Peolito Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 Nu progressiv musik från 1973. Soft Machine med skivan seven. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 19, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 19, 2021 En samling med bra svenska musiker. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 19, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 19, 2021 4 timmar sedan, skrev Peolito: Nu progressiv musik från 1973. Soft Machine med skivan seven. Hm...har jag inte hört ... har lagt in den i komihåg-listan. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 Skön snubbe..såg han på gamla Errols i GBG runt 80'..🎸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 Är ju fredag så The Long Ryders sitter som en smäck..deras första platta 83' typ countryrock 🎸🎸🎸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 6 timmar sedan, skrev Arnold Layne: En samling med bra svenska musiker. Fan, det är väl gitarrvirtuosen Lasse Wellander med den röda slipsen? Sjukt duktig....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 20, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 20, 2021 Tungmetall nu i form form av engelska Saxon. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 20, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 20, 2021 Marillion-firrens första solo som jag tycker är bra...men ändå hade jag velat att hade fortsatt med bandet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 21, 2021 Spännande platta med Shawn Phillips då det blandas friskt med folkrock, jazz,funk klassiskt och progressivt. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 21, 2021 Bra skiva av Lolita Pop då den påminner lite om The Pretenders. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 21, 2021 Dela Inlagd Februari 21, 2021 Ingen platta med Blondie än så länge i tråden så här kommer en. Kanske den bästa, jag vet inte. Debbie Harry borde väl varit en av de snyggaste sångerskorna runt 78 och "Heart of glass" var antagligen den första låten jag hörde med bandet. Fast öppningsspåret har väl spelats mest på senare år... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 21, 2021 Dela Inlagd Februari 21, 2021 3 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Bra skiva av Lolita Pop då den påminner lite om The Pretenders. Lolita Pop är en Svensk musikpärla som jag tycker tyvärr ha hamnat i skymundan när man snackar musik. Just "Love Poison" är ju ett stycke mästerverk.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 21, 2021 Live-dubbel med The Tubes och som har en mer teater-rock karaktär. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 21, 2021 Ian Gillan och Roger Glover har det lite småtrevligt tillsammans. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 21, 2021 Gammal engelsk pop gäller nu...Herman's Hermits är det gossarna kallar sig. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 21, 2021 Dela Inlagd Februari 21, 2021 Håller på att omdisponera mina CD-skivor och då dök denna upp....👏 Tyvärr gick sångfågeln Eva Cassidy bort allt för tidigt i cancer och hon blev väl mest känd efter detta....😢😢 Mitt hjärta bryter när jag hör hennes röst.....💔💔💔 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 21, 2021 Dela Inlagd Februari 21, 2021 Underbara, vackra och skönsjungande Marie...... Tänker på henne varje vecka och om hennes liv, som blev allt för kort....😢 Denna platta är från 1996.....💙 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 21, 2021 Dela Inlagd Februari 21, 2021 Hmmmm, i den pågående omdisponeringen av skivsamlingen, så stöter man på lite som gör att man skulle vilja plocka fram "skämskudden".....😂😂😂😂😂 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 21, 2021 Dela Inlagd Februari 21, 2021 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Hmmmm, i den pågående omdisponeringen av skivsamlingen, så stöter man på lite som gör att man skulle vilja plocka fram "skämskudden".....😂😂😂😂😂 OK, här är min "skämskudde" förövrigt den ENDA LP jag köpt, hittills... Hade väl totalt 20 CD senare... Är inte så fantastiskt intresserad av musik. Men har några favoriter och om jag måste ge ett par exempel så kommer de här: Rush "Moving Pictures" Hela plattan Buggles, The plastic age särskilt "Clean clean" Manfred mann Watch Nirvana Grym! Ändrades Februari 21, 2021 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 22, 2021 Dela Inlagd Februari 22, 2021 Rick Wakeman den gamle geten släppte denna platta 2020. Inte helt fel om man gillar honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 22, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 22, 2021 37 minuter sedan, skrev Peolito: Rick Wakeman den gamle geten släppte denna platta 2020. Inte helt fel om man gillar honom. En riktig klippa med mycket fingerdiarre på ett bra sätt. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 22, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 22, 2021 Det var mycket bluesrock i J. Geils Bands musik på 70-talet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 23, 2021 Svensk country från 70-talet minsann...var tydligen flitiga besökare på Stampen i Stockholm. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 23, 2021 Dela Inlagd Februari 23, 2021 Tommy Bolin som spelade ett tag i Deep Purple efter Richie Blackmore. Dog 1976 pga droger, tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Februari 23, 2021 1 timme sedan, skrev Peolito: Tommy Bolin som spelade ett tag i Deep Purple efter Richie Blackmore. Dog 1976 pga droger, tror jag. Precis...och bara 25 år gammal blev pojkspolingen. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu