Peolito Inlagd Maj 7, 2020 Dela Inlagd Maj 7, 2020 5 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Frukost med Hiatt idag. DEt är en bra gubbe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 7, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 7, 2020 The Rustix ...schysst rock/soul från tidigt 70-tal. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 7, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 7, 2020 Kommer ihåg i början när jag lyssnade på Caress Of Steel att jag upplevde den som väldigt knepig...men den bara växte och växte och nu i dessa dagar har den en placering i toppskiktet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 7, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 7, 2020 Night var en grupp som bestod av endast sessionmusiker och gjorde två plattor...och på sång är det den gamle Manfred Mann-figuren Chris Thompson. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 7, 2020 Dela Inlagd Maj 7, 2020 Live från Detroit inspelad 21,22e april 72. Den 24e april mönstrade jag på min första båt...hejåhå 🤘😃😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 7, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 7, 2020 2 minuter sedan, skrev Naam jai: Live från Detroit inspelad 21,22e april 72. Den 24e april mönstrade jag på min första båt...hejåhå 🤘😃😃 En helt otrolig bra liveplatta !!! If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2020 Hansa Band blev aldrig riktigt stora...men blev ju trots lite kultiga med sitt Mörkret Faller På. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2020 Tarney Spencer Band kör en rätt så soft stil...påminner mycket om Steve Miller. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2020 Den första Slade jag köpte och den har snurrat många varv. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 8, 2020 Dela Inlagd Maj 8, 2020 Slade var bra ett tag. Såg dom på Grönan. Men har ingen skiva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2020 6 minuter sedan, skrev Peolito: Slade var bra ett tag. Såg dom på Grönan. Men har ingen skiva. Ja...fram till 1976 var dom bra If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 8, 2020 Dela Inlagd Maj 8, 2020 Uriah Heep gillade jag och polarna skarpt. Denna skiva hade ett häftigt konvolut som jag ofta köpte skivor efter än kanske musiken på den tiden. Polaren Percy hade en häftig stereo som vi lyssnade på och småklämde på brudarna på högstadiet. Det var tider det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2020 7 minuter sedan, skrev Peolito: Uriah Heep gillade jag och polarna skarpt. Denna skiva hade ett häftigt konvolut som jag ofta köpte skivor efter än kanske musiken på den tiden. Polaren Percy hade en häftig stereo som vi lyssnade på och småklämde på brudarna på högstadiet. Det var tider det. Ja dom har ju en enorm låtskatt och dom har varit bra med alla uppsättningar även fast David Byron och Ken Hensley var dom stora giganterna ... jag har haft äran att fått se dom tre gånger. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 8, 2020 Dela Inlagd Maj 8, 2020 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Ja dom har ju en enorm låtskatt och dom har varit bra med alla uppsättningar även fast David Byron och Ken Hensley var dom stora giganterna ... jag har haft äran att fått se dom tre gånger. Jag har sett dom två gånger på senare tid. Dels på Sweden Rock för ett par år sedan och i källare på fryshuset. Där var förresten gamla gruppen The Zombies förband. Satan vad gamla hippies som lyssnade på dom. Dom var helt OK men ingen favoritgrupp. Tycker att Uriahs sångare är lika bra som den gamle och Micke Låda gnisslade på bra. Ändrades Maj 8, 2020 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2020 Vad som sedan skulle bli Rockfolket...såg dom många gånger i folkparken. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 8, 2020 Dela Inlagd Maj 8, 2020 Frampton skall visst vara världens mest sålda live album..själv så trodde jag nog på made in Japan plattan 🤔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2020 3 timmar sedan, skrev Naam jai: Frampton skall visst vara världens mest sålda live album..själv så trodde jag nog på made in Japan plattan 🤔 Skulle jag gissa hade nog jag inte heller ens kommit på tanken att det skulle vara Peter Frampton ....hade också chansat på typ Purple eller Kiss. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2020 Bra skiva av trummisen i Queen...Roger Taylor där han sjunger själv och spelar alla instrumenten förutom lite hjälp på synthesizern. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Maj 8, 2020 Dela Inlagd Maj 8, 2020 En fråga till dig Arnold Layne, hur många skivor har du? Det måste vara en imponerande samling i alla fall. Detta är en mycket trevlig tråd att följa, den väcker många gamla minnen. //mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2020 1 timme sedan, skrev mrco: En fråga till dig Arnold Layne, hur många skivor har du? Det måste vara en imponerande samling i alla fall. Detta är en mycket trevlig tråd att följa, den väcker många gamla minnen. //mrco Tack mrco !!! Har ungefär 3000 vinylare och 1500 cd .... ett par hundra dubletter i garderoben och en driva ospelbara och en del som inte är i min smak i källaren. Ett kul intresse och man måste ju samla på någonting If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 8, 2020 Dela Inlagd Maj 8, 2020 Vad som sedan skulle bli Rockfolket...såg dom många gånger i folkparken. Mors lilla Olle i skogen gick, plockade blåbär stålar han fick, vad gjorde han med dom? KÖPTE ÖL, KÖPTE ÖL, KÖPTE ÖL! Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 9, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 9, 2020 En av dom bästa serien som någonsin sänts på TV. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 9, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 9, 2020 En sådan klassiker vill man ha i hyllan...om än mera under pickup nålen. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 9, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 9, 2020 Climax Blues Band hade nu gått över till en lite mjukare bluesrock...men jag tycker fortfarande de hängde med och det finns många bra låtar på den. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 9, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 9, 2020 En lite äldre spellista från Manfred Lubowitz...eller Manfred Mann som han kallar sig. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu