Arnold Layne Inlagd Mars 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 2, 2020 En riktig bubbelgum-poppare kunde man nog kalla honom...gick nog mest hem hos småtjejerna...mest för nostalgins skull man kastar på en platta med honom nu If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 The Inmate har jag en vinyl av. Trevligt engelskt pubrockband. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 2, 2020 56 minuter sedan, skrev Peolito: The Inmate har jag en vinyl av. Trevligt engelskt pubrockband. Har en ...kanske två...minnet sviker men har inte denna If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 2, 2020 Roy Wood...mannen som började med The Move...som sedan blev ELO...hoppade av och gick under namnet Wizzard och slutligen Roy Wood himself...men på slutet av 70-talet försvann han från rampljuset och vettetusan vart han tog vägen. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 2, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 2, 2020 Pughs andra platta som är ovanligt psykedelisk och experimentell för att vara honom...och vad det måste ha känts stort att få spela med Loffe Carlsson och Jojje Wadenius. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 New Model Army. Fantastiskt bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 3, 2020 Skön instrumental platta med Sky...bara luta sig tillbaka och lyssna på progressiva och klassiska tongångar. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 (ändrad) Neil Young är en av mina husgudar. Särskilt med Crazy Horse och live eller liveskiva. Har sett honom 4-5 ggr i Svedala. Makalöst tryck i konserterna. Här följer en favoritskiva av många. Lyssnar just nu på spotify Neils alster från 2019 Colorado som är helt i min smak och med Crazy Horse som kompband. Ändrades Mars 3, 2020 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 3, 2020 Dela Inlagd Mars 3, 2020 12 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Pughs andra platta som är ovanligt psykedelisk och experimentell för att vara honom...och vad det måste ha känts stort att få spela med Loffe Carlsson och Jojje Wadenius. Tycker Pughans tidigare skivor är bra och underskattade. Tappade lite intresse för honom när han började göra "vanlig" rock även om Hog farm mm var OK. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 3, 2020 10 timmar sedan, skrev Peolito: Neil Young är en av mina husgudar. Särskilt med Crazy Horse och live eller liveskiva. Har sett honom 4-5 ggr i Svedala. Makalöst tryck i konserterna. Här följer en favoritskiva av många. Lyssnar just nu på spotify Neils alster från 2019 Colorado som är helt i min smak och med Crazy Horse som kompband. En klippa ... har en drös med skivor av honom .... men dom flesta är på CD-trissor. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 3, 2020 Det är nästan som att man vill upp och veva med nävarna nu...Rocky som motståndare förstås If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 3, 2020 När jag för längesen började lyssna på Barclay James Harvest var jag nästan stensäker på att dom var religiösa...men det visade sig att så var inte fallet...plattan på bilden tycker jag är den bästa dom har gjort...softrock som passar perfekt innan man ska gå och natta. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 3, 2020 1975 hoppade denne underskattade gitarrist in i Fleetwood Mac och gjorde stor succé...hans solo-alster håller hyfsad klass ochså tycker jag. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 4, 2020 Backar tillbaka till 60-talet och Spencer Davies Group med Steve Winwood på sång nöter på svarven nu. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 4, 2020 Dela Inlagd Mars 4, 2020 Van Morrison gillar jag dock inte om han jazzar till det. Denna gamla vinyl är en favorit. Lyssnar nu på hans senaste från 2019 på spotify som också är bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 4, 2020 Dela Inlagd Mars 4, 2020 https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/vQKOq4/genesis-aterforenas-efter-13-ar Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 4, 2020 Dela Inlagd Mars 4, 2020 22 minuter sedan, skrev audirs2: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/vQKOq4/genesis-aterforenas-efter-13-ar Tyvärr utan Peter Gabriel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 4, 2020 Gammal hederlig rock/rockabilly fick det bli när vardagens bestyr var avklarade. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 4, 2020 Kate Bush är ju lite av en djuping...men det är spännande att lyssna på och bli fängslad av hennes experimentella konstpop. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 4, 2020 56 minuter sedan, skrev GreenValley: Tyvärr utan Peter Gabriel. Och tyvärr också utan Steve Hackett. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 4, 2020 Dela Inlagd Mars 4, 2020 2 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Och tyvärr också utan Steve Hackett. … And Then There Were Three. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 4, 2020 Såg en intervju för ett tag sedan med Jimmy Page...och enligt honom tyckte han att den här var den bästa skivan dom spelat in...men där går våra meningar helt isär...tycker den är minst bra och ganska intetsägande. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 4, 2020 Dela Inlagd Mars 4, 2020 @Arnold Layne Jag förmodar att du har denna skiva också, du verkar ha allt jag har i min samling. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Mars 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 4, 2020 13 minuter sedan, skrev GreenValley: @Arnold Layne Jag förmodar att du har denna skiva också, du verkar ha allt jag har i min samling. Ja...faktiskt så har jag den If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 4, 2020 Dela Inlagd Mars 4, 2020 Och tyvärr också utan Steve Hackett. Men Nicholas är med.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu