edvardpop Inlagd Februari 17, 2020 Dela Inlagd Februari 17, 2020 (ändrad) Här är en platta som fyller 30 bast i år. Det är Pixies tredje fullängdare, Bossanova. Pixies var väl ett av de bättre alternativrock-banden under andra halvan av 80-talet och några år in på 90-talet. Curt Cobain och Nirvana ska ha influerats starkt av dem. Dem håller fortfarande på efter att haft ett längre uppehåll men jag har ingen koll på dem nu för tiden. Gillar alla dem gamla skivorna men Bossanova är nog bäst. Ändrades Februari 17, 2020 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 18, 2020 Dela Inlagd Februari 18, 2020 Eftersom musikproducenten Andrew Weatherall gick bort tidigare under dagen blev jag förstås tvungen att plocka fram Primal Screams banbrytande album, Screamadelica. Det hade knappast låtit som det gjorde om det inte varit för han. Med sin mix av rock och elektronisk klubbmusik var det ngt helt nytt då plattan kom 1991. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 18, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 18, 2020 En helt okey platta med gruppen Alaska som grundades och leddes av den tidigare Whitesnake-gitarristen Bernie Marsden. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 19, 2020 Dela Inlagd Februari 19, 2020 John Hiatt är en gammal favorit. Jag har ett flertal vinyl med honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 19, 2020 6 minuter sedan, skrev Peolito: John Hiatt är en gammal favorit. Jag har ett flertal vinyl med honom. Samma här If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 19, 2020 Dela Inlagd Februari 19, 2020 Min absolut första skiva var den här https://sv.wikipedia.org/wiki/Twist_and_Shout Trodde det räckorna som gjorde den då men det var ju fel! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Februari 19, 2020 Dela Inlagd Februari 19, 2020 17 minuter sedan, skrev audirs2: Min absolut första skiva var den här https://sv.wikipedia.org/wiki/Twist_and_Shout Trodde det räckorna som gjorde den då men det var ju fel! Mina första.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 19, 2020 Dela Inlagd Februari 19, 2020 Frankie Miller har/hade en härligt raspig röst som jag har 3-4 vinyler av från 70-talet. Tyvärr drabbad av hjärnblödning sedan ca 20 bast så ingen mer musik från honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Februari 19, 2020 Dela Inlagd Februari 19, 2020 50 minuter sedan, skrev Peolito: Frankie Miller har/hade en härligt raspig röst som jag har 3-4 vinyler av från 70-talet. Tyvärr drabbad av hjärnblödning sedan ca 20 bast så ingen mer musik från honom. Frankie who? Frankie fucking Miller, that's who! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Februari 19, 2020 Dela Inlagd Februari 19, 2020 On 2020-02-11 at 05:29, skrev Arnold Layne: Saga kanske lämpar sig bäst på kvällarna men det gick även bra på morgonen...kanadensisk progressiv musik...en grupp som jag faktiskt har varit på i Helsingborg. Saga spelar på Berns, Stockholm nu på måndag 24/2. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 19, 2020 7 timmar sedan, skrev GreenValley: Saga spelar på Berns, Stockholm nu på måndag 24/2. Synd att man inte närvara If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 19, 2020 Den här plattan av Uffe ger verkligen en äkta llve-känsla . If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 19, 2020 9 timmar sedan, skrev Peolito: Frankie Miller har/hade en härligt raspig röst som jag har 3-4 vinyler av från 70-talet. Tyvärr drabbad av hjärnblödning sedan ca 20 bast så ingen mer musik från honom. Självklart ska det stå några Frankiesar i skivbacken If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 19, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 19, 2020 Norskt ligger det och skaver under nålen nu...gillar man melodiös hårdrock så går ju det här för sig. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 Kevin Coyne var en liten tomte jag lyssnade på i sluten på 70-talet. Har denna vinyl plus någon till. Tyvärr avliden numer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 När kommer Greta Van Fleet in i skivkorgen då? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 20, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 20, 2020 Drar av en riktig stänkare med den gamla New York Dolls-mannen. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Februari 20, 2020 Dela Inlagd Februari 20, 2020 Andra tider nu när man får gå till Rusta för att hitta vinyl 🎸🎵😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 20, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 20, 2020 25 minuter sedan, skrev Naam jai: Andra tider nu när man får gå till Rusta för att hitta vinyl 🎸🎵😏 Dessvärre är det inte lika roligt med nypressningar ... köper jag bara i värsta fall 😕 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 20, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 20, 2020 Janne Schaffer är väl kanske inte den bästa gitarrist som Sverige har haft...men däremot har han varit en av dom mest betydande. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 20, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 20, 2020 Ariel var en progressiv grupp från Australien och gjorde några riktigt bra plattor på mitten av 70-talet...och sedan försvann dom bara helt spårlöst vilket jag tycker var synd. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 21, 2020 Dela Inlagd Februari 21, 2020 Harry Chapin, finns han med i låddan? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 21, 2020 Dela Inlagd Februari 21, 2020 Steve Earle har jag några avinyler med. Skön country rock med känsla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 21, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 21, 2020 5 timmar sedan, skrev audirs2: Harry Chapin, finns han med i låddan? Om du frågar mig .... Nix If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 21, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 21, 2020 En svensk rocksångare vid namn Åke Kråkan Nilsson...faktum är att han låter som en kråka ochså If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu