Arnold Layne Inlagd Augusti 30, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 30, 2020 1973 var det inte så mycket skägg på gossarna. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Augusti 30, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 30, 2020 En stor blueslegend som lämnade jordelivet när jag var endast ett år gammal...men tack och lov så överlevde musiken. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Augusti 30, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 30, 2020 Det öses på live med rockarna/sydstatsrockarna Blackfoot. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Augusti 30, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 30, 2020 En samling av Samsons tre första plattor då Bruce Dickinson stod bakom micken. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Augusti 30, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 30, 2020 Brukar tycka att med soundtracks brukar det låta lite si och så...men detta som dessutom är Ray Davies solodebut tycker jag är riktigt bra. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 2, 2020 Sparks som bildades i slutet av 60-talet av bröderna Ron och Russell Meal fängslade mig i en tidig ålder för att det var en del vibbar av Queen tyckte jag. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 2, 2020 Halkade in på Mötley Crue en stund där på 80-talet...men det blev inte bestående. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 2, 2020 Faster Pussycats andra platta innehåller hård glamrock med en del bluesrock...påminner en del om Aerosmith. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Da_Ling_Boy Inlagd September 2, 2020 Dela Inlagd September 2, 2020 10 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Sparks som bildades i slutet av 60-talet av bröderna Ron och Russell Meal fängslade mig i en tidig ålder för att det var en del vibbar av Queen tyckte jag. Ja, de var jäkligt bra just denna perioden, det var tre skivor som var i min spellista hela tiden, denna som du visade... 'Kimono My House' sen var ju 'Propaganda' och 'Indiscreet' minst lika bra! *************************************************************************** Född Söderkis, Alltid Söderkis, Forca Bajen! "Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 2, 2020 Tidigt 70-tal och Seatrain attackerar bra med sin fusion-jazzigt baserade musik. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 3, 2020 Dela Inlagd September 3, 2020 Lyssnar på The Mothers (Frank Zappa) innan de slog igenom mer kommersiellt. Lyssnar på Spotify. Verkar släppt i år. Ibland lite svårlyssnat men som stort fan av Zappa älskar jag det mesta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Da_Ling_Boy Inlagd September 3, 2020 Dela Inlagd September 3, 2020 härliga minnen hela tiden i denna sköna tråd! dags att lyssna på en riktig klassiker, Där denna härliga cover är med.... '[I can't get no] Satisfaction' https://www.youtube.com/watch?v=jadvt7CbH1o läste att Mick Jagger tyckt att detta är den bästa covern som gjorts av en Stones låt, säger allt! *************************************************************************** Född Söderkis, Alltid Söderkis, Forca Bajen! "Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd September 3, 2020 Dela Inlagd September 3, 2020 1 timme sedan, skrev Da_Ling_Boy: härliga minnen hela tiden i denna sköna tråd! dags att lyssna på en riktig klassiker, Där denna härliga cover är med.... '[I can't get no] Satisfaction' https://www.youtube.com/watch?v=jadvt7CbH1o läste att Mick Jagger tyckt att detta är den bästa covern som gjorts av en Stones låt, säger allt! Kul och galet band som en en kompis fick mig att börja lyssna på under gymnasietiden tillsammans med band som Kraftwerk och Front 242. Han var mer inne på elektronisk musik och på Oh, no! It´s Devo hade amerikanerna övergett gitarrerna och new waven och blivit ett mer utpräglat synthband. Osäker på om det är deras bästa men väl så knäppt som de föregående albumen är det i alla fall om inte mer. Som på "Speed Racer" tex där de bla sjunger om en barbiedocka med hjärna som gillar sex🙂 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 3, 2020 En gammal svensk grupp som försörjde sig på att spela keltisk folkmusik...och i mina lurar låter det angenämt. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 3, 2020 Gamla kära Hoola Bandoola Band...och låten Birmingham är ju en riktig klassiker. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 4, 2020 Blev hillbilly-musik nu...med banjo som typ på filmen "Den sista färden" If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 4, 2020 Dela Inlagd September 4, 2020 Ny låt av Sabaton. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 4, 2020 Dela Inlagd September 4, 2020 Myser lite med Three Dog Night Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 4, 2020 Härligt stuk på den här Creeps-plattan ...mycket bättre än efterföljaren Blue Tomato som dom blev kända på. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 5, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 5, 2020 Ett riktigt schysst band som varierar friskt från country och bluesrock. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 5, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 5, 2020 Jehtro Tull hade hamnat i en rockig period...och sanna mina ord...en platta som rockar riktigt fett. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Da_Ling_Boy Inlagd September 5, 2020 Dela Inlagd September 5, 2020 flyttade runt lite prylar i bokhyllorna, och la händerna på singelbackarna, oj oj oj! Det var länge sen man var där och bläddrade fick syn på dessa tre raringar, nog ett par av de första skivorna jag fick köpa för veckopengen.... *************************************************************************** Född Söderkis, Alltid Söderkis, Forca Bajen! "Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 5, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 5, 2020 15 minuter sedan, skrev Da_Ling_Boy: flyttade runt lite prylar i bokhyllorna, och la händerna på singelbackarna, oj oj oj! Det var länge sen man var där och bläddrade fick syn på dessa tre raringar, nog ett par av de första skivorna jag fick köpa för veckopengen.... Ett band man växte upp med och som gav en många trevliga stunder ... har varit en strykande åtgång på orginalmedlemmarna och endast Andy Scott kvar i livet tyvärr. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 5, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 5, 2020 Kraftwerk är väl en sådan där grupp jag kan sätta på en skiva av men sedan låta dröja till att det händer nästa gång ...just den här kan jag väl tycka att den låter något steril för mig. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 5, 2020 Trådstartare Dela Inlagd September 5, 2020 1986 debuterade denna punkgrupp från Järfälla med skivan Blodsdans...tror att bandet fortfarande existerar men troligen med en lite mer snällare musik. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu