Peolito Inlagd November 12, 2021 Dela Inlagd November 12, 2021 Fredag em snart pilsner. Firar in det med Rory Gallagher med Tatto från anno 1973. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 12, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 12, 2021 8 timmar sedan, skrev Peolito: Jag sitter också fast i gamla band men försöker hitta lite nytt ibland. Ska gå på Jethro Tull i vinter de har ju varit med ett tag Har sett Jethro Tull på Cirkus i Stockholm tre gånger ... dels då dom släppte Catfish Rising och J-Tull Dot Com ... och en gång när dom bara kom och spelade på plojs och enbart spelade riktigt gamla godingar... det blev mycket ståpäls den aftonen. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 12, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 12, 2021 I mitt tycke den tyngsta och bästa Pugharen . If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 13, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 13, 2021 En samling gamla go'a låtar med Steppenwolf. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 13, 2021 Dela Inlagd November 13, 2021 On 2021-11-12 at 07:08, skrev Peolito: Dagens första blir ett svenskt band som spelar melodiös death metal i göteborgsstil och metalcore. Ganska bra får jag säga. Lite klaviaturtrudelluttande piffar till det hela. Gruppen heter Eves wide open och skivan Through life and death. Tror de är från Karlstad. Jösses vad man lär sig i den här tråden..... Det här tycker jag är tokbra och jag vill minnas att jag såg dem uppträda på Belsepub i Gbg för några år sedan..... Av naturliga skäl är man ju lite indoktrinerad av "The Gothenburg Sound" och jag väntar spänt på nästa grej från staden och det är "The Halo Effect", som är ett nytt band beståendes av tidigare medlemmar i "In Flames" och "In Flames" är ju husgudar hemma hos mig, så det här kan knappast bli dåligt....... En nyligen släppt video på Youtube visar att det kan bli spännande....... Videon är jäkligt snygg och visar Gbg i en dystopisk framtid....... Intressant är att videon släpptes i tisdags och redan nu har den över 380000 visningar...... Tyder på ett stort intresse för detta relativt nystartade och okända band...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 13, 2021 Dela Inlagd November 13, 2021 12 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Jösses vad man lär sig i den här tråden..... Det här tycker jag är tokbra och jag vill minnas att jag såg dem uppträda på Belsepub i Gbg för några år sedan..... Av naturliga skäl är man ju lite indoktrinerad av "The Gothenburg Sound" och jag väntar spänt på nästa grej från staden och det är "The Halo Effect", som är ett nytt band beståendes av tidigare medlemmar i "In Flames" och "In Flames" är ju husgudar hemma hos mig, så det här kan knappast bli dåligt....... En nyligen släppt video på Youtube visar att det kan bli spännande....... Videon är jäkligt snygg och visar Gbg i en dystopisk framtid....... Intressant är att videon släpptes i tisdags och redan nu har den över 380000 visningar...... Tyder på ett stort intresse för detta relativt nystartade och okända band...... Riktigt bra. Ser fram emot släppet. Snygg video. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 14, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 14, 2021 På fjärde albumet med Santana fokuserades det mera på instrumentala jazzliknande passager...gick tydligen hem det också. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 14, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 14, 2021 Det blev också en A-ha upplevelse på norskt vis. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 14, 2021 Dela Inlagd November 14, 2021 Youtube levererar igen, idag dök den här snubben upp och det var ljuv musik för mina öron. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 14, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 14, 2021 (ändrad) Rock från Tyskland denna afton...ska man sedan fylla i med lite onödigt vetande också så var detta en av dom första digitalt inspelade heavy metal-skiva . Ändrades November 14, 2021 av Arnold Layne If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 14, 2021 Dela Inlagd November 14, 2021 10 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Det blev också en A-ha upplevelse på norskt vis. Vansinnigt bra album........ När man kommer till den här genren, så är nog Mårten Haarkets röst den bästa i hela världen.......💙 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 16, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 16, 2021 Skön lirare den där Jean Beauvoir...här har han fått ihop en kalasplatta med sin grupp Voodoo X . If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 16, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 16, 2021 Grateful Dead som ständigt följdes av sina trogna fans som kallade sig Deadheds...här en liveshow dom gjorde 1966 men släpptes 1971. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 16, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 16, 2021 John Fogertys andra men den första i eget namn som jag också tycker är den bästa. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 16, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 16, 2021 Avslutar nu kvällen med mycket god blues från Västerås. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 17, 2021 Dela Inlagd November 17, 2021 Lite musik med popkänsla och tungt elektroniskt orienterad typ dark wave. Carro en svenne. Inte min vanliga musik men ganska trevlig ibland. Stay tuned to have your heart broken heter alstret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 17, 2021 Dela Inlagd November 17, 2021 Lite fager kvinna Taylor Swift. Trevlig hissmusik typ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 17, 2021 Dela Inlagd November 17, 2021 Ut med hissmusiken och in med melodisk death metal från Göteborg. At The Gates med sitt alster The Nightmare of being. Det kickar igång dagen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 17, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 17, 2021 John Holms spröda röst och djupa texter tycker jag gör honom speciell på något bra vis. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 17, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 17, 2021 En Thin Lizzy som är väl värd några varv på svarven. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 17, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 17, 2021 Jan Akkerman gitarrist från den progressiva holländska gruppen Focus...på egen hand kör han en mer blues och jazzrock influerad musik. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 18, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 18, 2021 Jag hällde in en Joe Lynn Turner här för ett litet tag sedan...och nu ploppade det upp en till. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 18, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 18, 2021 Queen gjorde så sanslöst bra plattor att det är svårt att ha någon rang på dem. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 ZZ top hjälper mig igenom sorgen. 2-5 mot Timrå WTF. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 19, 2021 Dela Inlagd November 19, 2021 Nysläpp av Robert Plant (ni vet sångaren i Led Zeppelin) och Alison Kraus en bluegrass sångerska. Härlig skiva med känsla, lite coutry lite rock mm ganska lugn. Gillar bådas röster. Raise the Roof heter den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu