Kötthandlarn Inlagd Januari 21, 2022 Dela Inlagd Januari 21, 2022 6 timmar sedan, skrev stefan5300: Mera tips om italienare, där finns ju riktigt bra band👍 Håller med dig...... Finns mycket därifrån och Frontier records är bra på att hitta dem.... 5 timmar sedan, skrev Peolito: Giant ett amerikanskt hårdrock band som startade -87. De spelar typisk amerikans hårdrock (Kansas, Boston mm) ganska melodiöst. Ny skiva vid namn Shifting time. Mmmmm, Giant har ju levererat ett av de bästa introna ever till en låt och det var "I'm a believer" från "Last of the runaways" från 1989 (om jag minns rätt?)......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 22, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 22, 2022 Och så spisar jag den första punkplattan som jag köpte. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 23, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 23, 2022 Yellow Dog var ett bra men inte särskilt utstickande band som härjade på slutet av 70-talet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 23, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 23, 2022 Ett band som blev väldigt populära med sin powerpop på 80-talet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 23, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 23, 2022 Roy Wood som tillsammans med Jeff Lynne startade The Move och senare ELO...hoppade av gruppen på tidigare 70-talet och körde själv som bland annat under namnet Wizzard...lämnade rampljuset i slutet av 70-talet och började jobba i studion istället. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Januari 23, 2022 Dela Inlagd Januari 23, 2022 On 2022-01-20 at 17:52, skrev Arnold Layne: Första skivan med Rush och den enda med trummisen John Rutsey...Ibland spånar man på hur gruppens utveckling hade varit om han fortsatt. Såg en rätt vass kommentar på en sida om Rush. Någon hävdade att den trummisen är den medlem som betytt mest för gruppen. Hade inte han slutat skulle aldrig Neil Peart fått jobbet. Och resten är historia. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 24, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 24, 2022 Börjar en ny seg arbetsvecka med det progressiva metalbandet Fates Warning. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 24, 2022 Dela Inlagd Januari 24, 2022 (ändrad) Battle Beast, en Finländsk hårdrock/metal grupp med en blond amason som sångerska vid namn Noora Louhimo. De har nyligen släppt Circus of Doom. Trevlig CD. Ändrades Januari 24, 2022 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 24, 2022 Dela Inlagd Januari 24, 2022 Nu lite punk/rock från en kanadensisk grupp som heter Billy Talent som släppt Crisis of Faith. De har funnits sedan -93. Lite spännande CD. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 24, 2022 Dela Inlagd Januari 24, 2022 Lite småtrevlig progressiv metal från Lalu ett franskt band. Paint the sky heter CDn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 24, 2022 Dela Inlagd Januari 24, 2022 Lite svängig melodiös tysk rock/metal från Flensburg. Där har jag förövrigt druckit deras fantastiska Flensburg Pils. Kissin Dynamite heter gruppen med Not the end of the Road släppt i år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 24, 2022 Dela Inlagd Januari 24, 2022 Lyssnar på ett intressant rock/alternativ metalband från Portugal som heter Kandia. De har en vän sångerska och alternerar tyngre och mer softa muskikdelar i låtarna. Quaternary heter CDn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 24, 2022 Dela Inlagd Januari 24, 2022 Nu Eagles första från -72. Den hörde jag första gången hemma hos en polare sommaren -72. Tror jag hade min första fylla då, whisky och cola. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 24, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 24, 2022 3 timmar sedan, skrev Peolito: Nu Eagles första från -72. Den hörde jag första gången hemma hos en polare sommaren -72. Tror jag hade min första fylla då, whisky och cola. Också den bästa...dom var ruggigt bra i början när dom körde den där riktiga countryrocken. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 24, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 24, 2022 En Sabbath som kom lite på glid...men jag tycker den är bra. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 24, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 24, 2022 Dwight Twilley spelar också en form av powerpop som är angenäm att lyssna på när man håller på att pyssla omkring här hemma. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 25, 2022 Dela Inlagd Januari 25, 2022 Hoola Bandoola Band och Vem kan man lita på inleder tisdagen. Deras bästa med några riktigt bra låtar. 13 timmar sedan, skrev Arnold Layne: En Sabbath som kom lite på glid...men jag tycker den är bra. Tror inte jag lyssnat på den vad jag minns. Får göra det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 25, 2022 Dela Inlagd Januari 25, 2022 13 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Också den bästa...dom var ruggigt bra i början när dom körde den där riktiga countryrocken. De var riktigt bra i början och mitten på 70-talet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 25, 2022 Dela Inlagd Januari 25, 2022 Blev Eagles inspirerad. Desperado från -73. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 25, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 25, 2022 En sådan där klassiker som jag förmodar står i många hyllor. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 26, 2022 Dela Inlagd Januari 26, 2022 En av de bästa hårdrockskivorna som släpptes 2021 var enligt min mening Dream Theater de gamla prog metal rockarna med A view from the top of the world. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 26, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 26, 2022 Ett band som kunde röja var Georgia Satellites. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 26, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 26, 2022 Foxtrot som är Genesis fjärde studioplatta innehåller deras längsta inspelade låt...den 23 minuter långa härliga Supper's Ready . If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 26, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 26, 2022 En synnerligen fängslande röst hon har Marianne Faithful. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 26, 2022 Dela Inlagd Januari 26, 2022 13 timmar sedan, skrev Peolito: En av de bästa hårdrockskivorna som släpptes 2021 var enligt min mening Dream Theater de gamla prog metal rockarna med A view from the top of the world. Sjukt bra platta men jag är inte riktigt nöjd med Mike Mangini på trummor....... Gillade Mike Portnoy mycket bättre..... 1 timme sedan, skrev Arnold Layne: En synnerligen fängslande röst hon har Marianne Faithful. Vilken låt som helst som hon ger sig på är magi........❤️ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu