hasseryd Inlagd Januari 14, 2020 Dela Inlagd Januari 14, 2020 Jag vill bara ha en vettig/prisvärd vpn för att kunna titta på svensk TV i Thailand. Så vilken rekommenderar ni? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Januari 14, 2020 Dela Inlagd Januari 14, 2020 PrivateVPN. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chevrolet-48 Inlagd Januari 14, 2020 Dela Inlagd Januari 14, 2020 VPN Gateway 340 Sek året klockrent 2 år nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 14, 2020 Dela Inlagd Januari 14, 2020 F-Secure Freedome. Finns olika paket, billigaste är 3 enheter för 275kr/år. Gratis prova-på-månad. Kan välja flera olika länder om man vill se t.ex. Netflix från USA. Använt den i 4-5år nu och funkar kanon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseryd Inlagd Januari 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Januari 14, 2020 Fick tips om gratis apen / programmet HOLA Här kan du se SVT Play gratis https://hola.org/download Nån som har provat den och har kritik. Jag har just installerat den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Januari 14, 2020 Dela Inlagd Januari 14, 2020 Kör Chrome och använd Hola gratis VPN extension. Verkar funka bra. Annars kör jag Freedome, lätthanterligt. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Januari 14, 2020 Dela Inlagd Januari 14, 2020 1 minut sedan, skrev hasseryd: Fick tips om gratis apen / programmet HOLA Här kan du se SVT Play gratis https://hola.org/download Nån som har provat den och har kritik. Jag har just installerat den. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 14, 2020 Dela Inlagd Januari 14, 2020 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev hasseryd: Fick tips om gratis apen / programmet HOLA Här kan du se SVT Play gratis https://hola.org/download Nån som har provat den och har kritik. Jag har just installerat den. Inget att ha, du delar även din egen anslutning där till andra användare, dvs andra användare använder ditt ip(använder ditt nätverk som resurs), och kan då användas för olagliga saker. Hola är dålig på att avblockera många streamingtjänster också. Jag hade tagit en VPN som har bra och enkel app, själv använder jag fn Nord-vpn. Naturligtvis är @apknug:s alternativ bra, men kräver en del av brukaren. Läs test nedan. https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.642462/test-vpn-surfa-anonymt Ändrades Januari 14, 2020 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Januari 14, 2020 Dela Inlagd Januari 14, 2020 Min Freedome fungerar dock inte på TV4+ av någon anledning. Däremot funkar Hola. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Januari 14, 2020 Dela Inlagd Januari 14, 2020 2 timmar sedan, skrev hasseryd: Fick tips om gratis apen / programmet HOLA Här kan du se SVT Play gratis https://hola.org/download Nån som har provat den och har kritik. Jag har just installerat den. Har aldrig fått HOLA att fungera mot SVT Play, däremot funkar den mot sajter som Thailand blockerar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Januari 14, 2020 Dela Inlagd Januari 14, 2020 Hola har tidigare sålt ut sina användares IP-adresser till Botnet. De har fortfarande dåligt rykte. https://www.cloudwards.net/hola-vpn/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Januari 14, 2020 Dela Inlagd Januari 14, 2020 Jag använder PrivateVPN. De har tre sitter i Sverige, och två av dem har tv4 blockerat, men den tredje går tack och lov fortfarande bra. Fungerar kanon. Hade tidigare Freedome, men tyckte att det laggade mycket. Läste sedan recensioner att det var en av de vpn tjänster som ströp hastigheten mest. Behövs ju en del när man ska köra mot Sverige. Har (tydligen) 100 MB, men bara 4-5 mot Sverige Mitt eget bredband i Sverige kan jag inte använda eftersom jag säger upp det när jag är i Thailand, onödigt att betala 250 kr per månad när vi inte är hemma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swedmark Inlagd Januari 15, 2020 Dela Inlagd Januari 15, 2020 17 timmar sedan, skrev gst: Jag använder PrivateVPN. De har tre sitter i Sverige, och två av dem har tv4 blockerat, men den tredje går tack och lov fortfarande bra. Fungerar kanon. Hade tidigare Freedome, men tyckte att det laggade mycket. Läste sedan recensioner att det var en av de vpn tjänster som ströp hastigheten mest. Behövs ju en del när man ska köra mot Sverige. Har (tydligen) 100 MB, men bara 4-5 mot Sverige Mitt eget bredband i Sverige kan jag inte använda eftersom jag säger upp det när jag är i Thailand, onödigt att betala 250 kr per månad när vi inte är hemma. Om jag får fråga, hur många månader är du borta från Sverige? En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Januari 15, 2020 Dela Inlagd Januari 15, 2020 6 minuter sedan, skrev Swedmark: Om jag får fråga, hur många månader är du borta från Sverige? Har väl varierat mellan 6,5 och åtta månader de senaste åren. I år dock "bara" 6 och några dagar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swedmark Inlagd Januari 15, 2020 Dela Inlagd Januari 15, 2020 10 minuter sedan, skrev gst: Har väl varierat mellan 6,5 och åtta månader de senaste åren. I år dock "bara" 6 och några dagar. Okej, så jag kan förstå det. Kanske skulle jag göra samma sak, är också borta 6-7 månader. Haha, föll till och med över svaret i din tråd, Sex månader i Thailand (fjärde året) 😀 En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Januari 15, 2020 Dela Inlagd Januari 15, 2020 11 minuter sedan, skrev Swedmark: Okej, så jag kan förstå det. Kanske skulle jag göra samma sak, är också borta 6-7 månader. Haha, föll till och med över svaret i din tråd, Sex månader i Thailand (fjärde året) 😀 Gäller bara att se till att man väljer en leverantör som inte har mer än en månads uppsägningstid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godbit Inlagd Januari 15, 2020 Dela Inlagd Januari 15, 2020 Anonine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseryd Inlagd Juni 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Juni 3, 2020 Citat Citat Har använt Hola nu ett tag men den blir så seg spec kvällar. så vad rekommenderar ni för VPN om jag bara vill se TV4 och SVT inget annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 23, 2020 Dela Inlagd Juni 23, 2020 Jättetest: De bästa vpn-tjänsterna för att surfa anonymt och komma åt blockerade sajter https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.642462/test-vpn-surfa-anonymt Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 24, 2020 Dela Inlagd Juni 24, 2020 On 2020-01-14 at 09:24, skrev hasseryd: Jag vill bara ha en vettig/prisvärd vpn för att kunna titta på svensk TV i Thailand. Så vilken rekommenderar ni? Det beror ju på om du bor i Thailand på heltid? Jag har gjort så att jag köpt en router med inbyggd vpn i Sverige. Och så använder jag mig av min privata vpn ochså. Fördelen med det är att om du har till exempel viaplay i Sverige. Så riskeras inte ip adressen att svartlistas. Som den blir från många kommersiella vpn. Där viaplay känner igen att samma ip adress vid olika tillfällen används av olika abbonenter. Jag har även installerat en extra router här i Bangkok med en vpn client. Så jag kan koppla mina google chromecast mot den, och titta på viaplay på vanliga tv,n som jag vore i Sverige (nästan). Annars går ju en sådan router att koppla mot vilken vpn som helst. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseryd Inlagd Juli 15, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juli 15, 2021 Nån som testat Mulvard VPN? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Juli 15, 2021 Dela Inlagd Juli 15, 2021 Jodå, funkade jättebra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Juli 15, 2021 Dela Inlagd Juli 15, 2021 3 timmar sedan, skrev hasseryd: Nån som testat Mulvard VPN? Japp, och är helt nöjd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Juli 15, 2021 Dela Inlagd Juli 15, 2021 Inte alla funkar mot TV4. Min "PrivateVPN" gör det ännu. /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Augusti 13, 2021 Dela Inlagd Augusti 13, 2021 Jag har kört NordVPN i fem år, är jättenöjd. https://nordvpn.com/sv/offer/?vpn=brand&gclid=CjwKCAjwsNiIBhBdEiwAJK4khq7iWgGi2jOyLFCsamCgt08w9JJH8wGlU4EIrsRMYs_0OzV6IfsP-BoCAjoQAvD_BwE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu