Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Peolito

Från Göteborg kommer heavy metal/power metal bandet Dream Evil och deras nya platta Metal Gods. Bra drag. Släpptes i fredags.

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Peolito

Amerikanska heavy metal bandet  Falling in Reverse i fredags. Popular Monster heter plattan. Lite drag i musiken.

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Peolito

En ny sk supregrupp med medlemmar från bl.a. Anthrax släppte i fredags Category 7. Tunggung.

 

  • Ge karma 1
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Peolito

Tyska powerwolf släppte  Wake Up the Wicked i fredags. Power metal. 

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Peolito
Inlagd (ändrad)

Nu en gammal höjdare från 1970. Ten Years After med albumet Cricklewood green. Blues rock med gamla hjälten Alvin Lee på gura.

 

Ändrades av Peolito
  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Ny platta från amerikanska punk/folkpunkgruppen Hot Water Music. De har hållit på sedan 90-talet och gjort en bra platta, tycker jag. Den heter vows.

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

I juni släppte engelska rockbandet The Ghost Of Thousand sin platta New Hope new Demestrations. Energi.

 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

I maj kom denna platta The Blackout med The best In Town från England. Rock/punk med mycket energi.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra skiva från göteborgsbandet 6Killer med plattan Carnival Of Lost Souls som kom i våras. Rock med lite western i.

Ändrades av Peolito
  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare ett Göteborgsband Foobar the band som i våras släppte Your Friend, My Friend. Lite race against the machine heavy.

 

Ändrades av Peolito
  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Mera nytt från i våras från Göteborg. Punkarna i Nemas släppte If we could play faster, we should i våras. Bra fart.

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Hendrix och lite psykedelisk musik av Gordon Fights från Stockholm och deras skivsläpp i våras. Blues inspiration.

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kan detta va för band?

 

  • Ge karma 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev audirs2:

Vad kan detta va för band?

Söndersminkat finskt popband av det gayigare sorten :-)

 

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Amerikanska Smashing Pumpkins har släppt nytt idag. Aghori Mhori Mei heter plattan och den är bra. De har hållit på sedan 80-talet och spelar sk alternativ rock med punk, progressiv mm infuenser. Billy Corgan är motorn i bandet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyska power metal bandet Blind Guardian släpper en live idag med deras platta från 90-talet som heter Somewhere Far Beyond Revisited.

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska power metal veteranerna  Hammerfall släpper idag Avenge the Fallen. Bra melodiöst som vanligt av dom.

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
19 timmar sedan, skrev Peolito:

Svenska power metal veteranerna  Hammerfall släpper idag Avenge the Fallen. Bra melodiöst som vanligt av dom.

 

Ska berätta en liten rolig histora.

Min storasyrra sa till mig en gång, hur fan kan du lyssna på hårdock för de kan ju inte sjunga de bara gapar och skriker. Sen gick det många år och då hade hon sett något tv program där de sjöng, då frågade hon mig om jag hört den där Joacim Cans för han hade en fantastisk röst, ja han är hårdrocksångare svarade jag och log.

Ändrades av stefan5300
  • Haha 2

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ska berätta en liten rolig histora.

Min storasyrra sa till mig en gång, hur fan kan du lyssna på hårdock för de kan ju inte sjunga de bara gapar och skriker. Sen gick det många år och då hade hon sett något tv program där de sjöng, då frågade hon mig om jag hört den där Joacim Cans för han hade en fantastisk röst, ja han är hårdrocksångare svarade jag och log.

En del sjunger riktigt bra 👍

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Från Manchester kommer Barbarian Hermit och deras nya platta, Mean Sugar. De spelar sludge, doom metal. Passar mig.

 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska rockgruppen  Blues Pills släppte Birthday i fredags. Elin Larsson sjunger.

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

En platta som kom i våras är engelska rockbandet The Enemy och deras platta Music For the People.

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

En av de bästa rockrösterna nu är Erik Grönvall från Knivsta. Var med i HEAT och Skidrow som han tyvärr var tvungen att hoppa av pga leukemi. Finn en mass covers han gjort som ligger på youtube. Här kommer ...   Gå in på youtube och njut.

 

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Blue Oyster Cult släpper idag - 50th Anniversary Live - Second Night (2 CD). Här kommer ett smakprov. Såg dom på Konserthuset/Hötorget på 70-talet.

 

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Jim Peterik & World Stage släpper idag Roots & Shoots Vol.2 Det är ett koncept där han använder olika musiker stilar. 

 

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...