Kötthandlarn Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 24 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Hoppar snabbt vidare till ett band Arnold känner väl till....🙏 Ett musikaliskt mästerverk enligt min åsikt men ack så skruvat.... Blev än mer skruvat när jag såg filmen med samma namn för första gången.....😵 Den är dock ett stycke mästerverk i musikhistorien....🙏🙏🙏 Avbröt mitt lyssnande på Pink Floyd hastigt och lustigt när jag fann en underbar samlingsbox i skivsamlingen.....🙏 Underbart stycke av "americana"..💖 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 16, 2021 Dela Inlagd Maj 16, 2021 Ännu mera kult, Ronny Åström 🌹RIP. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 16, 2021 Dela Inlagd Maj 16, 2021 Härligt sväng på denna 👍😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 16, 2021 Dela Inlagd Maj 16, 2021 (ändrad) Tja, men varför inte? Grym party-metall och Nuno Bettencourt är väl en av de bästa gitarristerna i världen och det är hans bakgrundssång som lyfter allt.🙏 Ändrades Maj 16, 2021 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 16, 2021 Dela Inlagd Maj 16, 2021 Har funderat länge på detta men är inte denna platta det bästa som någonsin levererats från Sverige? Efter maratonlyssning, så tycker jag nog det.....🙏🙏🙏 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 17, 2021 Dela Inlagd Maj 17, 2021 Van Morrison´s nya. Svänger lugnt och skönt med mycket känsla och inte så mycket jazz i detta alster lite mera åt blueshållet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 17, 2021 Dela Inlagd Maj 17, 2021 Electric Flag med bl.a. Mike Bloomfield och Buddy Miles svänger skönt 👍🎸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 17, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 17, 2021 Bryan Ferrys dåvarande pulla Jerry Hall pryder detta omslag...och det är en av dom bästa plattorna Roxy Music gjort. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 17, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 17, 2021 Den här skivan med Berlin är faktiskt mycket bättre än vad jag minns den...var längesen jag spelade den. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 17, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 17, 2021 Det sägs att Triumph var ett bättre liveband än studioband...hur som helst...den här som är deras andra är en riktig stänkare. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 17, 2021 Dela Inlagd Maj 17, 2021 Denna från 74' är riktigt bra 💥 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 18, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 18, 2021 Bruce kan väl få ett godkänt för den här i alla fall. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 18, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 18, 2021 Bra musik är det väl knappast...men kan nog vara lite samlarvärde på den 😳 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 18, 2021 Dela Inlagd Maj 18, 2021 14 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Bruce kan väl få ett godkänt för den här i alla fall. O ja, en av hans bästa...... Han släppte ju två plattor samtidigt 1992, varav detta var ett av dem..... Det andra var "Human Touch" och de skulle väl ha lite olika teman...... Dock var det inget E-street Band med på ngn av skivorna..... Har lite svårt att välja men tror jag ligger lite mer för "Human Touch", men det är verkligen på "fi**håret"...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 19, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 19, 2021 Deras första platta på 80-talet...ett band som lyckats hålla stilen bra. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 19, 2021 Dela Inlagd Maj 19, 2021 On 2021-05-18 at 05:04, skrev Arnold Layne: Bruce kan väl få ett godkänt för den här i alla fall. Knappt godkänt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 19, 2021 Dela Inlagd Maj 19, 2021 (ändrad) Är inne på ett att band jag inte kände till nämligen Greta Van Fleet. Lade in deras tredje alster för en tid sedan. Lyssnar på deras första och tror ibland det är Robert Plant som sjunger. Bra rock i min smak. Ändrades Maj 19, 2021 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 19, 2021 Dela Inlagd Maj 19, 2021 On 2021-05-15 at 09:56, skrev Arnold Layne: Undrar om hon har hittat något eller om hon letar fortfarande. Fan jag tycker Nina är bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 20, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2021 Don Airey...som tog över tangenterna efter Jon Lord i Deep Purple 2002 ...här är första soloalbumet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 20, 2021 Dela Inlagd Maj 20, 2021 Creedence var ett favoritband på 70-talet med otaliga hits. Har nog lyssnat för mycket på dem. Inte lika spännande nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 21, 2021 Första plattan då Snowy White hoppat in istället för Gary Moore...blev inte så långvarig i Lizzy...trivdes nog inte så bra i bandet. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 21, 2021 Dela Inlagd Maj 21, 2021 FRedagen börjar med Allman Brothers Idlewind South från -70 med lite gungande rock och blues. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Maj 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 21, 2021 Den forne Genesis-sångarens debutplatta...även om han lyckades bra på egen hand så var det roligare när han sjöng med gänget. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 22, 2021 Dela Inlagd Maj 22, 2021 5 kronor styck på loppis 👍💥🎸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 22, 2021 Dela Inlagd Maj 22, 2021 Hittade ytterligare en underbar skiva i min sortering......🙏 Magnus Ekelund & Stålet, är en av alla de underbar artister jag upptäckt på Storsjöyran som spelat "osignat" i källaren under Stadsteatern.....🙏🙏🙏 Tror det var 20011 eller 2012?? De gjorde en duett med den eminenta Jakob Hellman och nu visar det sig att Magnus Ekelund även är producent till Jakobs senaste platta (den första sedan 1989)...... Sjukt bra Svensk pop.....🙏 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu