Arnold Layne Inlagd November 26, 2022 Trådstartare Dela Inlagd November 26, 2022 6 timmar sedan, skrev uptoyou: En av mina t-shirts, passar till rubriken Absolut...och plattorna Rocks och Toys In The Attic var de bästa dom gjorde 🙂 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd November 27, 2022 Dela Inlagd November 27, 2022 Igår skivmässa i byn...för jävligt att man köper tillbaka plattor man en gång ägt...jaja bra blev det 😃 Gott om folk å go stämning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 28, 2022 Dela Inlagd November 28, 2022 Sator di gamle Borlänge grabbarna kommer till Sweden Rock. Deras Stock Rocker Nuts går inte av för hackor, från 1990. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 28, 2022 Dela Inlagd November 28, 2022 Ström från Växjö kommer också till Sweden Rock. AC/DC stuk som sjunger på svenska. De har släppt ett album som heter - Ström. Inte dumt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 28, 2022 Dela Inlagd November 28, 2022 On 2022-11-23 at 18:20, skrev Arnold Layne: Inte nog med elände ... Wilko Johnson som var gitarrist i pubrockbandet Dr Feelgod har kastat in handduken ...R.I.P Wilko var grym med sin originella spelstil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 29, 2022 Dela Inlagd November 29, 2022 Clutch kommer till Sweden Rock. Amerikanare som hållit på i 30 år. Spelar lite hårdare rockmusik. Senaste skivan Sunrise on Slaughter Beach från 2022 är bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 29, 2022 Dela Inlagd November 29, 2022 (ändrad) Hot breath från Göteborg kommer till Sweden Rock. Härligt garage rockband med drag i. Rubbery lips från -21 lyssnar jag på nu. Ändrades November 29, 2022 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 29, 2022 Dela Inlagd November 29, 2022 Som vanligt kommer det mycket spännande musik till Sweden Rock som ofta är roligare än etablerade rullatorband. Green Lung från England beskrivs som att de spelar ockult hårdrock, vad det nu är. Psykedeliska inslag med folklore mm. Lyssnar på Black harvest från 2021. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 29, 2022 Trådstartare Dela Inlagd November 29, 2022 Big Brother And The Holding Company var ju det psykedeliska rockbandet som Janis Joplin var med i innan hon gav sig på solokarriären. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 30, 2022 Dela Inlagd November 30, 2022 Bra svensk hårdrock från tjejerna i Thundermother. De kommer till Sweden Rock. Lyssnar på Black and Gold från 2022. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 30, 2022 Dela Inlagd November 30, 2022 En överraskning för mig, Robert Persson´s Humbucher. Bra gitarrist och rockskiva. Svensk från 2013. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 1, 2022 Dela Inlagd December 1, 2022 Threshold ett engelskt band som spelar typ prog/metal/rock. Kommer till Sweden Rock. Lyssnar på deras alster från 2022 Dividing Lines. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd December 1, 2022 Dela Inlagd December 1, 2022 (ändrad) Tröttmössor. Varför lägger ni inte upp Youtube länkar till låtarna istället för bilder? Ändrades December 1, 2022 av LTD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 1, 2022 Dela Inlagd December 1, 2022 38 minuter sedan, skrev LTD: Tröttmössor. Varför lägger ni inte upp Youtube länkar till låtarna istället för bilder? Tänkte inte på det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd December 1, 2022 Trådstartare Dela Inlagd December 1, 2022 45 minuter sedan, skrev LTD: Tröttmössor. Varför lägger ni inte upp Youtube länkar till låtarna istället för bilder? Beroende mest på att vi är så bildade 🙃 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd December 1, 2022 Dela Inlagd December 1, 2022 2 timmar sedan, skrev LTD: Tröttmössor. Varför lägger ni inte upp Youtube länkar till låtarna istället för bilder? Då har du "Vad lyssnar du på just nu" .... tror att TS, tänkt sej en vinyltråd om det svarta guldet..? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd December 1, 2022 Trådstartare Dela Inlagd December 1, 2022 1 timme sedan, skrev Naam jai: Då har du "Vad lyssnar du på just nu" .... tror att TS, tänkt sej en vinyltråd om det svarta guldet..? Och även som Peolito gör att ge tips om grupper och artister... var dom gör konserter och diverse musikminnen ...och även grupperna och deras medlemmars historia är ochså intressant. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd December 1, 2022 Dela Inlagd December 1, 2022 5 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Och även som Peolito gör att ge tips om grupper och artister... var dom gör konserter och diverse musikminnen ...och även grupperna och deras medlemmars historia är ochså intressant. Absolut han är grym på nysläppta album,, bärs m.m. 👍 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd December 1, 2022 Trådstartare Dela Inlagd December 1, 2022 En bra Nazareth och dom har fått bra förstärkning av två tunga musiker...Billy Rankin på gitarr och John Locke på keyboard. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd December 1, 2022 Trådstartare Dela Inlagd December 1, 2022 Hoppkorv är ju en ganska så lustig titel på en av Hot Tunas plattor...ryktena säger att sångaren i bandet Jorma Kaukonen fick idén när han stod och käkade korv med bröd när dom besökte Karlstad och plötsligt så gled korven iväg ner i backen. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 1, 2022 Dela Inlagd December 1, 2022 (ändrad) Man blev ju inte besviken på "Disturbeds" senaste alster... David Draiman sjunger som vanligt likt en gud....🤘 Dessutom, så har de den goda smaken att göra en duett med den legendariska Ann Wilson som sjöng i Heart.🙏 Ändrades December 1, 2022 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 12 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Hoppkorv är ju en ganska så lustig titel på en av Hot Tunas plattor...ryktena säger att sångaren i bandet Jorma Kaukonen fick idén när han stod och käkade korv med bröd när dom besökte Karlstad och plötsligt så gled korven iväg ner i backen. Den skivan har jag i mina gömmor i källaren. 12 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Man blev ju inte besviken på "Disturbeds" senaste alster... David Draiman sjunger som vanligt likt en gud....🤘 Dessutom, så har de den goda smaken att göra en duett med den legendariska Ann Wilson som sjöng i Heart.🙏 Disturbeds nya är bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 UFO den gamle tyske hårdrockaren har släppt ett samlingsalbum. Bra om man gillar UDO. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Avatar från Göteborg spelar melodisk death metal. Kommer till Sweden Rock. Lyssnar på alstret Hunter gatherer från 2020. Frontmannen verkar vara en karaktär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 11 timmar sedan, skrev Peolito: Avatar från Göteborg spelar melodisk death metal. Kommer till Sweden Rock. Lyssnar på alstret Hunter gatherer från 2020. Frontmannen verkar vara en karaktär. Hörde och såg Avatar på Belsepub i Gbg för många är sedan, när de var helt okända och vart helt salig efter den spelningen..... Så salig, att jag gick till deras bås och låtsades vara journalist (ja, jag kan ha varit påverkad av diverse rusdrycker också ) och gjorde en, enligt mitt tycke, proffsig intervju....... Slutade iaf med att jag fick en demoskiva av dem som var mycket bra..... Tack vare detta, så får jag ett stänk av ångest och dåligt samvete för att jag lurade dem, varje gång jag ser deras namn i media. Men jag var inte helt falsk, för jag mailade faktiskt intervjun till diverse globala aktörer likt Värnamonytt, Smålandsposten eller liknande (minns inte riktigt )........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu