Nicholas Inlagd September 5, 2020 Dela Inlagd September 5, 2020 On 9/3/2020 at 2:32 PM, edvardpop said: Kul och galet band som en en kompis fick mig att börja lyssna på under gymnasietiden tillsammans med band som Kraftwerk och Front 242. Han var mer inne på elektronisk musik och på Oh, no! It´s Devo hade amerikanerna övergett gitarrerna och new waven och blivit ett mer utpräglat synthband. Osäker på om det är deras bästa men väl så knäppt som de föregående albumen är det i alla fall om inte mer. Som på "Speed Racer" tex där de bla sjunger om en barbiedocka med hjärna som gillar sex🙂 Takings heads var samtida och snarlika har hållit lite bättre över tid tycker jag. Lyssnade en del på devo när det begav sig men det var inte det som gick mest. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 5, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 5, 2020 Sammy Hagar eller David Lee Roth på sång må väl vara en smaksak...bra sångare båda två...här är i alla fall den första med Sammy. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 6, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 6, 2020 Grattis på 77-årsdagen King Roger Waters 🥳 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 7, 2020 Dela Inlagd September 7, 2020 Minns fortfarande hur glatt överraskad jag blev när denna skiva kom ut 1980. Tyckte inte om punkmusik på den tiden ock så levererar dom detta alster. Magiskt bra. Dessutom kom Pink Floyds vita album ut detta år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 7, 2020 Dela Inlagd September 7, 2020 11 timmar sedan, skrev Peolito: Minns fortfarande hur glatt överraskad jag blev när denna skiva kom ut 1980. Tyckte inte om punkmusik på den tiden ock så levererar dom detta alster. Magiskt bra. Dessutom kom Pink Floyds vita album ut detta år. Japp, en av de bästa skivorna "ever"........💙 Blev som helt förtrollad när jag lyssnade på den första gången........ Har gjort ett inlägg om denna skiva tidigare i denna tråd men den är värd att nämnas igen........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 7, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 7, 2020 11 timmar sedan, skrev Peolito: Minns fortfarande hur glatt överraskad jag blev när denna skiva kom ut 1980. Tyckte inte om punkmusik på den tiden ock så levererar dom detta alster. Magiskt bra. Dessutom kom Pink Floyds vita album ut detta år. 8 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Japp, en av de bästa skivorna "ever"........💙 Blev som helt förtrollad när jag lyssnade på den första gången........ Har gjort ett inlägg om denna skiva tidigare i denna tråd men den är värd att nämnas igen........ Hakade aldrig riktigt på punkvågen ... men har en handfull plattor och naturligtvis ingår denna i samlingen If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 7, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 7, 2020 Varvade tidigare ned idag till gullponkarna i Ola & The Janglers. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 7, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 7, 2020 Sista studioalbumet med Genesis där Steve Hackett är med och klinkar på gitarren...en bra skiva men som inte sticker ut något nämnvärt som dom tidigare plattorna...men om jag får gnälla lite så tycker jag att ljudet på skivan är lite väl tunt. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 8, 2020 Dela Inlagd September 8, 2020 12 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Japp, en av de bästa skivorna "ever"........💙 Blev som helt förtrollad när jag lyssnade på den första gången........ Har gjort ett inlägg om denna skiva tidigare i denna tråd men den är värd att nämnas igen........ Såg The Clash på Olympen 1080/81 sjukt sugen på att få höra många låtar från senaste succeplattan. Minns bara London calling kanske en till. Annars gammal punk blev djupt besviken och dränkte nog mina sorger efter den konserten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 8, 2020 Dela Inlagd September 8, 2020 Hittade denna på Spotify. Härligt gammaldags rock mm med The Yardbirds. Live at the BBC Revisited från 64/65. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 8, 2020 I kväll känner jag för att bara smöra till det...det åkte på en Smokie i all sin enkelhet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 9, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 9, 2020 Ljuvliga tongångar...countryrockprojekt bildat av Kingen i Dire Straits...Mark Knopler. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 10, 2020 Dela Inlagd September 10, 2020 Hooters musik bröstar upp sig ibland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 10, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 10, 2020 Många Kansas-fans har nog den här som favorit...men för mig är det två andra som jag klassar högre. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 10, 2020 Dela Inlagd September 10, 2020 10 timmar sedan, skrev Peolito: Hooters musik bröstar upp sig ibland. Jäkligt bra ljudkvalité på den vinylen........💙 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 11, 2020 Dela Inlagd September 11, 2020 Nu rullar Pappa Zappa med Bongo Fury Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 11, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 11, 2020 Proggmusik från Luleå är ju alltid en stor upplevelse. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 11, 2020 Dela Inlagd September 11, 2020 2 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Proggmusik från Luleå är ju alltid en stor upplevelse. Den har jag :-). Ska lyssna efter Zappa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 11, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 11, 2020 Såg en dokumentär om John Lee Hooker för några år sedan som var väldigt intressant...lite lustigt var att ingen visste riktigt vilket år när han var född...men dom lyckades klura ut att han var mellan 83-88 år när han dog. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 13, 2020 Ihopplocket Bad Company som blev ett superband. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 13, 2020 För längesen såg jag X Models i Köpingsparken och efter giget fick jag en kram av Efva Attling...efter en tid fick jag reda på att hon hade blivit flata och jag kände då att jag var skuld till alltihopa If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 14, 2020 Västeråsare som lirar bra blues...har varit i stora delar av Europa och turnerat...till och med i USA. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 14, 2020 Klart som grodan måste man ju ha plattor med Twisted Sister. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 14, 2020 Dela Inlagd September 14, 2020 15 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Klart som grodan måste man ju ha plattor med Twisted Sister. Mmmm, men går brunnslocket att öppna som det gjorde på den första utgivningen av skivan, som poppade upp Dee Snider i 3-d??...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd September 14, 2020 Dela Inlagd September 14, 2020 Gasolins sista platta, sommaren 78' Senare på hösten upplöstes bandet. En av tidernas bästa.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu