Arnold Layne Inlagd Januari 31, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Januari 31, 2020 3 timmar sedan, skrev Fredman: För ett tag sedan gick det en "utmaning" på fb om vilka 10 album som hade betytt mest för en själv. Det är hur svårt som helst men jag fastnade för dessa 10. Bra val ... har alla utom The Gladiators If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 31, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Januari 31, 2020 53 minuter sedan, skrev edvardpop: Nä, det var inte lätt. För att inte säga omöjligt. Fast jag antog den utmaningen ändå så klart😀 Var inte många som gjorde detsamma tyvärr. Försökte även variera så gott det gick tids och genremässigt. Den gången var det dessa 10 som valet föll på, hade den gjorts idag kanske den sett lite annorlunda ut... Fem av dom står i hyllan If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Januari 31, 2020 Dela Inlagd Januari 31, 2020 3 timmar sedan, skrev edvardpop: Nä, det var inte lätt. För att inte säga omöjligt. Fast jag antog den där utmaningen på fb ändå så klart😀 Väldigt få som jag skickade vidare den till som gjorde detsamma tyvärr. Försökte även variera så gott det gick tids och genremässigt. Den gången var det dessa 10 album som valet föll på, hade listan valts idag kanske den sett lite annorlunda ut... Många som kunde varit med på min lista också. Jag tycker mig ha bred musiksmak men din är nog bredare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Januari 31, 2020 Dela Inlagd Januari 31, 2020 Vi är några kompisar som brukade ha vinylkvällar ibland men som tyvärr runnit ut i sanden. Många här som skulle tillfört på dessa sammankomster. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 31, 2020 Dela Inlagd Januari 31, 2020 Otroligt bra platta DP gjorde vid återföreningen, tänk vilka bra plattor det kunnat bli om Gillan och Blackmore inte varit som hund och katt. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 31, 2020 Dela Inlagd Januari 31, 2020 17 minuter sedan, skrev stefan5300: Otroligt bra platta DP gjorde vid återföreningen, tänk vilka bra plattor det kunnat bli om Gillan och Blackmore inte varit som hund och katt. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Januari 31, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Januari 31, 2020 I sådana här lägen vill man bara hamna i dåligt sällskap...Brian Howes röst är inte att leka med. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Januari 31, 2020 Dela Inlagd Januari 31, 2020 38 minuter sedan, skrev Fredman: Många som kunde varit med på min lista också. Jag tycker mig ha bred musiksmak men din är nog bredare. Misstänker det med. Har oftast försökt lyssna på på en massa olika musikstilar hellre än allt från en enda genre. Skulle aldrig kunna lyssna bara på hårdrock tex. Eller synth. Blir för enahanda. Bättre då att ta russinen från kakan inom respective genre. Att det blivit så beror antagligen på alla musiktidningar som lästs genom åren. Har eller har hört plattorna på din lista utom Kiss och Gladiators som jag lyssnar på just nu. Låter helt ok. Kanske hört nån låt tidigare på nån samling med dem men aldrig en fullängdare. Fick visst inte med nån reggae på min egen lista, i så fall hade nog ngt med Augustus Pablo legat närmast till hands. Å andra sidan finns ju varken Clash eller Beatles med heller. Så en lista på 10 plattor räcker ju inte till på långa vägar. Lade märke till att den nyaste plattan på din lista gavs ut 1979. Costellos Armed forces. 41 år sedan... Det är ju ett tag sedan😀 Kan dock tänka mig att det skulle se ganska likadant ut om fler på forumet skulle sammanställa en lista av samma slag med tanke på ålderspannet här. Dvs kraftig dominans på musik som släpptes på 70-talet samt en och annan skiva från 60 och 80-talen. De flesta föredrar nog att lyssna på ungefär samma musik som dem växt upp med. Fick ju själv bara med en platta från 2000-talet🤔 "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Januari 31, 2020 Dela Inlagd Januari 31, 2020 2 minuter sedan, skrev edvardpop: Misstänker det med. Har oftast försökt lyssna på på en massa olika musikstilar hellre än allt från en enda genre. Skulle aldrig kunna lyssna bara på hårdrock tex. Eller synth. Blir för enahanda. Bättre då att ta russinen från kakan inom respective genre. Att det blivit så beror antagligen på alla musiktidningar som lästs genom åren. Har eller har hört plattorna på din lista utom Kiss och Gladiators som jag lyssnar på just nu. Låter helt ok. Kanske hört nån låt tidigare på nån samling med dem men aldrig en fullängdare. Fick visst inte med nån reggae på min egen lista, i så fall hade nog ngt med Augustus Pablo legat närmast till hands. Å andra sidan finns ju varken Clash eller Beatles med heller. Så en lista på 10 plattor räcker ju inte till på långa vägar. Lade märke till att den nyaste plattan på din lista gavs ut 1979. Costellos Armed forces. 41 år sedan... Det är ju ett tag sedan😀 Kan dock tänka mig att det skulle se ganska likadant ut om fler på forumet skulle sammanställa en lista av samma slag med tanke på ålderspannet här. Dvs kraftig dominans på musik som släpptes på 70-talet samt en och annan skiva från 60 och 80-talen. De flesta föredrar nog att lyssna på ungefär samma musik som dem växt upp med. Fick ju själv bara med en platta från 2000-talet🤔 På 70-talet så tyckte jag att raggarna var tragiska för att de inte upptäckte ny musik. Nu är man där själv! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Januari 31, 2020 Dela Inlagd Januari 31, 2020 (ändrad) Fel Ändrades Januari 31, 2020 av LOSForever Fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 1, 2020 Dela Inlagd Februari 1, 2020 En 10-lista på de bästa plattorna är ju näst intill omöjligt att komma fram till men får väl ta fram några som spelats flitigt och väljer bort de jag redan lagt in. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 1, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 1, 2020 4 timmar sedan, skrev stefan5300: En 10-lista på de bästa plattorna är ju näst intill omöjligt att komma fram till men får väl ta fram några som spelats flitigt och väljer bort de jag redan lagt in. Sju stycken av dom har jag .... så det blir godkänt If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 1, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 1, 2020 Richard Wright...keyboardist i Pink Floyd som mycket tragiskt avled 2008 och med det så satte dom definitivt punkt för min absoluta favoritgrupp...hans platta Wet Dreams är nog snudd på det bästa solo-alstret av dom som Floydarna har gjort. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 1, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 1, 2020 Här är det lite mera gladmusik...kanske skulle passa alla sjöbusar på forumet If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 1, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 1, 2020 En av dom levande Beatlarna brer ut sina bästa spröda vingar. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 1, 2020 Dela Inlagd Februari 1, 2020 23 minuter sedan, skrev Arnold Layne: En av dom levande Beatlarna brer ut sina bästa spröda vingar. Bra tips där. Paul McCartney efter Beatles har jag märkligt nog ingen vidare koll på. Har väl hört någon enstaka låt med Wings kanske och duetten med Stevie Wonder som jag kommer på just nu. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 1, 2020 Dela Inlagd Februari 1, 2020 1 minut sedan, skrev edvardpop: Bra tips där. Paul McCartney efter Beatles har jag märkligt nog ingen vidare koll på. Har väl hört någon enstaka låt med Wings kanske och duetten med Stevie Wonder som jag kommer på just nu. Ringo Starr gjorde väl åxå nått eget som va bra? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 1, 2020 Dela Inlagd Februari 1, 2020 Och Pete Best blev aldrig en riktig Beatles! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Februari 1, 2020 Dela Inlagd Februari 1, 2020 1 minut sedan, skrev audirs2: Ringo Starr gjorde väl åxå nått eget som va bra? Såg att han gjort en del skivor. Inget jag hört dock. Rikaste trummisen i världen med en förmögenhet på 350 miljoner dollar tydligen enligt wikipedia😀 Gissar att dem pengarna inte har så mycket med hans solokarriär att göra. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 1, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 1, 2020 13 minuter sedan, skrev audirs2: Ringo Starr gjorde väl åxå nått eget som va bra? Har två plattor med honom men där är det ingenting som sticker ut något nämnvärt 😕 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 1, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 1, 2020 Måhända är denna Kansas-platta något ojämn men i sin helhet tycker jag att det är den bästa...så underbart när låten Icarus övergår till Borne On Wings Of Steel If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Februari 1, 2020 Dela Inlagd Februari 1, 2020 3 timmar sedan, skrev Arnold Layne: En av dom levande Beatlarna brer ut sina bästa spröda vingar. Gillade Beatles och därefter både Paul och Lennon men mest av allt Harrison som var lite i skuggan av de två första. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 3, 2020 Ebba med Jocke Thåström gjorde sin första platta 1979 ...namnet Ebba Grön ska visst härstamma från en poliskod i samband med planeringen av kidnappningen på Anna-Greta Lejon. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 3, 2020 Tar och kör på med April Wine fast vi bara är i Februari ännu. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Februari 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Februari 3, 2020 Bob Seger har jag alltid velat sett men aldrig fått chansen...han har inte varit någon flitig Sverige-besökare...när han sist var här var samma dag som John Lennon blev offer för pickadollen...men det ryktas även om att han är flygrädd...kanske därav dom få besöken. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu