Naam jai Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 6 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Inte heller några större favoriter här...men den inbringade 9 karma i alla fall 9`e wow då har minst 4 försvunnit efter resans gång....och än finn det ju några plattor kvar...sa du att du har flera tusen eller vad det flera hundra? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 12, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 12, 2020 2 minuter sedan, skrev Naam jai: 9`e wow då har minst 4 försvunnit efter resans gång....och än finn det ju några plattor kvar...sa du att du har flera tusen eller vad det flera hundra? 😆 Men det är stor kvalitet pä det gänget som skriver i den här tråden...och bättre det än kvantitet If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 5 timmar sedan, skrev Naam jai: Lite märkligt att vi bara är 4-5 man som verkar gilla tråden...och ändå ska medelåldern på Mpr vara rätt så hög...kan det vara trådtiteln som avskräcker... jag älskar hårdrock men just Aerosmith njaaaa 😋 Enkelt, i den här tråden är det inget tjafs och vi vet eller kan inte allt heller, jag har fått många bra tips på band jag aldrig hört talas om👍. Jag har börjat gilla Aerosmith på äldre dagar sedan gillar jag mest hårdrock från 70, 80 och 90-talet även om det kommit lite nytt som är bra på senare tid men hur Metallica blivit så stora är för mig en gåta det är som Bruce Springsteen, de är bra men inte mer. Minns inte om Pat Travers är omnämd i tråden men han är helt klart lyssningsbar. Men dessa 2 blev det inga musiker av, lillbrossan och jag från 1964 tror jag😂😂. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 (ändrad) 9 timmar sedan, skrev Arnold Layne: På den här tiden var inte Mora Träsk så barnvänligt...här förekommer det en hel del vulgära texter En fråga, vet inte grupp men det fanns en låt som hette "rasta stugan", är den bekant, nån gång på 80-talet (84 kanske) var en grupp och spela den på Faluträffen. Har försökt hitta låten, kan det ha varit Mora träsk???? Annars var det en trevlig mcträff, bröt 3 revben under festandet. Ändrades Maj 13, 2020 av Tekkor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 51 minuter sedan, skrev Tekkor: En fråga, vet inte grupp men det fanns en låt som hette "rasta stugan", är den bekant, nån gång på 80-talet (84 kanske) var en grupp och spela den på Faluträffen. Har försökt hitta låten, kan det ha varit Mora träsk???? Annars var det en trevlig mcträff, bröt 3 revben under festandet. Hittade Peter Carlsson & Blå Grodorna med låten Rastastugan på google. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2020 3 timmar sedan, skrev stefan5300: Enkelt, i den här tråden är det inget tjafs och vi vet eller kan inte allt heller, jag har fått många bra tips på band jag aldrig hört talas om👍. Jag har börjat gilla Aerosmith på äldre dagar sedan gillar jag mest hårdrock från 70, 80 och 90-talet även om det kommit lite nytt som är bra på senare tid men hur Metallica blivit så stora är för mig en gåta det är som Bruce Springsteen, de är bra men inte mer. Minns inte om Pat Travers är omnämd i tråden men han är helt klart lyssningsbar. Men dessa 2 blev det inga musiker av, lillbrossan och jag från 1964 tror jag😂😂. Pat Travers är ju Kanadensare ... och där kryllar det ju bara av bra musiker If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 33 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Pat Travers är ju Kanadensare ... och där kryllar det ju bara av bra musiker Ja betydligt bättre än The Brothers från Öland BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2020 4 minuter sedan, skrev stefan5300: Ja betydligt bättre än The Brothers från Öland Det är möjligt ... men det hade varit kul att hört dom i sitt rätta essä If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2020 Procol Harum var ju så mycket mer än bara A Whiter Shade Of Pale...A Salty Dog blev ett steg ut i den mera progressiva världen...och här var fortfarande Robin Trower med och drog härliga ackord med sin bluesiga gitarr. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 (ändrad) GIllar gamle Led Zeppelin sångaren Robert Plant. Han blandar in lite nya musikstilar som singelartist. Har dock bara CD. Senaste alstret. Ändrades Maj 13, 2020 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2020 5 minuter sedan, skrev Peolito: GIllar gamle Led Zeppelin sångaren Robert Plant. Han blandar in lite nya musikstilar som singelartist. Har dock bara CD. Senaste alstret. Nu tror jag nästan att det spökar...spelade den igår :) If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 Sett han 2 ggr dels på Grönan och på Cirkus. Skitbra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 (ändrad) Robert Plant startade denna grupp som gjorde en skiva. Jeff Beck och Jimmy Page m.fl är med. Tyckte sådär när den kom då den inte är så lik Led Zeppelin. Nu gillar jag den. Ändrades Maj 13, 2020 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2020 1 minut sedan, skrev Peolito: Sett han 2 ggr dels på Grönan och på Cirkus. Skitbra. Det kan jag tro .... har tyvärr missat honom helt If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2020 Svarvar just av en 45-varvare med Captain Beefheart...och man kan ju säga att han verkligen är speciell. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2020 Sweet var ju en grupp som hängde med i bara farten inne på pojkrummet...men jag började nog uppskatta dom senare i livet än jag gjorde då. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2020 Schysst jazzrock med inslag av blues...och fränt är när dom gör covers på Mountain och Jeff Beck...för övrigt osar det mycket King Crimson över det. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 Ronnie Lane spelade i Small faces och faces. Har dessa två skivor med honom och slim chance med lantlig känsla, blues mm. Gick bort i en för länge sedan i em muskelsjukdom, tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2020 8 minuter sedan, skrev Peolito: Ronnie Lane spelade i Small faces och faces. Har dessa två skivor med honom och slim chance med lantlig känsla, blues mm. Gick bort i en för länge sedan i em muskelsjukdom, tror jag. Har den till vänster ...kanon ...har även en CD där han spelar med Ron Wood. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 9 timmar sedan, skrev stefan5300: Hittade Peter Carlsson & Blå Grodorna med låten Rastastugan på google. Sedär, ja förra gången för 100 år sedan jag sökte efter den fanns den inte med på google, typ därför kolla jag om nån här hade pejl på det. Låten lät inte som man minns den, man var yngre och lite berusad då men undra om de inte sjöng hela låten på svenska,,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2020 Nu ska jag presentera mina små gunstlingar och deras mest experimentella och kanske det mest omdiskuterade albumet i världen ... många gånger när man diskuterar Pink Floyd som kommer ofta det där stackars biet till tals som blir ihjälslaget i låten Grantchester Meadows If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 1 timme sedan, skrev Arnold Layne: Nu ska jag presentera mina små gunstlingar och deras mest experimentella och kanske det mest omdiskuterade albumet i världen ... många gånger när man diskuterar Pink Floyd som kommer ofta det där stackars biet till tals som blir ihjälslaget i låten Grantchester Meadows Både Kenta å Stoffe gjorde ju musik... Kenta dessutom en del riktigt bra låtar ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 13, 2020 Dela Inlagd Maj 13, 2020 vet inte varför jag fick med "klädtjuvens" tidigare inlägg...jaja nya tider nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2020 13 minuter sedan, skrev Naam jai: Både Kenta å Stoffe gjorde ju musik... Kenta dessutom en del riktigt bra låtar ... Efter att ha sett filmen störtade jag ner till musikaffären och köpte skivan ... jag minns att elever på högstadiet här i kommun blev erbjudna att se filmen gratis i avskräckande syfte . If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 13, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 13, 2020 Är nog också ett ganska okänt band ute i stora världen...ELO och 10cc kan väl vara en vägledning. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu