Kötthandlarn Inlagd Juni 11, 2022 Dela Inlagd Juni 11, 2022 Pearl Jam gör en aldrig ledsen...🤘 Jäkla pipa på Eddie Vedder....👍 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juni 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 13, 2022 Några legender som hoppat upp ur grodlådan...resterna av Yardbirds. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juni 14, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 14, 2022 REO Speedwagons åttonde studioplatta...och det var den sista som hade ett mera hårdrocksstuk innan dom gick över till arenarocken. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 14, 2022 Dela Inlagd Juni 14, 2022 Seventh Wonder ett svenskt progressivt metal band som är ganska bra. Nysläpp från förra veckan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 14, 2022 Dela Inlagd Juni 14, 2022 (ändrad) Nu lite americana. Duon heter Mapache och nya skivan heter Roscoés dream och som handlar om deras hund som följer med på deras spelningar. Lugn och trevlig musik. Ändrades Juni 14, 2022 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 14, 2022 Dela Inlagd Juni 14, 2022 Trevlig engelsk progressiv musik från The The Tangent och deras nya alster songs from the hard shoulder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juni 14, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 14, 2022 En bland dom första digitalt inspelade skiva...musikhandlare använde den ofta när dom skulle sälja ljudanläggningar. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juni 14, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 14, 2022 Lyser upp med mera ELO...de kan det aldrig bli för mycket av. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 14, 2022 Dela Inlagd Juni 14, 2022 Precis nyss, skrev Arnold Layne: En bland dom första digitalt inspelade skiva...musikhandlare använde den ofta när dom skulle sälja ljudanläggningar. Men det går inte förneka att ljudkvalitén på denna platta var något utöver det vanliga.........💙 Det var väl ngt liknande med "Tears for Fears" med deras album "The seeds of Love" som var svindyrt att spela in med den nya digitaltekniken men ljudbilden är så vacker att man nästa börjar gråta av glädje varje gång den körs på stereon hemma..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juni 15, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 15, 2022 Det sista bra som Kansas skulle göra en lång tid framöver...Kerry Livgren tog sedan över för mycket med sina kristna idéer. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juni 15, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 15, 2022 Firefall som spelar countryrock men låter också en hel del sydstat om det också. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juni 15, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 15, 2022 Gamla irländska bluesrock-bandet Skid Row från tidiga 70-talet...och med en Gary Moore som var endast 17 bast på denna debutplatta. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 16, 2022 Dela Inlagd Juni 16, 2022 Inte ofta men ibland lyssnar jag på trash metal. Kreators nya är bra även om jag måste vara lite speedad för att lyssna på den. Nya plattan heter Hate Uber Alles och tyskarna dunkar på sedan 80-talet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 16, 2022 Dela Inlagd Juni 16, 2022 Detta var en positiv överraskning på Sweden Rock. Eric Gales, svart bluesgitarrist från Memphis som hållit på ett tag. Har missat honom. Gjorde en kanonspelning. Lite < Hendrix över honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 16, 2022 Dela Inlagd Juni 16, 2022 Idag är det 27 år sedan hjälten Rory Gallagher dog i sviter av ett leverbyte. Irish tour 74 har jag spelt sönder flera gånger. Tyvärr fick jag aldrig se honom live vilket är synd då han var en riktigt bra liveartist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Juni 16, 2022 Dela Inlagd Juni 16, 2022 1 timme sedan, skrev Peolito: Idag är det 27 år sedan hjälten Rory Gallagher dog i sviter av ett leverbyte. Irish tour 74 har jag spelt sönder flera gånger. Tyvärr fick jag aldrig se honom live vilket är synd då han var en riktigt bra liveartist. Har för mig att jag förutom denna hade, In the beginning, Deuce, Blue print och Tattoo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Juni 16, 2022 Dela Inlagd Juni 16, 2022 1 timme sedan, skrev Peolito: Idag är det 27 år sedan hjälten Rory Gallagher dog i sviter av ett leverbyte. Irish tour 74 har jag spelt sönder flera gånger. Tyvärr fick jag aldrig se honom live vilket är synd då han var en riktigt bra liveartist. På tal om att se live. Jesus Christ Superstar har ju blivit riktigt populär igen. Såg den i Köpenhamn i början på 70-talet med Bruno Wintzell och Angeta Fältskog i huvudrollerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 16, 2022 Dela Inlagd Juni 16, 2022 2 minuter sedan, skrev gorjos: På tal om att se live. Jesus Christ Superstar har ju blivit riktigt populär igen. Såg den i Köpenhamn i början på 70-talet med Bruno Wintzell och Angeta Fältskog i huvudrollerna. Den har jag bara sett på tv. 13 minuter sedan, skrev gorjos: Har för mig att jag förutom denna hade, In the beginning, Deuce, Blue print och Tattoo Jag har ett gäng skivor med Rory bl.a. Tattoo men minnet sviker vad de andra heter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Juni 16, 2022 Dela Inlagd Juni 16, 2022 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev Peolito: Den har jag bara sett på tv. Hör ju inte hemma i tråden, men. Var 14-16 år då och hamnade på en bar på Ströget, kom fram en servitör och frågade vad jag ville ha och det enda jag kom på var Dry Martini. Kan man komma på något äckligare i den åldern? Ändrades Juni 16, 2022 av gorjos Felstavnig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juni 16, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 16, 2022 Jammar loss till första akten av Zappas tredelade rockopera. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juni 16, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 16, 2022 Green River och dom andra plattorna med Creedence är ju bara så odödliga. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 17, 2022 Dela Inlagd Juni 17, 2022 Ten Years After med Positiv Vibrations en av mina första skivor från -74. De gjorde en kanonspelning på Sweden Rock saknade inte Alvin Lee, jo lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 17, 2022 Dela Inlagd Juni 17, 2022 Nytt från Dan Reed Network med skivan Let´s hear it from the king. Han har hållit på sedan 80-talet med sin rock/funk som är ganska trevligt och rytmiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 17, 2022 Dela Inlagd Juni 17, 2022 Ny bra skiva från Iconic med skivan second skin, melodisk hårdrock från australien. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Juni 17, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 17, 2022 7 timmar sedan, skrev Peolito: Ten Years After med Positiv Vibrations en av mina första skivor från -74. De gjorde en kanonspelning på Sweden Rock saknade inte Alvin Lee, jo lite. Lustig titel egentligen med tanke på att det skulle dröja ända till 1989 tills dom gjorde sin nästa platta About Time 😀 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu