edvardpop Inlagd April 2, 2020 Dela Inlagd April 2, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Arnold Layne: En riktig klassiker och tidlös en tidlös live-dubbel...jag längtar bara till stefan5300:s groggveranda varje gång jag lyssnar på den Verkar vara fler än ni som gillar den. Lånade ut Made in Japan(mot ett Hans Alsér pingisrack) när jag gick i högstadiet till en kompis och har fortfarande inte fått igen den... Ändrades April 2, 2020 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 2, 2020 Bra låtar rakt igenom...och Luka är ju själva höjdpunkten. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 2, 2020 Dela Inlagd April 2, 2020 Southern rock något som jag gillar skarpt..här ett axplock av några bra band. Va fan inte en susning hur man får bilden på rätt köl 🤔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 14 timmar sedan, skrev Arnold Layne: En riktig klassiker och en tidlös live-dubbel...jag längtar bara till stefan5300:s groggveranda varje gång jag lyssnar på den Ja djävlar en av de bästa grupperna och skivan är magisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 Canned Heat är ett gammalt brajband där de flesta dött minst en gång :-). Har denna skiva från 1973. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 3, 2020 Ett gott vax med JJ Cale smakar bra till frukosten. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 3, 2020 Tennessee Waltz har spelats in av många artister...men av dom jag hört är Alma Cogans version den vassaste. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 3, 2020 Rockin Foo från Kalifornien bjuder på en rejäl lantbrukar-rock . If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 Många bra musiktips i tråden👍. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 19 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Rockin Foo från Kalifornien bjuder på en rejäl lantbrukar-rock . Ser ut som Doug Sahm till vänster ?.. gjort många sköna låtar i TexMex stuk. även denna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 3, 2020 Pubrockaren Wilko från Dr Feelgood öser på...blir lika jäkla lurad varje gång jag ska spela den...står att det är en 33-varvare men den ska spelas på 45 varv 😜 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 En av mina första skivköp..tyvärr så finns ju inte konvolutet kvar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 On 2020-03-28 at 18:09, skrev Kötthandlarn: det kanske filmmogulen @Naam kaeng kan svar på?........😉 On 2020-03-28 at 20:03, skrev Naam kaeng: Vice Versa? On 2020-03-29 at 12:00, skrev Kötthandlarn: Vise versa hette filmen hittade jag nu........ https://en.wikipedia.org/wiki/Vice_Versa_(1988_film) Asså kompis, jag är kränkt (igen!). Först ställer du en fråga, sedan läser du inte svaret. Vart är vi på väg?! 😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 3, 2020 Atlanta Rhytm Section är bra sydstatsrock...men det är en lite softare stil än Lynyrd Skynyrd och Molly Hatchet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 Svänger bra nu 😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 1 timme sedan, skrev Naam kaeng: Asså kompis, jag är kränkt (igen!). Först ställer du en fråga, sedan läser du inte svaret. Vart är vi på väg?! 😁 Sorry, jag kopplade inte svaret då när du skrev Vice versa för jag hade inget minne av den filmen förutom musiken och fattade inte vad du menade med Vice versa...........😂 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2020 Sweet utan Brian Connolly var ingen höjdare...Inte för att plattan är dålig men den känns bara onödig...hade jag inte vetat att det var Sweet som spelade hade jag nog gissat på 10 cc . If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2020 En bra platta rockplatta med Emperor...den enda dom gjorde 1977 och jag tror nog också att dom var ganska obemärkta ute i världen. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2020 En stor trubadur i dubbel bemärkelse...hade faktiskt en biljett till en spelning med honom som tyvärr fick återlösas på grund av hans tragiska bortgång. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 4, 2020 Dela Inlagd April 4, 2020 En stor trubadur i dubbel bemärkelse...hade faktiskt en biljett till en spelning med honom som tyvärr fick återlösas på grund av hans tragiska bortgång. Jo., men freddan (Fred Åkerström) spelade på kårhuset KTH runt cirka 1979 och han vad inte så dum heller.Drack lite öl mellan varje låt gjorde han också.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 4, 2020 Dela Inlagd April 4, 2020 Den framlidne blues-rockgubben Johnny Winter är väl värd ett inlägg, hade ett gäng plattor med honom bland annat denna live. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2020 Första samlingsalbumet med Slade...och det gick ganska högt upp i min ålder innan jag fattade att dom sjöng om en häst på låten Dapple Rose 😕 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2020 Peter Frampton var tidigare associerad med bandet Humble Pie...men har gjort många bra solo-album. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2020 Det finns ju egentligen två Fleetwood Mac...ett som var bluesigt och ett som var poprockigt...och jag tycker att båda varianterna var bra...såg dom i Globen på Behind The Mask-tour och tyvärr var det nog det sämsta konsertljud som jag någonsin upplevt. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 4, 2020 Dela Inlagd April 4, 2020 Botaniserar mina 45-varvare igen......... Roger Waters solo från 1987 var väl inte riktigt Pink Floyd men helt OK........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu