Jump to content
IGNORERAD

Flyg Till Bangkok I Nov. 6045Kr China Airlines.


Up2You

Recommended Posts

Singha. Air China och China airlines är definitivt inte samma sak.

... cut ...

Ja, där ser man. Mycket nytt man lär sig på MPR.great.gif

Nu ser jag också att med Air China blir det en (lång) mellanlandning i Peking.

Kanske inte så dumt för min lust för nya äventyr i det stora landet, trots allt…crazy.gif

Mvh

//Singha

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    7

  • Up2You

    5

  • Magnus-Chumphae

    3

  • ITOY

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Singha. Air China och China airlines är definitivt inte samma sak.

Vad gäller ursprungsfrågan så flög jag med KLM-China airlines via Amsterdam för ett antal år sedan och jag var supernöjd med allt vad gäller resan. Har flygit till Thailand med ett tiotal olika europeiska och asiatiska flygbolag och China airlines var definitivt inte sämre än något av dom andra, snarare tvärtom.

Skulle väldigt gärna flyga med dom igen om dom kunde matcha mina krav på avgångstider, transfertider, pris osv.

Ja det var kul och höra att du var nöjd men dom.Bokade precis flyget :dance1: KLM-Amsterdam-Bkk med china airlines.väntetiden i Amsterdam är 2 timmar på ditvägen och 1 timma på hemvägen.Helt ok tycker jag.Kanske man hinner o ta sig en kall ök ochså :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

... cut ...

Singha, en fråga, kan du som företagare dra av av skatten och avgifterna? Annars är väl inte de så viktiga för dig...

... cut .

Nej,nej, nej Bibben,

det är det sista man i så fall gör dom företagare i ett sådan läge. suicide.gif Privat är privat, och jobb är jobb (inkl. elektronik etc).

Man väcker inte en björn (skatteverket diablo.gif ) som sover.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, där ser man. Mycket nytt man lär sig på MPR.great.gif

Nu ser jag också att med Air China blir det en (lång) mellanlandning i Peking.

Kanske inte så dumt för min lust för nya äventyr i det stora landet, trots allt…crazy.gif

Mvh

//Singha

Som företagare så kan du ju besöka dessa och kanske göra lite affärer samt anställa nån liten kinesiska med instegsmodellen?

http://www.tradewithsweden.com/china/?pageid=108

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej,nej, nej Bibben,

det är det sista man i så fall gör dom företagare i ett sådan läge. suicide.gif Privat är privat, och jobb är jobb (inkl. elektronik etc).

Man väcker inte en björn (skatteverket diablo.gif ) som sover.

Mvh

//Singha711

Här måste jag hålla med Singha711. Visserligen har jag många gånger tagit med mig jobbet till Thailand, men jag har ju knappast någon vettig motivering till att jag måste dit om jag jobbar mot svenska kunder.

Så då blir flygbiljetten en privat utgift, likaså boende i Thailand. Däremot har jag lyckats få igenom avdrag för en del kontorsutrustning inköpt i Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om inte berörda myndigheter även (borde) kolla de företag som ansöker om detta "bidrag", de bo

Som företagare så kan du ju besöka dessa och kanske göra lite affärer samt anställa nån liten kinesiska med instegsmodellen?

Bibben,

Nu blir det lite OT, men jag vill gärna svara dig, av ren anständighet

Du behöver inte oroa dig över att svenska skattepengar skulle hamna i Kina, inte genom ”instegsjobb” i alla fall, så det är bra så…

Jag har aldrig varit i Kina förut, men för knappt 10 år sedan överlät jag ”rättigheterna” för ett större datasystem inom logistik och transport för slaktdjur till ett kinesiskt universitet. Denna ”affär” inbringade inga pengar till mig utan användes av ett tysk universitet, där min yngre bror var professor inom näringsfysiologi för djur (svin, kor etc) i utbyte för ett fruktbart forskningssamarbete. Än idag är jag stolt över detta även om det nästan blev stoppat av politiska skäl vid denna tid. Amerikanska knowhow-embargot tittade på sådana saker med stränga ögon.

Inte ens den resan till Tyskland betalade mitt företag, eftersom jag redan befann mig på platsen privat.

Idag, när jag tänker på Kina, så undrar jag naturligtvis vad som har blivit av med mitt system i det stora landet. Kanske det ”tickar” fortfarande någonstans i en kinesisk dator och matar många kinesiska lastbilschaufförer med nödvändig info om dagens körningar. Vem vet…

Det är genom kunskapsutbyte som världen gör framsteg, inte genom misstänksamhet och bevakning av det egna reviret.

Förresten, du jobbarväl inte på skatteverket?

Mvh

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej här kommer listan på fyrstjärninga flygbolag ! China Airlines är ett av dessa så dom är klar ok!

http://www.airlinequ...nking/4star.htm

Mvh

Magnus-Chumphae

jag tittade lite på vad ”rating” innebär och det är ju rätt fina diagram etc, men är inte det enda som verkligen är viktigt egentligen de säkerhetsbedömningar som kan utläsas ?

Det är utan intresse för mig som Economy tourist vilka egenskaper som driver upp eller sänker slutbetyget i Business Class. Alla dessa kriterier kommer ändå inte beröra mig, annars att jag möjligen överges i en nödsituation till förmån för en välbärgad Business Class kund.

Slutbetyget går inte alltid hand i hand med min faktiska situation. De är enligt min mening betyg som måste ses med viss försiktighet.

Jag tycker detta är en intressant aspekt, eller vad tycker ni?

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Har China Airlines tvättat bort sitt rykte som ett farligt bolag?

http://www.planecrashinfo.com/rates.htm

I will not fly China Airlines if it is the only airline left. I would rather take a boat.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070914094558AApwVbG

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...