Arnold Layne Inlagd Maj 18, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 18, 2020 (ändrad) 37 minuter sedan, skrev audirs2: 5705? Nix...inte med på den...är på Book Early. ..detta är deras första och bästa. Ändrades Maj 18, 2020 av Arnold Layne If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 18, 2020 Dela Inlagd Maj 18, 2020 När jag ändå är inne på Steve Marriot så tyckte jag Humble Pie var bra. Gillar denna platta som är lite rockigare. Peter Frampton spelar gitarr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 18, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 18, 2020 Ensamma Hjärtan var ett rock/proggigt band som var verksamma på slutet av 70-talet...men dom var nog populärare som live-band. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 18, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 18, 2020 Kanadensiska Wrabit som kombinerar sin rockmusik bra...som en blandning av Kansas, Journey och Styx. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 18, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 18, 2020 Kör väl Monkees bästa också när jag ändå är i farten. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 19, 2020 Sweethearts med Uffe är några tolkningar av dom stora artisterna i musikvärlden. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 On 2020-05-18 at 09:48, skrev Arnold Layne: Ett ihopplockat bluesgäng från Sverige som spelade in en live-platta på Engelen i Stockholm 1983 . Nja...dom där härjade runt i flera år på Stockholms scener, det var inget ihopplock. Alla dom har varit med i andra band med svenska artister, tex Ingemar Dunker som trummar har nog spelat med alla dom bästa genom åren. Nalle på gitarr, hans första gig med dom var på Patricia-båten som ligger vid slussen (om den finns kvar?), och han var lite nervös och tog det lite lugnt i början. Efter några låtar tröttnar Dunker och går fram till gitarrstärken, och vrider upp den på max volym, säger till Nalle: "Spela på riktigt nu för faan!" 😁 mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 19, 2020 2 minuter sedan, skrev ragson: Nja...dom där härjade runt i flera år på Stockholms scener, det var inget ihopplock. Alla dom har varit med i andra band med svenska artister, tex Ingemar Dunker som trummar har nog spelat med alla dom bästa genom åren. Nalle på gitarr, hans första gig med dom var på Patricia-båten som ligger vid slussen (om den finns kvar?), och han var lite nervös och tog det lite lugnt i början. Efter några låtar tröttnar Dunker och går fram till gitarrstärken, och vrider upp den på max volym, säger till Nalle: "Spela på riktigt nu för faan!" 😁 Jag såg att även Peter O Ekberg var med...stor favorit här och har alla hans plattor If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 46 minuter sedan, skrev ragson: Nja...dom där härjade runt i flera år på Stockholms scener, det var inget ihopplock. Alla dom har varit med i andra band med svenska artister, tex Ingemar Dunker som trummar har nog spelat med alla dom bästa genom åren. Nalle på gitarr, hans första gig med dom var på Patricia-båten som ligger vid slussen (om den finns kvar?), och han var lite nervös och tog det lite lugnt i början. Efter några låtar tröttnar Dunker och går fram till gitarrstärken, och vrider upp den på max volym, säger till Nalle: "Spela på riktigt nu för faan!" 😁 46 minuter sedan, skrev ragson: Nja...dom där härjade runt i flera år på Stockholms scener, det var inget ihopplock. Alla dom har varit med i andra band med svenska artister, tex Ingemar Dunker som trummar har nog spelat med alla dom bästa genom åren. Nalle på gitarr, hans första gig med dom var på Patricia-båten som ligger vid slussen (om den finns kvar?), och han var lite nervös och tog det lite lugnt i början. Efter några låtar tröttnar Dunker och går fram till gitarrstärken, och vrider upp den på max volym, säger till Nalle: "Spela på riktigt nu för faan!" 😁 Patricia är flyttad till södermälarstrand nu när Slussen är under ombyggnad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 (ändrad) Steve Marriot lämnade small feces och ersattes med Rod Stewart och Ron Wood och blev faces. Suck de var bra. Ändrades Maj 19, 2020 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 19, 2020 Dela Inlagd Maj 19, 2020 14 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Jag hoppas att du lärde henne att ta några kliv bakåt och inte följa fårskocken nästa gång. Folk som jag normalt sett ser som sansade människor drog helt plötsligt och köpte enorma mängder med dasspapper. Själv hade vi nästan slut på dasspapper och det var riktigt pinsamt att köpa just då. Matolja var tydligen även det populärt där hemma. Fanns fan inte mycket av den varan när jag skulle köpa det. Jag undrar om dessa människor skäms idag eller hur dom reagerar. fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 19, 2020 Todd Rundgren och Utopia som blev lite popigare och synthigare mot slutet ...men dom fixade det tämligen bra. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 19, 2020 Nämen vaddå...har Roddan börjat med disco...nåväl...en av mina favorittrummisar Carmine Appice är med i alla fall. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 20, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2020 Det började med Hold The Line 1978 och sedan har vi väl gått hand i hand genom livet kan man säga...jag såg dom 1990 då utan Bobby Kimball som satt fängslad för att han meckat med otillåtna substanser. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 20, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2020 Flash And The Pan från Australien...låter som dom sjunger igenom en telefonlur. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 20, 2020 Dela Inlagd Maj 20, 2020 Eddie and the Hot Rods var lite balla. Har denna skiva någonstans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 20, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2020 29 minuter sedan, skrev Peolito: Eddie and the Hot Rods var lite balla. Har denna skiva någonstans. Röjarskiva...har varit med på många partyn. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 20, 2020 Dela Inlagd Maj 20, 2020 THe Jam med Paul Weller var det fart i. Gillar denna skiva m.fl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 20, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2020 5 timmar sedan, skrev Peolito: THe Jam med Paul Weller var det fart i. Gillar denna skiva m.fl. Har tre skivor med Syltarna ... men denna är den jag har lyssnat minst på .... men jag ska lägga den i kölistan nu If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 20, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2020 Sir Douglas Quintet tycker jag har skönt stuk på sin musik. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 20, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2020 Och ibland så åker det på en Bonnie Tyler. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 20, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2020 Pugh musik har varit i många olika skepnader...här har han hamnat lite i den popiga perioden...men det är många bra låtar på den. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 20, 2020 Dela Inlagd Maj 20, 2020 13 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Det började med Hold The Line 1978 och sedan har vi väl gått hand i hand genom livet kan man säga...jag såg dom 1990 då utan Bobby Kimball som satt fängslad för att han meckat med otillåtna substanser. Nu snackar vi....... Har precis varenda skiva de gett ut allt från starten och fram till dagens datum........ De har följt mig som en röd tråd genom livet....... 1994/1995 (om jag minns rätt) såg jag dem fyra gånger runt om i Sverige....... Först i Halmstad på "Brottet", därefter i Gbg på Lisebergshallen, därefter i Sthlm på Solnahallen och slutligen på Göta Platesen i Gbg igen när det var Göteborgskalaset......... Speciellt den sistnämnda koncerten var något i hästväg va bra den var....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 20, 2020 Dela Inlagd Maj 20, 2020 3 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Sir Douglas Quintet tycker jag har skönt stuk på sin musik. Bra band. Såg Augie Myers på Zumen för ett par år sedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 21, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 21, 2020 Ugglan kör levande låtar. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu