John Khonken Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 Jalle Lorenzon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 26, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 26, 2020 En av Purple-favoriterna ...och den rysligt bra låten Child In Time. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 26, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 26, 2020 Queen övergick till en mer funkigare stil vilket inte jag tycker dom borde ha gjort. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 18 minuter sedan, skrev Arnold Layne: En av Purple-favoriterna ...och den rysligt bra låten Child In Time. en av mina första LP, men självklart är det väck ...rätt tungt idag när man tänker på alla plattor man sålt eller gett bort genom åren 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 51 minuter sedan, skrev Arnold Layne: En av Purple-favoriterna ...och den rysligt bra låten Child In Time. Child in time är helt fu**ing magisk........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 Har alltid haft en fäbless för Europe ända sedan första skiva........ De tog en väldigt lång paus efter "Prisoners in paradise" 1992 men fan vet om jag inte tycker det blev bättre när de väl kom tillbaka igen........ Nu känner man deras musikaliska rötter mer än vad man gjorde på 80-talet....... Denna är riktigt jäkla bra...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 26, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 26, 2020 Den här har funkat bra som partyplatta många gånger. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 26, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 26, 2020 8 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Har alltid haft en fäbless för Europe ända sedan första skiva........ De tog en väldigt lång paus efter "Prisoners in paradise" 1992 men fan vet om jag inte tycker det blev bättre när de väl kom tillbaka igen........ Nu känner man deras musikaliska rötter mer än vad man gjorde på 80-talet....... Denna är riktigt jäkla bra...... Exakt...den är riktigt vass !!! If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 Bra gung..🤘🎸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 33 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Den här har funkat bra som partyplatta många gånger. Ja, jösses vilka partykvällar man haft till denna skiva men det var ju inte "hitlåtarna" som var de bästa........ "Stay hungry", "Burn in hell", "Captian Howdy", "The Price" & "S.M.F. tyckte jag var de bästa på den skivan........ 26 minuter sedan, skrev Naam jai: Bra gung..🤘🎸 Nice att du har den skivan...... Ett riktigt bra band som kanske inte fick den berömmelsen de borde haft....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 26, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 26, 2020 57 minuter sedan, skrev Naam jai: Bra gung..🤘🎸 Kanoners !!! If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 Bluesgung nu....... Robben Ford har alltid varit en favorit inom denna genren enligt min åsikt....... Senaste skivan är ett mästerverk........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 26, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 26, 2020 22 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Bluesgung nu....... Robben Ford har alltid varit en favorit inom denna genren enligt min åsikt....... Senaste skivan är ett mästerverk........ Har en platta med honom vid namn Talk With Your Daughter ...och som du skriver ... en riktig hejare !!! If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 Kopplar av med en av de bästa sångerskorna jag vet........ Lisa Stansfields "Real Love" från 1991 är helt fantastisk i genren "modern soul/R&B"........💕 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 26, 2020 Dela Inlagd April 26, 2020 Nu vart det lite hårdrock igen....... När Guns 'n' Roses splittrades, så kände jag en tomhet utan dess like och framförallt Slash gitarrspel........ Han startade ju visserligen "Slash's snakepit men det var inte jättebra.......... MEN, så bildades Velvet Revolver och det blev fantastiskt.............. Vilket superband......... Scott Weiland på sång, Slash på sologitarr, Duff McKagan på bas, Matt Sorum på trummor och Dave Kushmer på kompgitarr......... Tyvärr gick ju Scott Weiland å dog p.g.a. sitt heroinmissbruk och därmed dog hela bandet men deras album "Contraband" ser jag fortfarande som ett av de bästa i min skivsamling...........🤘 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 Hawkwind är underskattade. Härlig gammaldags blues, progressivt mm. Hållit på sedan 69. Lemmy var med några år innan Motorhead. Har ett par raspiga vinyler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 Peo En space ritual in live med Hawkwind. Den har jag också någonstans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 27, 2020 5 timmar sedan, skrev Peolito: Hawkwind är underskattade. Härlig gammaldags blues, progressivt mm. Hållit på sedan 69. Lemmy var med några år innan Motorhead. Har ett par raspiga vinyler. Kan tänka mig att deras fans är riktigt trogna...för dom är speciella och mycket bra. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 (ändrad) Gosegubben och bluesmannen Hound Dog Taylor är det fart i. Har några vinyler med gubben. Ändrades April 27, 2020 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 Grym på 🎸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 27, 2020 Vad ska man säga om det här då...pendlar mellan Kraftwerk och Jarre. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 27, 2020 Ser ju inte så tokig ut...och sjunger skapligt gör hon ochså If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 27, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 27, 2020 Dom får väl räkna sig som en bland dom största i den svenska progmusiken. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 Bland de få Svenska band som kör Americana och dessutom är tjejer (vilket inte är så vanligt), så utmärker sig på ett magiskt sätt Good Harvest..........👍 Tyvärr har de hamnat lite i skuggan bakom First Aid Kit men är minst lika bra............ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 27, 2020 Dela Inlagd April 27, 2020 Vidare till en av Sveriges bästa sångare inom modern soul/r'n'b............ Kim Cesarion borde vara större utomlands (och även i Sverige) än vad han är....... Megahit med 28 miljoner visningar på Youtube 2013 men sedan bara försvann han.........☹️ Ingenting efter detta som släppts från honom som motsvarar denna stor hit......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu