Peolito Inlagd April 8, 2021 Dela Inlagd April 8, 2021 (ändrad) 1 minut sedan, skrev Peolito: Steve Hacket gitarrist i Genesis gjorde denna skiva 1978 med brorsan och Tom Fowler och Chester Thompson som båda spenat med Zappa och Mothers. Torsdagen fortsätter med bra musik. FEL Ändrades April 8, 2021 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 8, 2021 Dela Inlagd April 8, 2021 Om man gillar progressiv musik så är Rush´s skiva 2112 från 1976 en höjdare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 8, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 8, 2021 4 timmar sedan, skrev Peolito: Steve Hacket gitarrist i Genesis gjorde denna skiva ca 1978 med brorsan och Tom Fowler och Chester Thompson som båda spenat med Zappa och Mothers. Torsdagen fortsätter med bra musik. Dessutom är Steve Walsh från Kansas med och sjunger på några spår...kanonplatta. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 8, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 8, 2021 27 minuter sedan, skrev Peolito: Om man gillar progressiv musik så är Rush´s skiva 2112 från 1976 en höjdare. Har sett dom sju gånger så dom räknas väl in bland favoriterna...dessvärre har dom förbrukat två trummisar...John Rutsey och Neil Peart...så tyvärr är sagan Rush nu slut. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 8, 2021 Dela Inlagd April 8, 2021 5 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Har sett dom sju gånger så dom räknas väl in bland favoriterna...dessvärre har dom förbrukat två trummisar...John Rutsey och Neil Peart...så tyvärr är sagan Rush nu slut. Bara sett dom en gång, tyvärr. Ja, troligen lär dom inte spela mer även om de är ungdomar fortfarande inte 70 bast fyllda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 8, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 8, 2021 Även fast punken inte riktigt var min grej så kunde jag inte låta bli att nosa på den. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 8, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 8, 2021 I stort sett alla medlemmar i Eagles släppte också bra soloplattor. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 8, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 8, 2021 (ändrad) Sonny Crockett i Miami Vice hann med att göra två skivor också...man har väl hört värre om man säger så. Ändrades April 8, 2021 av Arnold Layne If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 8, 2021 Dela Inlagd April 8, 2021 13 timmar sedan, skrev Peolito: Morgonen på kontoret börjar med skivan Coverdale/Page med de båda gamla Led Zeppelin gökarna. Bra början på torsdagen. Har lagt in den tidigare i tråden och ja, det är en skiva av högsta världsklass......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 9, 2021 Dela Inlagd April 9, 2021 (ändrad) Denna skiva hörde jag på en musikaffär i Gamla Stan 1976 och stelnade till. Vad är det frågade jag. Rainbow med titeln Rising svarade butiksbiträdet. Med surrichie på gitarr och minidio på sång och Cozy Powell från Deep Purple på trummor, fortfarande svinbra och en bra start på morgonen. Ändrades April 9, 2021 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 9, 2021 Dela Inlagd April 9, 2021 Min första LP. Blck Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath - Fortfarande underbar. Inköpt på Drottninggatan i Stockholm minns dock inte vad skivaffären hette. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 9, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 9, 2021 Yxar igång Fredagseftermiddagen med en dubbelpuck av ELP . If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 9, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 9, 2021 Inne på mera Leonard Cohen...här är debuten från 1967. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd April 9, 2021 Dela Inlagd April 9, 2021 On 2021-04-08 at 11:59, skrev Peolito: Om man gillar progressiv musik så är Rush´s skiva 2112 från 1976 en höjdare. Rush satt mina ”polare” som drömde om en rockkarriär och lyssnade på själv var man en tönt.. De sa alltid du ”fattar ingenting” 😊 Man gick lite stött hem och lirade mina egna Kraftwerk och Tangerine dream. Idag var man nog lika knepig själv 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 9, 2021 Dela Inlagd April 9, 2021 3 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Inne på mera Leonard Cohen...här är debuten från 1967. Såg han på konserthuset. Sketabra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 10, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 10, 2021 Mountain med Felix Pappalardi och Leslie West i spetsen...en dubbel-live med rå och opolerad rock när den är som bäst. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 10, 2021 Dela Inlagd April 10, 2021 On 2021-04-09 at 19:04, skrev Peolito: Såg han på konserthuset. Sketabra. "Såg honom på konserthuset", heter det..... MVH: En lätt påverkad språkfascist........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 10, 2021 Dela Inlagd April 10, 2021 Asså, jag vet inte vad jag skall tycka om Stina Nordenstam men uppenbarligen har jag flera skivor med henne...... Ena gången som jag lyssnar är det anus och nästa gång, ett mästerverk...... Oavsett, så lämnar hon mig inte oberörd och det är väl det musik handlar om?....💙💙💙💙💙 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 11, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 11, 2021 Fastnade tidigt för The Undertones och skaffade deras tre första skivor. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 11, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 11, 2021 Lyssnar nu på Rick Derringer som är en skaplig gitarrist. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 11, 2021 Dela Inlagd April 11, 2021 Myser till söndagseftermiddagen med en av Sveriges mest karakteristiska sångare...... Tror detta var hans sista platta och vilket mästerverk han lämnade efter sig......💙 Duetten med Jenny Silver på spår nr 8: "Grand Hotel" är helt magisk.....💖💖💖💖💖💖 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 12, 2021 Dela Inlagd April 12, 2021 Plötsligt händer det. Suzzies orkester med skivan Om från 1988. Det var tider det. Gick på nattklubben Atlantic där Dragan Joksovic den gamle cigarettsmugglaren bet i golvet på Solvalla var frekvent gäst. Såg aldrig att han betalade inträde. Stor som ett hus var han. Nåväl tillbaka till Suzzie. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 12, 2021 Dela Inlagd April 12, 2021 1 timme sedan, skrev Peolito: Plötsligt händer det. Suzzies orkester med skivan Om från 1988. Det var tider det. Gick på nattklubben Atlantic där Dragan Joksovic den gamle cigarettsmugglaren bet i golvet på Solvalla var frekvent gäst. Såg aldrig att han betalade inträde. Stor som ett hus var han. Nåväl tillbaka till Suzzie. Suzzies kommer jag ihåg bra, vilken röst! Hittade häromdagen Nina letar Ufo, den snurrar nu på tallriken! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 12, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2021 Skön bluesrock med Carlos Santana...ett album tillägnad hans son Salvador som ibland på senare tid gjort inhopp på hans spelningar. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 12, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 12, 2021 För ovanlighetens skull har Ian Hunter tagit av sig solbrillorna...hände nog inte alls för ofta. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu