Arnold Layne Inlagd Mars 20, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 20, 2020 Är väldigt förtjust i Sniffarnas musik...lite kanske oviktigt vetande ochså att sångaren Paul Roberts målat bandets alla albumomslag. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 20, 2020 Dela Inlagd Mars 20, 2020 Jason Isbell är en underbar framförare av "americana"......... Denna på 180 gr. vinyl är suverän och har en fantastisk ljudkvalitet....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Mars 20, 2020 Dela Inlagd Mars 20, 2020 On 2020-03-17 at 21:16, skrev Nicholas: Dessa partade jag järnet till uppe i sälen en vinter 2000/2001 (live) Stampade takten medan du drack en 4:a rom o cola mao .. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 20, 2020 Dela Inlagd Mars 20, 2020 Lite osäker på om denna lagts in tidigare men det är nog en av de mest betydelsefulla skivorna för mig i mitt musikintresse.......... Lite ambivalent huruvida den är den absoluta favoriten men det är definitivt en av de skivorna som påverkat mig mest av allt......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 20, 2020 Dela Inlagd Mars 20, 2020 Stampade takten medan du drack en 4:a rom o cola mao ..Det är klart att det var ju inte samma röj som det var i Rimini sommaren innan.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Mars 20, 2020 Dela Inlagd Mars 20, 2020 5 minuter sedan, skrev Nicholas: Det är klart att det var ju inte samma röj som det var i Rimini sommaren innan. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Finns saker som att är oerhört svårt att föreställa sig.. Moses (gud) delade röda havet och du släppte loss är på delad förstaplats just nu. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 20, 2020 Dela Inlagd Mars 20, 2020 58 minutes ago, hamnoi said: Finns saker som att är oerhört svårt att föreställa sig.. Moses (gud) delade röda havet och du släppte loss är på delad förstaplats just nu. When I look back upon my life It's always with a sense of shame I've always been the one to blame For everything I long to do No matter when or where or who Has one thing in common, too It's a, it's a, it's a, it's a sin It's a sin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Mars 20, 2020 Dela Inlagd Mars 20, 2020 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Lite osäker på om denna lagts in tidigare men det är nog en av de mest betydelsefulla skivorna för mig i mitt musikintresse.......... Lite ambivalent huruvida den är den absoluta favoriten men det är definitivt en av de skivorna som påverkat mig mest av allt......... Kanonplatta fast undrar om jag inte gillar Combat Rock ännu mer🤔 Kanske har att göra med att det var den första skivan som införskaffades med The Clash. Lyssnade faktiskt på Joe Strummer annars igår då han framförde "London calling" tillsammans med The Pogues🙂 Lätt topp 5 av alla låtar som hördes under de där åren när man lyssnade på Poporama. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 20, 2020 Dela Inlagd Mars 20, 2020 Lite party från party-monstret, jump.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Mars 20, 2020 Dela Inlagd Mars 20, 2020 1 minut sedan, skrev Nicholas: Lite party från party-monstret, jump. Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Nej för helvete! Tänk på höftprotesen! Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 20, 2020 Dela Inlagd Mars 20, 2020 På berzeli park med det öppningsbara taket så spela man alltid final countdown strax före 3 vid stängning, då fick super-röjaren dra vidare på skumma klubbar.Europe och Joey visste hur man kamma lugg.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 21, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 21, 2020 Är inne i en period då jag burnar av några Judas-skivor...och nu var det Dödarmaskinen på tur. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 21, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 21, 2020 En duktig sångerska vid namn Carin Kjellman...hon var med i den kanske inte så jättekända folkrocksgruppen Folk Och Rackare. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 21, 2020 Dela Inlagd Mars 21, 2020 På sent 80-tal fick jag upp ögonen för denna norska grupp via min goda gymnasiekamrat "Lövet", som var minst lika musiktokig som jag........ Kanske inte var så jätteimponerad av musiken i sig men ljudkvaliteten på CD:n var magisk och speciellt första låten " Games people play (underbart intro)".......... Kristallklart ljud och med en riktigt tung bas....... Som gjort för hög volym för att reta grannarna........... "Games people play" kräver hög volym....... Den var stört omöjlig att få tag på i Sverige, så jag fick låna skivan av Lövet för att bränna av den (ja, jag hade en dubbelCD-spelare likt dubbelkassettdäck, så man kunde kopiera)......... Men innan jag han kopiera den, så fick vi inbrott hemma hos mammsen & pappsen där jag bodde då och alla mina CD-skivor försvann......... Mycket ångest över detta, då den var så svår att få tag på......... Jagade den i säkert 15 år utan resultat men en dag hittade jag en näst intill ospelad LP på andra långgatans skivhandel i begagnad form......... Hade fortfarande en riktig CD-brännare, så jag kopierade den från LP till CD och gav den till min gamle kompis........ Skönt när en skuld (om ej avsiktlig) avbetalas.......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 21, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 21, 2020 Status Quo behöver väl knappast någon närmare presentation...dom har ju alltid bara funnits. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 21, 2020 Dela Inlagd Mars 21, 2020 Får väl dra in en Thåström också.......... Visserligen ingen vinyl men ack så bra CD........... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 22, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 22, 2020 Nu kör vi...ena halvan live och den andra studio med skäggatleterna If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 22, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 22, 2020 Att jag började lyssna på Elvis Costello grundar sig på när han släppte sin första platta så hade våran lokala skivhandlare varit lite väl optimistisk och tagit hem åt helsike för många exemplar som han inte fick sålt...och dom var i stort sett gratis...och det passade naturligtvis mig som var en pank högstadie-elev If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 22, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 22, 2020 Grävde om lite bland morsarvs-grejerna och fann den här...en tidig med Lena Andersson...kommer så väl ihåg låten Är Det Konstigt Att Man Längtar Bort Ibland ...är dock inte med på denna. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 22, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 22, 2020 Midnight Oil får ljuda nu medans kaffebryggaren puttrar. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 22, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 22, 2020 Lättsam countryrock av Gallery...dom klämde ur sig två vax i tidigt 70-tal. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 22, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 22, 2020 (ändrad) Ja den här var man med och torskade på...låten Video Killed The Radio Star som många känner igen...men grejen var att dom två bandmedlemmarna Trevor Horn och Geoffrey Downes senare hoppade tillfälligt in i gruppen Yes på plattan Drama för att ersätta Jon Anderson och Rick Wakeman. Ändrades Mars 22, 2020 av Arnold Layne If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 22, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 22, 2020 1976 var ett bra år för Lundell...dels för att han släppte sin andra briljanta platta Törst och att han kom ut med debutromanen Jack som man har läst ett antal gånger. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 23, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 23, 2020 Tungan behövde gymnastik på morgonen så Schaffer var passande. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 23, 2020 Dela Inlagd Mars 23, 2020 Jag är inget större fan av svensk progressiv musik men gillar denna platta skarpt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu