Arnold Layne Inlagd Maj 16, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 16, 2020 3 minuter sedan, skrev stefan5300: Minns inte om Whitesnake varit på tapeten här men de har ju många bra låtar och musiker på sin lyra. Såg dom uppe i Furuvik förra året ...bra även fast Coverdale börjat tappat en del av rösten ...men karln börjar ju närma sig 70 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 On 2020-05-14 at 16:39, skrev Arnold Layne: Har lyssnat en hel del på Kiss genom åren...till och med varit på konsert med dom...tycker inte dom är speciella utan bara en i mängden...men dom tidiga plattorna var bäst. Tycker deras tidiga plattor är bäst: Dressed to kill - Destroyer - Love gun. Hittade lite gamla plåtar från tiden då det begav sig. Tyvärr så har 2st bleknat, funderar vilka spelninģar det är🙂 ...uhmm ljuva -80 tal BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 8 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Såg dom uppe i Furuvik förra året ...bra även fast Coverdale börjat tappat en del av rösten ...men karln börjar ju närma sig 70 Ja man får vara glad att gubbarna inte drar sig tillbaka då de kanske redan för många många år sedan skapat sig en förmögenhet. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 16, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 16, 2020 Och nu till den första Nazareth som införskaffades...undrar hur många gånger jag har legat och glott på det här omslaget. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 (ändrad) Resten av kvällen kommer bestå i en trio av Steve Lukather........ Mest känd som gitarrist, låtskrivare och sångare i TOTO (vilket är ett av mina stora favoritband genom tiderna)........ Sjukt bra musiker och jag bara älskar hans soloskivor från 2000-talet (2008, 2010 och 2012) ........ ❤️ Sett honom live flera gånger men senast jag var på konsert och såg honom var på det anrika Nalen i Stockholm....... Fullständigt makalöst bra.......... Ändrades Maj 16, 2020 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 16, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 16, 2020 13 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Resten av kvällen kommer bestå i en trio av Steve Lukather........ Mest känd som gitarrist, låtskrivare och sångare i TOTO (vilket är ett av mina stora favoritband genom tiderna)........ Sjukt bra musiker och jag bara älskar hans soloskivor från 2000-talet (2008, 2010 och 2012) ........ ❤️ Sett honom live flera gånger men senast jag var på konsert och såg honom var på det anrika Nalen i Stockholm....... Fullständigt makalöst bra.......... Har inte hört någon av hans solo vilket jag tycker är ynkedom med tanke på att jag följt Toto sedan dom släppte den första plattan ... får smiska mig själv nu 😕 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 Enda Cowerdale jag har..helt okej 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 Min lokala handlare hade denna plattan som visst gått för 6000 om det kan stämma?. Detta ex var dessvärre namn skrivit på omslaget + inte bästa skick men han ville ha 2.500...tidigt blues band tror dom var från Göteborg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 16, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 16, 2020 5 minuter sedan, skrev Naam jai: Min lokala handlare hade denna plattan som visst gått för 6000 om det kan stämma?. Detta ex var dessvärre namn skrivit på omslaget + inte bästa skick men han ville ha 2.500...tidigt blues band tror dom var från Göteborg. Ibland kan priserna skena iväg även på vinyler...men det är ju som allt annat...tillgång och efterfrågan som styr. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 51 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Har inte hört någon av hans solo vilket jag tycker är ynkedom med tanke på att jag följt Toto sedan dom släppte den första plattan ... får smiska mig själv nu 😕 Ja, det får du göra.......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 Ingen massive attack skiva? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 16, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 16, 2020 19 minuter sedan, skrev Nicholas: Ingen massive attack skiva? Jo deras första Blue Lines If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 16, 2020 Dela Inlagd Maj 16, 2020 29 minuter sedan, skrev Nicholas: Ingen massive attack skiva? 8 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Jo deras första Blue Lines Samma här....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 Blue Lines fanns med på min 10 i topp lista senast en sådan gjordes. Uppföljaren Protection är väl inte så dum men nån klassiker likt debuten är det ju inte trots att Horace Andy även är med här på några spår. Fast inledningsspåret med Everything but the girl-sångerskan Tracey Thorn är väl den låt från plattan man hört mest. Snygg video dem fått till får man säga... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 17, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 17, 2020 Svenskt band med Tommy Nilsson på sång...gjorde två skivor på slutet av 70-talet...bra blandning av hårdare rock , fusion-jazz och en hel del stänk av Genesis. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 17, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 17, 2020 Michael Jackson står jag ut med om jag sysslar med något annat samtidigt...får aldrig för mig att lägga på en platta bara för att lyssna. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 17, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 17, 2020 (ändrad) On 2020-05-16 at 11:42, skrev ragson: Denna killen var väl i samma stil, just denna plattan var en klockren mix av hans bästa. Ja....jag vill minnas att jag hade en skiva med honom Ändrades Maj 17, 2020 av Arnold Layne If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 17, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 17, 2020 Brian Johnson bakom micken i AC/DC vet jag att en har lite åsikter om här så jag rullar över bollen till honom If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 Bra band minst sagt .. öppningsspåret "Whole Lotta shakin goin on" grymt 🎸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 2 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Brian Johnson bakom micken i AC/DC vet jag att en har lite åsikter om här så jag rullar över bollen till honom Inga större fel med Brian som sångare i AC/DC men låtarna som Bon Scott sjöng klarar han inte av lika bra, så de så😁🤘🤘 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 17, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 17, 2020 1 timme sedan, skrev Naam jai: Bra band minst sagt .. öppningsspåret "Whole Lotta shakin goin on" grymt 🎸 Bra tyngd i deras musik ... synd att det blev så få plattor med Felix Pappalardi. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 Fortfarande kung i sin hemstad Fremantle... han står staty på torget bl.a. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 18, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 18, 2020 Ett ihopplockat bluesgäng från Sverige som spelade in en live-platta på Engelen i Stockholm 1983 . If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 18, 2020 Dela Inlagd Maj 18, 2020 Gamla polarna Steve Marriot och Ronnie Lane gjorde ett par plattor ihop som är småtrevliga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 18, 2020 Dela Inlagd Maj 18, 2020 5705? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu