Arnold Layne Inlagd Januari 27, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 27, 2021 Ett band som började med mycket gitarrer men som mer övergick till synthbaserad musik. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Januari 27, 2021 Dela Inlagd Januari 27, 2021 1 timme sedan, skrev Arnold Layne: Ett band som började med mycket gitarrer men som mer övergick till synthbaserad musik. Lade in den plattan här i september såg jag men förståeligt att det dyker upp en och annan dubblett i en tråd så lång som denna 😉 Var även en massa synthar på skivan som kom året innan(1981), New Traditionalists. "Beautiful World" måste vara en av mina absoluta favoritlåtar med det bandet. Var gång när man tänker att världen inte är mycket mer än ett stort jävla skithål(speciellt i dessa tider) funkar den låten utomordentligt och det känns lite bättre. Om "Beautiful World" står bla följande på Songfacts: "Don't let this one fool you. Most of this song is about how wonderful the world is, a "sweet romantic place with beautiful people everywhere." But at the end, it turns around with the line, "But not for me."Jerry Casale of Devo: "We wanted to get everybody into a mood where people thought Devo was saying the world was really nice and saying the world was beautiful, then it turns out to be one man's opinion, which is mine, which is, while the world could be beautiful, it's not for me because of what I'm seeing." "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 27, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 27, 2021 1973 släppte dom här sköna killarna sin debutplatta. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Januari 27, 2021 Dela Inlagd Januari 27, 2021 Born Sandy Devotional från 86 borde räknas till en av de stora plattorna under 80-talet. The Triffids sålde väl kanske inte så mycket skivor men här fick dem till det ordentligt. Att David McComb som begåvats med en av de starkaste rockrösterna jag hört fanns med i bandet gjorde förstås sitt till. Hela plattan är bra men några låtar sticker ut lite extra tex "Stolen property" och "Wide open road" som väl blev en mindre hit då det begav sig. Rip David McComb "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 28, 2021 Dela Inlagd Januari 28, 2021 U2. Inte helsåld på bandet men gillar bl.a denna skiva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 28, 2021 Dela Inlagd Januari 28, 2021 12 timmar sedan, skrev edvardpop: Born Sandy Devotional från 86 borde räknas till en av de stora plattorna under 80-talet. The Triffids sålde väl kanske inte så mycket skivor men här fick dem till det ordentligt. Att David McComb som begåvats med en av de starkaste rockrösterna jag hört fanns med i bandet gjorde förstås sitt till. Hela plattan är bra men några låtar sticker ut lite extra tex "Stolen property" och "Wide open road" som väl blev en mindre hit då det begav sig. Rip David McComb Vilken låt det är. Den är så grym Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 28, 2021 Dela Inlagd Januari 28, 2021 13 timmar sedan, skrev edvardpop: Born Sandy Devotional från 86 borde räknas till en av de stora plattorna under 80-talet. The Triffids sålde väl kanske inte så mycket skivor men här fick dem till det ordentligt. Att David McComb som begåvats med en av de starkaste rockrösterna jag hört fanns med i bandet gjorde förstås sitt till. Hela plattan är bra men några låtar sticker ut lite extra tex "Stolen property" och "Wide open road" som väl blev en mindre hit då det begav sig. Rip David McComb Dom minns jag inte. Lyssnar på skivan nu. Bra skit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 28, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 28, 2021 1 timme sedan, skrev Peolito: U2. Inte helsåld på bandet men gillar bl.a denna skiva. Inte jag heller...räcker typ att ha en Best Of-skiva med dom. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 28, 2021 Dela Inlagd Januari 28, 2021 24 minuter sedan, skrev Peolito: Först kom jag inte ihåg bandet. Men efter ett tag så gör jag det. Australiensare om jag minns rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 28, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 28, 2021 Kör en George...för övrigt den sista han gjorde medans han levde. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 28, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 28, 2021 Done With Mirrors...en Aerosmith-platta i Aerosmith-tråden ...betyget blir godkänt. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 29, 2021 Dela Inlagd Januari 29, 2021 Strängen som var gitarrist i Hellacopters släppte denna soloskiva för ett par år sedan. Trevlig rock. Tyvärr gick han bort för några år sedan. Om jag inte minns fel släpptes skivan efter hans dödsfall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 29, 2021 Dela Inlagd Januari 29, 2021 Fredagen fortsätter med Sators höjdar rockalbum från -92 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Januari 29, 2021 Dela Inlagd Januari 29, 2021 (ändrad) On 2021-01-28 at 08:40, skrev Peolito: Först kom jag inte ihåg bandet. Men efter ett tag så gör jag det. Australiensare om jag minns rätt. Stämmer bra det. De hamnar på tredje plats på min lista över australiensiska band(inte för att jag hört så många😉). Första platsen är naturligtvis vikt åt Acdc(med Bon Scott) med tanke på hur mycket man lyssnat och uppskattat dem genom åren. På andra plats hamnar The Saints från Brisbane. En aning förvånande annars att dem inte figurerat tidigare i tråden vad jag sett. Å andra sidan kan man ju undra hur många som känner till dem i jämförelse med tex Sex Pistols som kom fram i samma veva? Kanske inte är så många. Själv tycker jag The Saints är minst lika bra. Med ett självklart driv i sin musik är dem en pålitlig stämningshöjare på vilken fest som helst även om ett par kompisar som jag körde hem en natt för några år sedan från Göteborg till Halmstad somnade in ganska så snabb trots att jag spelade australiensarna non stop under hela resan. Nå väl, det viktigaste var ju att jag själv höll mig vaken... Här är debuten som kom 77. Grym platta! Titellåten spelades in och kom ut året innan och räknas som den första punksingeln. Bara lite snack först med bl a Jesus Marry Chain och Nick Cave innan låten drar igång nån minut in i detta klipp 🙂 The Saints verkade dock inte helt nöjda med att kopplas samman med genren. På den efterföljande plattan sjöng Chris Bailey tex: ”No business man is going to use or confuse me”. Ytterligare en favorit här som dock finns med som outtake på en senare version av debuten. you ask have I been but what's it to you it's easy to see that you got someone new if you wanna go well baby please do I gave you my love but you throw it away Ändrades Januari 29, 2021 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 29, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 29, 2021 Nu jäklar öser vi på med gotländsk rock. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 29, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 29, 2021 Talisman var riktigt bra svenska hårdrockande ponkar...synd att bandet upplöstes på grund av ett tragiskt självmord. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Januari 29, 2021 Dela Inlagd Januari 29, 2021 Fredag och snart semi final i handboll...inget får bli fel i uppladdningen 😉🎸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 29, 2021 Dela Inlagd Januari 29, 2021 3 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Talisman var riktigt bra svenska hårdrockande ponkar...synd att bandet upplöstes på grund av ett tragiskt självmord. Tror jag lagt ut densamma tidigare på tråden..... MAGISKT bra och "If you need somebody" är ju en sådan underbar festdängare att man blir tokigt glad och partysugen..... Jeff Scott Soto har en fantastisk röst och sjunger numera i "Sons of Apollo" med medlemmar från bl.a. "Dream Theatre" (trummis Mike Portney) och Mr. Big (magiska basisten Billy Sheean) samt även den eminente gitarristen "Ron "Bumblefoot" Thal"...... Synd att Marcel Jacob tog sitt liv och lämnade jorden allt för tidigt....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 29, 2021 Dela Inlagd Januari 29, 2021 If God had a name what would it be? And would you call it to his face? If you were faced with Him in all His glory What would you ask if you had just one question? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 30, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 30, 2021 Mörbyligans tredje och det var åtminstone en tjej kvar i gruppen och lyfte det hela. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 30, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 30, 2021 En av dom stora gruppfavoriterna...var väldigt duktiga på att producera live-album också...i nuläget kan jag räkna till tolv stycken. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 31, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 31, 2021 Det började med det käcka namnet Grisen Skriker...men efter en splittring och nystart så fann dom namnet Raketerna. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 31, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 31, 2021 En svensk disco/funk grupp som gjorde en skiva 1980...ingenting man längtar till att lägga på snurran ...men visst har den sina poänger. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 31, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 31, 2021 En skiva jag köpte ohörd på slutet av 70-talet då våran musikaffär konkade...visade sig att gruppen var riktigt bra...det som fångade mig först var sångarens gälla röst...dom gjorde tre plattor varav två i min ägo. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 31, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Januari 31, 2021 Otroligt bra förstklassig bluesrock. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu