske programledarna kan säga åt idi*terna att sluta tatuera sej, eftersom det är en totalt meningslös utgift de inte har råd med, och som många dessutom ångrar efter ett tag? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 20 timmar sedan, skrev apknug: Nja i de tidigare kriserna har allt de som lånat strålar fått stå sitt kast. Banken säljer huset på exekutiv auktion och låntagaren står på backen och kvar med skuld till banken, ibland för resten av livet. Sverige har västvärldens sämsta konsument skydd för bolånetagare, trots att banken har full säkerhet för lånet i form av pant i bostaden kan de jaga låntagaren i resten av livet. I de flesta anglosaxiska länder kan låntagaren lägga nycklarna till huset på bankdirektören skrivbord och problemet är bankens. Låntagaren får dock en taskig kredit record och kan få svårt med framtida lån. Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk Jo vi är ganska duktiga på att skydda bankerna, men jag menar att någon stans kanske ändå socialen för ingripa med någon allmosa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 20 timmar sedan, skrev stefan5300: Jag vet en tjej som hade 3 newfoundlandhundar att mata och de slafsar nog i sig för några kronor per dag, samtidigt fick hon hyresbidrag. Ja jag har lite svårt att förstå sådant där. Kan dom liksom hävda att hundarna är ett måste för välbefinnandet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 15 timmar sedan, skrev Wangthong: Det finns väl en anledning till att de hamnar i lyxfällan, om de inte la pengar på allt möjligt skulle de ju inte ha något program. Vad ska programledarna säga om tatueringarna? Är du ute efter att de ska skära loss skinnet och sälja tillbaka tatueringarna. Jag trodde att alla visste att det är skitdyrt att ta bort dom på ett skonsammare sätt. De vill väl inte öka på skulden, heller! Husdjur är känsligt för många så de talar man säkert tyst om. Dyra resor som personerna ägnat sig åt brukar nämnas, och de är ju liksom också ganska svåra att saluföra på ett Loppis. Det gäller väl allt i det där programmet. En redan konsumerad årsförbrukning röka kan också vara svår att kränga. Menar du att man inte ska nämna någonting av det de sysslat med? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu