edvardpop Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 (ändrad) Lyssnat en hel del på DAF efter Gabi Delgados bortgång för några dagar sedan. Av nån anledning är det Inte första gången som ett band eller en artists musik har kollats upp lite närmare under senare år från min sida i samband med ett dödsfall... Innan dess var det mest "Der Mussolini" som gick varm från kompisens bandare under en cykeltur till Halmstad 86. Låten finns med på deras debut Alles ist gut som gavs ut fem år tidigare. Det är nåt speciellt med sång på tyska jämfört med tex engelska. Blir ofta råare och mer uttrycksfullt vilket passar fint till Deutsch Amerikansiche Freundschafts minimalistiska, monotona tongångar. ”Der Mussolini” har nog dem flesta hört så jag väljer en annan låt från debuten och ett klipp i vilket kvaliteten på både ljud och bild är ganska bristfällig men visar vilken energi tyskarna kunde ha om man råkade se dem live i början på 80-talet. Verschwende deine jugend!(Slösa bort din ungdom!)🙂 Ändrades Mars 29, 2020 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 2 timmar sedan, skrev edvardpop: Föredrar hårdrocken som kom fram under 70-talet med band som Acdc, Thin Lizzy, Motorhead, Black Sabbath och Deep Purple. Framförallt Acdc lyssnade jag mycket på under 80-talet därefter har det blivit mindre av den varan. Senaste hårdrocken som fann mitt tycke var Queens of Stone Age(om jag inte minns fel), dessförinnan Panteras Vulgar display of power och Alice in Chains Dirt, båda kom 1992, som spelades en del på konstskolan jag gick på då. De brukar ofta buntas ihop med främst Nirvana och Pearl Jam, antagligen för att samtliga är från samma stad(Seattle), men tycker nog att det är ganska stor skillnad på hur dem banden låter. Tung platta men väljer en ballad från den trots att jag vanligtvis inte är något större fan av hårdrocksballader men den här är ju så fin... Även ett av mina favoritband och "Dirt" är en av de bästa plattorna jag har........ Layne Staley hade en fantastisk röst men tyvärr gick han bort allt för tidigt....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 En väldigt underskattad platta tycker jag är Noice "Europa"........ Sista plattan med bandet men det var ju bara två av originalmedlemmarna kvar vid denna tiden....... Egentligen är det väl mer en Freddie Hansson soloplatta fast under namnet Noice, då han skrev den mesta musiken själv och det märks även på ljudkvalitén som var helt lysande men även på att musiken var väldigt synthbaserad............ Köpte den helt ny när den kom och på omslaget stod det att de första 10000 skivorna innehöll en poster...... Marknadsföringstrick, då det egentligen bara var de första 1000 men min innehöll en iaf....... Denna skiva nedan är dock den andra jag inhandlade........ Den första blev väl en smula sönderspelad men när jag var på en skivmässa för en väldig massa år sedan hittade jag en som i stort sett var ospelad och dessutom var den autograferad av samtliga dåvarande medlemmar (vem Örjan var får jag nog aldrig veta 😁)........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 29, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 29, 2020 Ett rockband från Skottland som jag av en slump halkade in på när dom släppte sin debut 1989...det var under en tid när man desperat var på jakt efter ny musik. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Får väl bli ett stycke mer Noice......... Även om jag älskade deras första skiva där texter och musik visade på en sorts desperat ungdomskänsla (kanske att den var en av de mest betydelsefulla för mig), så måste jag säga att när Freddie Hansson fick mer plats i låtskrivandet, så blev det mycket intressant......... Är lite ambivalent i vad som är bäst men denna platta var helt MAGISK........... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 30, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 30, 2020 Har haft Head East uppe här förut...men jag måste presentera den schyssta liven dom gjorde ochså. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 30, 2020 Dela Inlagd Mars 30, 2020 Vinegar Joe var bra med Elkie Brooks och Robert Palmert. Kom såklart 70-talet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 30, 2020 Dela Inlagd Mars 30, 2020 Cream var för djävla bra. Ja menar Eric slowhand, Jack Bruce och Ginger Baker. Har denna vinyl gömd bland alla andra vinyler i källaren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 30, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 30, 2020 Ian Gomm kanske ser lite töntig ut på omslaget...men fick man hänga med som komp-gitarrist på Dire Straits Sultans Of Swings-turne är man väl knappast gjord av socker. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 30, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 30, 2020 Det här är mannen som sett likadan ut hela livet...har sett honom två gånger och det var bra fart på gubben och han bjöd verkligen på sig själv. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 30, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 30, 2020 Innan den rockande donnan Lita Ford började sin framgångsrika solokarriär var hon huvudgitarristen i tjejbandet Runaways. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 30, 2020 Dela Inlagd Mars 30, 2020 Det som jag kallar Noice sista skiva kom 1981 (visserligen släpptes Europa 1982 men då var de bara två originalmedlemmar kvar).......... Deras första skiva "Tonårsdrömmar" var ju i många fall fantastisk men jag tror jag håller denna som min favorit, i stark konkurrens med "Tonårsdrömmar"...... Så många bra låtar...... "Metropol", "1987", "Varför just jag", " Bang en boomerang", "Till en legend" och ej att förglömma "Vi rymmer bara du och jag".............. Helt magiskt............ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 31, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 31, 2020 Jorma Kaukonen och Jack Casady från Jefferson Airplane drog igång sitt projekt Hot Tuna...och på deras debut 1970 med endast akustisk gitarr och en bas fick dom till någon form av Chicagoblues. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 31, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 31, 2020 Längesen man såg den här filmen...med Bowie på huvudsång. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 31, 2020 Dela Inlagd Mars 31, 2020 Som bluesälskare skaffade jag detta alster. John Mayall med Walter Trout som gitarist kanon. Om Sweden Rock blir av i år ska jag se trutwalter. Har skivan på CD inte vinyl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 31, 2020 Dela Inlagd Mars 31, 2020 Har inte varit nån brist precis på skämt angående coronan under senare tid. Igår dök en post upp på fb där The Clash Combat Rock fått sig en slev av den varan😀 Bilderna som togs till omslaget är förresten tagna i närheten av Makkasan Train Station i Bangkok... 🙂 Combat Rock kanske är en aning ojämn men flera av The Clash bästa låtar samt några av deras kändaste("Should I stay or should I go", "Rock the casbah") finns med på den. Favoriten är nog ändå "Death is a star" som avslutar skivan. Joe Strummer gjorde sig väl knappast känd som nån större skönsångare direkt men oj vad fint han ömsom pratar och sjunger på den här... "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 31, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 31, 2020 Systrarna Ann och Nancy Wilson i gruppen Heart...kan ju inte bli annat än bra. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 31, 2020 Dela Inlagd Mars 31, 2020 10 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Systrarna Ann och Nancy Wilson i gruppen Heart...kan ju inte bli annat än bra. Precis, och som jag la in tidigare, så är riffet till "Barracuda" stilbildande och helt magiskt bra......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 1, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 1, 2020 En riktig stänkare med Groundhogs...tung bluesrock/progressiv rock från England...önskar jag hade fler plattor av dem. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 1, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 1, 2020 Tony Carey var en klippa i Rainbow...som soloartist och med sitt Planet P-project. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 2, 2020 Dela Inlagd April 2, 2020 En av mina blueshjältar är Freddie King. Dog för länge sedan bara 42. Har bl.a. denna vinyl. DEt var ju tre kingar som gnisslade bluesgura. Freddie, Albert och BB. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 2, 2020 Har en drös med John Miles-plattor och tycker han är jäkligt bra. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 2, 2020 Dela Inlagd April 2, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Arnold Layne: Har en drös med John Miles-plattor och tycker han är jäkligt bra. Glömt honom. Kanonbra spelning på konserthuset long time ago. Ändrades April 2, 2020 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 2, 2020 (ändrad) En riktig klassiker och en tidlös live-dubbel...jag längtar bara till stefan5300:s groggveranda varje gång jag lyssnar på den Ändrades April 2, 2020 av Arnold Layne If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 2, 2020 (ändrad) . Ändrades April 2, 2020 av Arnold Layne If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu