edvardpop Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 (ändrad) My Bloody Valentine räknas antagligen till föregångarna inom Shoegazegenren. På denna originella platta finns fullt av vackra melodier och skönsång men även stora ljudmattor av distorsion och oväsen. Så har man problem med sistnämnda är det kanske bättre att undvika den😉 Albumet gavs ut 1991 och ryktades ha kostat bortåt 3 miljoner kr vilket höll på att försätta deras skivbolag i konkurs. Nästa fullängdare kom inte förrän 23(!) år senare och var oväntat bra men till samma höjder som Loveless nådde den ju inte. Ett av favoritspåren på Loveless som kom med i soundtracket till Lost in Translation... Ändrades Februari 6, 2020 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 6, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 6, 2020 När Trevor Rabin klev in i Yes i stället för Steve Howe vid plattan 90125 så blev det ett annat stuk på låtarna...här är efterföljaren Big Generator som ochså håller god stil. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 6, 2020 Dela Inlagd Februari 6, 2020 Första Statusplattan jag köpte var On The Level 1975, sedan blev det alla de andra från 1968-86. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 6, 2020 Dela Inlagd Februari 6, 2020 (ändrad) Robban Trower såg jag 75 i Stockholm. Kanonkonsert. Härligt bluesgung och senare live skivan från konserten. Ändrades Februari 6, 2020 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 6, 2020 Dela Inlagd Februari 6, 2020 Ola och Pugh kör aldrig ihop igen. Inte ett steg till... Den svenska sångaren och låtskrivaren Ola Magnell har gått bort, rapporterar TT. Han blev 74 år gammal. – Han dog i morse, sitt hem. Det var hjärtat som lade av, säger agenten Ulrika W Martinez. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 6, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 6, 2020 3 timmar sedan, skrev Nicholas: Ola och Pugh kör aldrig ihop igen. Inte ett steg till... Den svenska sångaren och låtskrivaren Ola Magnell har gått bort, rapporterar TT. Han blev 74 år gammal. – Han dog i morse, sitt hem. Det var hjärtat som lade av, säger agenten Ulrika W Martinez. Mycket tråkigt ... han och jag satt vid samma bord och pimplade bira och surrade lite innan han gjorde en spelning på Village i Västerås för många år sedan ... en mycket sympatisk herre var det. Har allt i skiv-väg med honom och tycker nog han alltid varit nummer ett i svensk musik ... sov så gott nu i din musikhimmel Ola 😢 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 6, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 6, 2020 7 timmar sedan, skrev Peolito: Robban Trower såg jag 75 i Stockholm. Kanonkonsert. Härligt bluesgung och senare live skivan från konserten. Trodde han skulle göra några inhopp med Procol Harum på Cirkus i Stockholm -92 då dom var ute på sin Prodigal Stranger-Tour. För han var ju med på några spår då dom spelade in plattan .... men där gick jag bet så att det bara visslade om det If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 6, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 6, 2020 Gamma med Ronnie Montrose har varit här uppe tidigare...men det är ingenting som hindrar mig att lägga upp denna gitarr-virtuos igen. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 6, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 6, 2020 Flaxar iväg med Manfred Manns Earthband och deras Watch...såg Manfred som förband till Beach Boys på Ullevi på 80-talet och nu senast i Karlstad förra året vilket var mycket bättre än förväntat. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Februari 6, 2020 Dela Inlagd Februari 6, 2020 Black Sabbath live evil från 1980 ett av dom bästa live hårdrocks skivor som gjorts för att vara live ett fantastiskt ljud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 6, 2020 Dela Inlagd Februari 6, 2020 Här e nya Sabbath! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 7, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 7, 2020 Sista arbetsdagen den här veckan och samlar ihop dom krafter som behövs genom att låta David Lindley ljuda genom högtalarna. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 7, 2020 Dela Inlagd Februari 7, 2020 2 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Sista arbetsdagen den här veckan och samlar ihop dom krafter som behövs genom att låta David Lindley ljuda genom högtalarna. Han hade jag glömt bort. Har denna också som vinyl. Lite glad musik nu på morgonen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 7, 2020 Dela Inlagd Februari 7, 2020 12 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Flaxar iväg med Manfred Manns Earthband och deras Watch...såg Manfred som förband till Beach Boys på Ullevi på 80-talet och nu senast i Karlstad förra året vilket var mycket bättre än förväntat. Sett dom live på Konserthuset men minns inte om det var på 80 eller 90-talet. Bra var det iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 7, 2020 Dela Inlagd Februari 7, 2020 13 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Gamma med Ronnie Montrose har varit här uppe tidigare...men det är ingenting som hindrar mig att lägga upp denna gitarr-virtuos igen. Montrose. Den här skivan gillade kusin Ronny och vi lyssnade på den hela sommarlovet när jag var hos kusinerna i Jämtland kanske det var 73. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 8, 2020 Judas Priest är ett band som jag måste vara på ett visst humör för att lyssna på...vissa stunder tycker jag att det är superbra...och andra stunder är det typ stäng av det här...den här gången tyckte jag att jag var mogen för en lyssning If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 8, 2020 Jag tycker det är märkligt att Herr Rönnblom inte har fått mera uppmärksamhet som han har förtjänat...sådana texter och vilken låtskatt karl'n egentligen har...för mig spelar han i samma division som typ Ola Magnell. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 8, 2020 Egentligen inga överraskningar och inga besvikelser när man sätter på en Status-platta...det man kan säga om den här är att Pete Kircher bankar skinn istället för John Coghlan. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 8, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 8, 2020 Hade som princip förut att jag aldrig skulle lyssna mer på Marillion utan Fishen bakom micken...men efter ett tag när jag började märka hur mycket bra musik jag gick miste om så fick jag krypa till korset...här är den första plattan med nya sångaren Steve Hogarth . If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 9, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 9, 2020 Idag får George Thorogood med sin bluesrock öppna skåpet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 9, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 9, 2020 Det blev New Wave musik på tallriken nu...och några kanske kommer ihåg den kända låten My Sharona med The Knack. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 9, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 9, 2020 Allt som jag har hört med det som Ulf Dageby varit inblandad i har fasiken varit bra...och många gånger med positiva flummiga texter...vad sägs om den här...Solen är din vän, men akta dig för månen 😕 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 10, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 10, 2020 Kommer ihåg när jag var ung och såg Hawaii Five-0 på Tv tillsammans med pappa i soffan...då spelade Ventures temalåten till serien...här gjorde dom en dubbel-lp med gamla godingar. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 10, 2020 Dela Inlagd Februari 10, 2020 Denna vinyl med den fina bilden rullade på skivspelaren sena 70-talet och i hörlurarna på tuben imorse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu