Nicholas Inlagd April 12, 2020 Dela Inlagd April 12, 2020 Magnus Ugglas gamla kompband som inte blev så stora i eget namn...men visst finns det några guldkorn. Var inne i en musikaffär (instrument) för ruskigt många år sedan och där var en rosa gitarr utformad som en penis, som sades varit ugglans.Men jag hittar inget bevis för det på nätet.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd April 12, 2020 Dela Inlagd April 12, 2020 7 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Det var nog inkörsporten för många när dom skulle börja lyssna på Zappa-tröllet och Bobby Brown spelades överallt. Zappa borde man väl lyssna mer på kanske. Lite svår ibland kan jag tycka. Har nog bara ett par plattor som dock inte lyssnats på så mycket men gillar flera låtar på Freak Out som han gjorde med Mothers of Invention. Framför allt "motherly love" och öppningsspåret. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 13, 2020 Dela Inlagd April 13, 2020 Amerikanska Yesterday & Today som lite senare karriären för enkelhetens skull förkortade namnet till kort och gott Y & T är riktigt bra. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 13, 2020 Dela Inlagd April 13, 2020 Satt och slö läste lite på ett annat rock fora och då dök denna artikel upp! Vissa grabbar har makt, man säger inte vad som helst till dom!!https://www.gp.se/kultur/bonham-ber-page-om-ursäkt-efter-knarkhistoria-1.14640641 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 14, 2020 Elektroniskt musikband från Tyskland med progressiv klang...en bättre och enklare variant av Kraftwerk skulle jag vilja påstå. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 14, 2020 Jeff Waynes musikaliska verk som är riktigt angenämt att lyssna på. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 14, 2020 Dela Inlagd April 14, 2020 23 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Jeff Waynes musikaliska verk som är riktigt angenämt att lyssna på. Den har jag. Måste lyssna på den igen. Det var längesedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 14, 2020 Dela Inlagd April 14, 2020 Önskar jag hade kvar min T-Rex LP! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 14, 2020 Dela Inlagd April 14, 2020 1 minut sedan, skrev audirs2: Önskar jag hade kvar min T-Rex LP! Har du inte hört. De är utdöda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 14, 2020 Variationsrikt album av John Holm som pendlar mellan rock och akustista lugna partier...och det är något visst med hans plågade röst ochså. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 14, 2020 Stämmer ju inte för fem öre...ingen låt gör han bättre än originalet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 14, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 14, 2020 Tar och drämmer till med lite kvinnlig fägring. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 14, 2020 Dela Inlagd April 14, 2020 3 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Variationsrikt album av John Holm som pendlar mellan rock och akustista lugna partier...och det är något visst med hans plågade röst ochså. Ja, John Holm var speciell....... Ibland vet jag inte om jag hatar honom eller älskar honom........... Den klagande och melankoliska röst och musik han hade, satte mig i två läger.......... Dock är ju faktiskt John Holm en av Per Gessles största inspirationskällor och jag är inte ledsen för det.......... 3 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Stämmer ju inte för fem öre...ingen låt gör han bättre än originalet. Fan vet.......... Jag tyckte han gjorde en hel del justa tolkningar, som jag aldrig hade hört tidigare....... Men man är ju lite yngre än flera av originalen.........😛 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd April 14, 2020 Dela Inlagd April 14, 2020 12 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Elektroniskt musikband från Tyskland med progressiv klang...en bättre och enklare variant av Kraftwerk skulle jag vilja påstå. Visst inte lika hårda som Kraftwerk, kommer ihåg Rubycon släpptes 1975 faktiskt håller den också fortfarande. . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd April 14, 2020 Dela Inlagd April 14, 2020 4 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Ja, John Holm var speciell....... Ibland vet jag inte om jag hatar honom eller älskar honom........... Den klagande och melankoliska röst och musik han hade, satte mig i två läger.......... Dock är ju faktiskt John Holm en av Per Gessles största inspirationskällor och jag är inte ledsen för det.......... Inte bara var utan ÄR(fyller visst 72 snart) speciell... framför allt rösten då. Viktigare tycker jag än att vara en virtuos på att sjunga. Fast kan ju förstå om hans röst inte går hem hos alla. En dokumentär ska förresten vara i görningen. Minns att det var spänt att träffa han efter konserten i Nora 2016(vilket jag blev pikad för😀) men vad fan säger man till nån som gjort "Får man leva för det"? Nedanstående bild var det nog ingen av oss som var beredd på😉 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 15, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 15, 2020 Den här klämmiga 80-åringen är fortfarande aktiv på scenen...har faktiskt surrat med Ian Hunter när han var ute och minglade efter en spelning i Västerås...och i samma veva så fick jag hälsa på Mick Ronson, Dan Hylander och Tove Naess...en rolig kväll var det If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 15, 2020 Dela Inlagd April 15, 2020 (ändrad) Bryter in med en ny låt av Bob Dylan Murder most foul som handlar om John Kennedy mordet. Den är på 17 minuter och Bobban pratar sig igenom låten men jag gillar den skarpt. Han har ju gjort många bra låtar men någon live artist är han ju inte. Sett han en gång tror det var på stadion. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi2h7H-1unoAhWQzMQBHUZhAoAQ3ywwAHoECBAQBg&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D3NbQkyvbw18&usg=AOvVaw1cSuj0HD22AjLbA4vDFqTk Ändrades April 15, 2020 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 15, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 15, 2020 25 minuter sedan, skrev Peolito: Bryter in med en ny låt av Bob Dylan Murder most foul som handlar om John Kennedy mordet. Den är på 17 minuter och Bobban pratar sig igenom låten men jag gillar den skarpt. Han har ju gjort många bra låtar men någon live artist är han ju inte. Sett han en gång tror det var på stadion. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi2h7H-1unoAhWQzMQBHUZhAoAQ3ywwAHoECBAQBg&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D3NbQkyvbw18&usg=AOvVaw1cSuj0HD22AjLbA4vDFqTk Har också sett han en gång .... då med munkjacka med huvan över skallen och med ryggen vänd mot publiken mestadels av konserten . Så man kan inte anklaga honom för att vara en publikfriare direkt... men däremot har jag inget emot och ligga i soffan och lyssna på en god platta. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 15, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 15, 2020 Leonard Skinners lärjungar släppte ett samlingsalbum med outsläppta låtar 1978 efter det att deras flygplan damp i backen...bra låtar är det på den. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 15, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 15, 2020 1983 var det en annan grupp som började göra skivor på löpande band...och som vanligt lättade man på sitt läder och gjorde sig nästintill utfattig If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 15, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 15, 2020 Det var inte igår jag lirade denna Lizzy-platta...och inte i förrgår heller för den delen...ibland dyker dom bara upp på det där trevliga sättet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 15, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 15, 2020 Låt mig tänka nu....kan det ha varit på några skoldanser i fjärde klass vi eldade på med den här If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd April 15, 2020 Dela Inlagd April 15, 2020 Låt mig tänka nu....kan det ha varit på några skoldanser i fjärde klass vi eldade på med den här [emoji3] Guld .....Första skivan jag hade var popcorn.Du har en helt otrolig källa med musik man bara häpnar.....Jag var 6-7 år gammal var 1973-74 fick den av mina föräldrar som vi köpte på OBS! i Vårby kommer jag ihåg.Skickat från min iPad med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 15, 2020 Dela Inlagd April 15, 2020 Hmmm, jag har ju alltid på ngt sätt sett mig själv som hårdrockare (eller åtminstone rockare eller iaf poppare ) men det hände ngt på 80-talet med mig när syntharna tog mark på topplistorna............. Blev fullt förundrad över vad man kunde skapa elektroniskt och vilken musikalitet många av dem hade (Alphaville, Bronski Beat, Soft Cell, Communards, Depeche Mode (och Vince Clark låg ju bakom väldigt mycket annat efter Depeche) m.m...... Men någonstans här, så var det faktiskt en norsk trio som fångade mitt musikintresse på ett på ett sätt som jag inte varit med om sedan jag upptäckte Beatles, Robert Johnson, Deep Purple, Iron Maiden, Gyllene Tider eller Noice m.fl. som är svåra att räkna upp........ Första inköpen var ett gäng 45-varvare som funkade bra på fritidsgårdarna men jag har förmodligen samtliga fullängare på både LP & CD från den första skivan till den senaste.......... Kommer nog alltid att hålla Mårten Harket som den bästa tonregistersomfattande-(är det ens ett ord ) popsångarna "ever" och han sjunger lika bra idag............ I min värld är detta musikaliska mästerverk men som sagt, musik är ju subjektivt men minst tre av deras låtar (och detta är bara fyra i urvalet av hela deras katalog) skall spelas på min framtida begravning annars kan man lika gärna ställa in skiten och slänga mitt feta lekamen i Sävenäs förbränningsstation.......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 16, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 16, 2020 Arbetsdag igen efter en vecka i karantän och det börjar popigt . If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu