Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith

Arnold Layne

Recommended Posts

Al Stewarts Year Of The Cat som blev hans största fullträff. 

20220208_173157.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
14 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Det eldas för fullt med Def Leppard. 

20220208_045845.jpg

Oj, det där lät kul........

Var länge sedan och blev inspirerad och skall leta upp min platta omgående.......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Får nog skylla på brorsan att jag började lyssna på Middle Of The Road...men dom var ju sådär lagom smöriga. 

20220209_045738.jpg

Dela på andra sajter

Jag bullar upp med Sveriges blueskung...Roffe Wikström. 

20220209_163344.jpg

Dela på andra sajter

The Dictators spelade en behaglig hårdrock och gjorde tre skivor på 70-talet...men fortsatte sedan som ett rent turneband. 

20220209_163605.jpg

Dela på andra sajter

Wishbone Ash är ett band som står högt i kurs här hemma...och nu avnjutes deras nionde platta. 

20220209_173942.jpg

Dela på andra sajter

Gillade Deep Purple, Led Zeppelin, Uriha Heep och liknande grupper i början på 70-talet. Tog lite tid att gilla t.ex de amerikanska banden som "är du en fartvagn" och deras Hi infidelity som är djävligt bra om än lite blöjigare än de engelska banden.image.png.99de0dd700eb6bcef954a238f1a469ef.png

Ändrades av Peolito
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Peolito:

Gillade Deep Purple, Led Zeppelin, Uriha Heep och liknande grupper i början på 70-talet. Tog lite tid att gilla t.ex de amerikanska banden som "är du en fartvagn" och deras Hi infidelity som är djävligt bra om än lite blöjigare än de engelska banden.image.png.99de0dd700eb6bcef954a238f1a469ef.png

Reo Speedwagon var ju ändå rätt så rockiga i början av karriären ... tycker dom har varit bra rätt igenom. 

Dela på andra sajter

Ett rätt så annorlunda album med Roger Waters som många fans blev besvikna över och som även Waters ångrade att han spelade in...men i min lilla bubbla fungerar den alldeles utmärkt. 

20220210_165239.jpg

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Ett rätt så annorlunda album med Roger Waters som många fans blev besvikna över och som även Waters ångrade att han spelade in...men i min lilla bubbla fungerar den alldeles utmärkt. 

20220210_165239.jpg

Det finns alltid något bra med Roger Waters.

Dela på andra sajter

Eddie Vedder sångare i Pearl Jam har släppt en soloskiva som heter Earthing. Jag gillar Pearl Jam och Eddies röst är djävligt bra, tycker jag. Efter en lyssning tycker jag skivan är bra, finns ett par spår som är sådär. Kuriosa är att Ringo Starr och Stevie Wonder är med som gästartister. Har dock inte listat ut på vilka spår.image.png.aae9377e0fe2611d6c555cf1eaec4e86.png

Dela på andra sajter

Slash har släppt en ny skiva tillsammans med Myles Kennedy and the Conspirators. Den är OK men inte mer i mitt tycke. Annars är Slash en cool kille/gubbe.image.png.96945682043defc4b89485841ffa89e2.png

Dela på andra sajter

Lionville ett Italienskt band som spelar melodisk rock har släppt ett nytt album som heter So close to heaven. Trevligt album som lyfter med sångaren som är från Sverige och heter Lars Säflund.image.png.2a6e37cf97f973b283bbb970d72e7fbb.png

Dela på andra sajter

Nu lite Americana från gruppen The Deliners. Soft musik där sångerskan Amy Boone har en sensuell röst :-). The sea drift heter albumet som släpptes 2022. image.png.d405e927b13bae8bac5822d88f654778.png

Dela på andra sajter

Innan lunch åker indisk hård rock på. Girish and The Cronicles heter dom med albumet Hail to the Heroes. Det får duga släpptes i år.image.png.85d9f38122dc57da560c36e943877949.png

Dela på andra sajter

Degreed. Ett svenskt intressant band som spelar melodisk rock. De släppte Are you ready nyligen som är bra. De var dock lite mer progressiva tidigare. Men helt Ok sångare har en bra röst och bra tryck i gitarren.

image.png.0f10b0f8f53c093ecdc9e4eb6f66663a.png

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Peolito:

Det finns alltid något bra med Roger Waters.

Musikaliskt och textmässigt är ju karln ett riktigt geni ...synd bara att han är så tjurig och egocentrisk och tror att hela universum roterar kring just honom.

Dela på andra sajter

En snubbe med ett brokigt liv och mycket psykisk ohälsa men en förnämlig bluesgitarrist...snackar alltså om Peter Green från tidiga Fleetwood Mac. 

20220211_152831.jpg

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
11 timmar sedan, skrev Peolito:

Eddie Vedder sångare i Pearl Jam har släppt en soloskiva som heter Earthing. Jag gillar Pearl Jam och Eddies röst är djävligt bra, tycker jag. Efter en lyssning tycker jag skivan är bra, finns ett par spår som är sådär. Kuriosa är att Ringo Starr och Stevie Wonder är med som gästartister. Har dock inte listat ut på vilka spår.image.png.aae9377e0fe2611d6c555cf1eaec4e86.png

Pearl Jam hade inte varit någonting utan Eddie Vedder.......

Hans röst är helt enkelt magi.........❤️

Hörde ett av hans nya alster på radion i bilen när jag var på väg till jobbet tidigare under veckan och det tog mig väl bara ungefär 0,2 sekunder innan fattade att det var ngt med Eddie.......:giggle:

Så oerhört karakteristisk är hans röst.....:thumbsup:

Dela på andra sajter

Tony Carey som var så duktig i Rainbow hade en egen grej på sidan om som han kallade Planet P Project...och temat var rymdrock och science fiction. 

20220212_095940.jpg

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Noterade idag att Darren Wharton och hans band Dare har släppt nytt......:thumbsup:

Kanske kan bli ett skivinköp imon.......

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Tony Carey som var så duktig i Rainbow hade en egen grej på sidan om som han kallade Planet P Project...och temat var rymdrock och science fiction. 

20220212_095940.jpg

Älskar TC. Har sett honom live flera gånger. Aktiv fortfarande. Han har ofta en svensk kille som heter Anders Norman med sig. Dom hade en spelning i Smögen i somras som jag missade.

Why Me från den plattan håller än. Annars tycker jag att skivan Planet P Project, Pink World som kom året efter är snäppet vassare. Har även ett antal av hans skivor i eget namn. Då är det mer singer/songwriter. En favoritlåt är Uncle Bill med en riktigt hemsk text. Dust är bra också.

Som tillägg så hade han ytterligare en skiva med Planet P klar för en 10-15 år sedan men inget skivbolag ville ge ut den. Så han delade den gratis på sin hemsida. Den heter 1931.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

Manfred Mann´s Earth Band var dom första av den här typen av musik som kom in i mitt liv, i samma veva som t.ex. ELO, Alan Parsons Project och Supertramp. Har sett dom live 5-6 gånger genom åren med lite olika sångare. Några år senare blev jag introducerad till SAGA som helt tog över.

MMEB har kallats världens bästa coverband.. Mest kända är väl låtar av Dylan och Springsteen som dom gjorde helt nya arrangemang till. Mycket var tack vare den fantastiska sångaren Chris Thompson som var med till och från mellan 75-96. Hans bästa sånginsats tycker jag inte är Blinded by the Light utan den här från 1996. En låt som först gjordes av Divinyls. Den börjar lite smygande men efter 1,50 tar han över totalt:

CT försökte köra eget band och gjorde några soloskivor. Men dom var så där. Dom senaste åren har han åkt runt med ett norskt band på festivaler och spelat låtarna han gjorde med MMEB. För ett år sedan skrev han på Facebook att han skulle gå i pension. Men hans karriär kunde sett lite annorlunda ut. Han var medförfattare till låten You´re The Voice. Men skivbolaget ville inte ge ut den med honom utan gav den till John Farnham. Visst är det en låt som passar hans röst:

Och MMEB då. Jo dom drar igång med sin eviga turné igen nu trots att Manfred är över 80. Såg att dom kommer till Helsingborg i början av maj.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

On 2022-02-11 at 14:20, skrev Arnold Layne:

Musikaliskt och textmässigt är ju karln ett riktigt geni ...synd bara att han är så tjurig och egocentrisk och tror att hela universum roterar kring just honom.

Läste en lista någonstans över rockens tjurigaste musiker ... några namn som nämndes där var Roger Waters , Ritchie Blackmore , Mike Oldfield , Bob Geldof , Bob Dylan och Bill Wyman 😁 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...