Peolito Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 Gov´T Mule har hållit på ett tag med bluesen som signum. Har gjort ett album som heter Heavy Load Blues med eget och andras låtar. Lite retro känsla och trevligt att lyssna på om man gillar blues. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 Fredag em då är det dags för finsk doom metal som passar mörkret. Swallow the sun heter bandet och skivan heter moonflowers. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 Plockade fram en gammel (nåja) underbar skiva med Sveriges absolut bästa jazzsångerska....💘 Heeelt magisk röst i just den här sortens "soft-jazz", som jag älskar.💙 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd November 20, 2021 Dela Inlagd November 20, 2021 Aldrig lyssnat så mycket på Thåströms soloprojekt frånsett enstaka låtar. Senaste plattan däremot har under senaste veckan gått varm. Gillar den skarpt och även Titiyo och systrarna i First aid kit medverkar på den. När han avslutar med att berätta om sin mamma funderar jag på hur det kan ha varit för farsan när han lämnade den lilla landsorten och flyttade till den stora staden för att tiotalet år senare efter skilsmässan återvända med mig och brorsan, hur han såg på framtiden då och om det fanns några alternativ, om det blev ungefär som han tänkt sig. Stark platta helt igenom men just nu är favoriten "Toledo" som inleds med raderna: Jag stod i köket och undrade varför Vad var det jag skulle göra där Läste lapparna på kylskåpsdörren Och radion malde på Så enkelt men ändå så jävla bra... (bilden till youtubaren är densamma som den till omslaget till Dom som skiner som fö Hans Gedda, en av Sveriges mer namnkunniga fotografer tagit). "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 20, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 20, 2021 Gitarristen Kee Marcello tog över efter det att John Norum lämnat Europe. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 20, 2021 Dela Inlagd November 20, 2021 2 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Gitarristen Kee Marcello tog över efter det att John Norum lämnat Europe. Ja, skivan är bra men Kee hade ett lite för "glassigt" (om än jäkligt tekniskt bra) gitarrspelande än vad John Norum hade som visserligen var oerhört teknisk bra också men det var också lite mer "skitigt" och kändes mer äkta känsla...... Men som sagt, skivan innehåller många fina spår..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 20, 2021 Dela Inlagd November 20, 2021 3 timmar sedan, skrev edvardpop: Aldrig lyssnat så mycket på Thåströms soloprojekt frånsett enstaka låtar. Senaste plattan däremot har under senaste veckan gått varm. Gillar den skarpt och även Titiyo och systrarna i First aid kit medverkar på den. När han avslutar med att berätta om sin mamma funderar jag på hur det kan ha varit för farsan när han lämnade den lilla landsorten och flyttade till den stora staden för att tiotalet år senare efter skilsmässan återvända med mig och brorsan, hur han såg på framtiden då och om det fanns några alternativ, om det blev ungefär som han tänkt sig. Stark platta helt igenom men just nu är favoriten "Toledo" som inleds med raderna: Jag stod i köket och undrade varför Vad var det jag skulle göra där Läste lapparna på kylskåpsdörren Och radion malde på Så enkelt men ändå så jävla bra... (bilden till youtubaren är densamma som den till omslaget till Dom som skiner som fö Hans Gedda, en av Sveriges mer namnkunniga fotografer tagit). Mmmm, det här kommer förmodligen bli mitt nästa skivinköp....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 21, 2021 En klassiker som dom flesta i min ålder känner till skulle jag tro. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 21, 2021 We Will Rock You och We Are The Champions är väl vad dom flesta minns bäst från plattan fast det finns många bra andra spår också. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 21, 2021 Dela Inlagd November 21, 2021 2 timmar sedan, skrev Arnold Layne: En klassiker som dom flesta i min ålder känner till skulle jag tro. Vi gamlingar också😃 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 21, 2021 En dubbelpuck av fransmannen som kanske inte direkt tog mig med storm men som växte mycket med tiden. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 22, 2021 Dela Inlagd November 22, 2021 Diamanti som spelar symfonisk metal har släppt detta trevliga alster som heter temperance. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 22, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 22, 2021 Sångaren och keyboardisten Gregg Rolie som har varit med i både Journey och Santana. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 22, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 22, 2021 Chris Rea passar som handsken när jag ligger och softar på soffan. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 23, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 23, 2021 Den distinkta rösten är väl Marianne Faithfulls starka vapen. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 23, 2021 Dela Inlagd November 23, 2021 22 timmar sedan, skrev Peolito: Diamanti som spelar symfonisk metal har släppt detta trevliga alster som heter temperance. Det lät ju bra men hittar inte så mycket om dem varken på youtube eller google. Bulgariskt band? BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 23, 2021 Dela Inlagd November 23, 2021 15 minuter sedan, skrev stefan5300: Det lät ju bra men hittar inte så mycket om dem varken på youtube eller google. Bulgariskt band? Skrev fel bandet heter Temperance och skivan Diamanti. Det är ett Italienskt band. Tre som sjunger på skivan. Den som mixtrat skivan är Jacob Hansen som bl.a. mixtrat Volbeat. Bra musiker tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 23, 2021 Dela Inlagd November 23, 2021 Kickar igång dagen med Deep Purple och Made in Japan. Ett av mina favoritalbum på 70-talet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 23, 2021 Dela Inlagd November 23, 2021 9 minuter sedan, skrev Peolito: Skrev fel bandet heter Temperance och skivan Diamanti. Det är ett Italienskt band. Tre som sjunger på skivan. Den som mixtrat skivan är Jacob Hansen som bl.a. mixtrat Volbeat. Bra musiker tycker jag. Nu jäklar blev det ljud i skällan, så gott som Nightwish klass😃👍 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 23, 2021 Dela Inlagd November 23, 2021 3 minuter sedan, skrev Peolito: Kickar igång dagen med Deep Purple och Made in Japan. Ett av mina favoritalbum på 70-talet. Den tröttnar man aldrig på, en riktig klassiker. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 25, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 25, 2021 Hur ska man beskriva Billy Squier då...en hårdrockande powerpopare kanske. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 (ändrad) Deep Purple släppte ny skiva idag. OK men inte i Made in Japan klass. Kul med gubbar som är äldre än en själv Turning to Crime heter alstret. Verkar vara covers. Ändrades November 26, 2021 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 26, 2021 Dela Inlagd November 26, 2021 Var lite besviken på Deep Purples nya skiva. Nu blir det The Temperance Movement som spelar bluesrock, typ. Gamle Deep Purple trummisen Ian Paice är med på ett par spår. Första skivan på några år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 26, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 26, 2021 Gamla Foghat spinner på med sin boogie och bluesrock...här med sin andra platta. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 27, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 27, 2021 En ganska behaglig platta av denne danska Bob Dylan. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu