Arnold Layne Inlagd Februari 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 4, 2020 Motvind var en grupp som blossade upp när en annan gick på högstadiet...här är deras andra platta som innehåller skolanlåten som spelades i Tv-serien Lära För Livet på 70-talet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 4, 2020 Dela Inlagd Februari 4, 2020 Bob Seger har jag alltid velat sett men aldrig fått chansen...han har inte varit någon flitig Sverige-besökare...när han sist var här var samma dag som John Lennon blev offer för pickadollen...men det ryktas även om att han är flygrädd...kanske därav dom få besöken. Har en massa vinyl av Bobban gillar hans rocklåtar mer än de långsammare.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 4, 2020 Dela Inlagd Februari 4, 2020 Här en orginal Bobba Dyllän från 1967 som jag äger! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 4, 2020 Dela Inlagd Februari 4, 2020 ZZ Top är en gammal favorit. Dock ganska sönderspelade. Den här skivan sammanfattar bra deras blues låtar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 4, 2020 Om jag nu måste välja en favorit-basist så får det bli John Entwistle...jag tycker att han var det stora dragplåstret i The Who...när han dog så dog även gruppen för mig. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 4, 2020 Kommer ihåg att jag fick den här skivan av en kompis för längesen...och visst blev jag lite skeptisk när jag såg det töntiga omslaget...men det ändrades raskt när jag fick lyssna igenom den...bra countryrock med lite stänk av Beatles, Byrds och Mamas & The Papas...så den tog en given plats i hyllan. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 4, 2020 Dela Inlagd Februari 4, 2020 (ändrad) En av de där klassiska pop-plattorna från 60-talet som borde finnas i varje skivsamling värd namnet. Särskilt om man tycker musiken som gjordes under det decenniet är den bästa. De slog väl aldrig igenom riktigt när det begav sig men har fått erkännande senare och många är de som influerats av dem. Ebbot Lundberg är en. Love känns igen bla för deras omisskännliga trumspel och Arthur Lees karaktäristiska röst. Ett av de finaste spåren från Forever changes här i en liveupptagning på Glastonbury 2003. Mest Arthur Lee och ett gäng inhyrda studiomusiker bla en stråksektion från Sverige. Denna konsert hade man ju gärna varit på men såg i alla fall Arthur Lee en gång på Jazzhuset i Göteborg året innan("Signed D.C." måste vara ett största konsertögonblicken jag varit med om). Bara några år senare gick han tyvärr bort i cancer. Ändrades Februari 4, 2020 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 5, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 5, 2020 Vaknade upp till svenskt idag i form av Reeperbahn som körde punk/new wave på sin tid...det var här som Olle Ljungström lirade...kisen dog 2016. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 Detta album är min favorit vad gäller country rock. Charlie Daniels lp Saddle Tramp som kom 1976. Tack Mats Olsson på Expressen (på den tiden) för att du skrev om detta band och många andra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 Solglasögon var en favo! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 Vem var det som sjöng" godmorgon magistern, förlåt mig jag är sen",,,,,eller nått? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 1 timme sedan, skrev audirs2: Vem var det som sjöng" godmorgon magistern, förlåt mig jag är sen",,,,,eller nått? Egon Kjerrman? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 1 minut sedan, skrev Peolito: Egon Kjerrman? Kom på det nu"= Pontus och amerikanarna"! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 King Crimson gillade jag på 70-talet. Missade tyvärr deras konsert på Cirkus för något år sedan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 (ändrad) felpost Ändrades Februari 5, 2020 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 5, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 5, 2020 On 2020-01-31 at 11:53, skrev stefan5300: Tycker nog att denna gamla platta från 1976 är den bästa som gjorts inom hårdrock. On 2020-01-31 at 16:34, skrev stefan5300: Otroligt bra platta DP gjorde vid återföreningen, tänk vilka bra plattor det kunnat bli om Gillan och Blackmore inte varit som hund och katt. Ja dom där har man ju lirat ett antal gånger 😛 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 5, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 5, 2020 24 minuter sedan, skrev Peolito: King Crimson gillade jag på 70-talet. Missade tyvärr deras konsert på Cirkus för något år sedan. Ochså ett bra band som hade stor omsättning på musiker...och vad jag gillar dom där stunderna när dom verkligen flippar ur If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 Precis nyss, skrev Arnold Layne: Ochså ett bra band som hade stor omsättning på musiker...och vad jag gillar dom där stunderna när dom verkligen flippar ur 21th schizoid man var något vi spelade innan vi gick på disco. Bra temperaturhöjdare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev audirs2: Kom på det nu"= Pontus och amerikanarna"! God Morgon Columbus heter låten. Ändrades Februari 5, 2020 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 5, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 5, 2020 3 timmar sedan, skrev audirs2: Kom på det nu"= Pontus och amerikanarna"! Ja den finns på en liten trissa här If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 4 timmar sedan, skrev Peolito: King Crimson gillade jag på 70-talet. Missade tyvärr deras konsert på Cirkus för något år sedan. Lyssnade åxå på dom när det begav sig, men inte min koppa med kaffe! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 1 timme sedan, skrev Arnold Layne: Ja den finns på en liten trissa här Kul, dom e på g!https://www.lifeline.se/artist-scenproduktion/pontus-amerikanerna/ Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 Hade 3 plattor med Phenomena som var ett band med ihop plock av många bra musiker. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 5, 2020 Dela Inlagd Februari 5, 2020 On 2020-01-30 at 19:04, skrev Kenneth4618: Min första LP som släpptes den 19:e juli 1963 då jag var nyss fyllda 10 år. Min enda LP, gick snabbt över till CD! "Bättre leva med pungen full än dö av ett ljuvligt knull" Detta var när AIDS startade... Kul LP iaf! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 5, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 5, 2020 Är det någon som kommer ihåg den här filmen...var ju lite halvskum...gjordes till och med filmmusik på skiva. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu