NiceBeaver Inlagd April 4, 2021 Dela Inlagd April 4, 2021 On 2021-04-03 at 07:13, skrev Arnold Layne: Experimentell synthrock och också en flitig skivproducent åt många tunga namn inom musikvärlden. Som stort fan av SAGA och Rush är Rupert Hine självklart en favorit. Han producerade två skivor åt båda banden. I Sverige var han nog ändå mest känd för att ha gjort signaturen till radioprogrammet Eldorado. Tyvärr gick han bort i juni förra året. Har du hört hans projekt Thinkman? Han gjorde tre skivor i det namnet, finns på Spotify. Där visar han verkligen vilken fantastisk låtskrivare han var. Han gick även loss mer med produktionen jämfört med hans soloskivor. Ett exempel från den första skivan: "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 4, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2021 44 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Som stort fan av SAGA och Rush är Rupert Hine självklart en favorit. Han producerade två skivor åt båda banden. I Sverige var han nog ändå mest känd för att ha gjort signaturen till radioprogrammet Eldorado. Tyvärr gick han bort i juni förra året. Har du hört hans projekt Thinkman? Han gjorde tre skivor i det namnet, finns på Spotify. Där visar han verkligen vilken fantastisk låtskrivare han var. Han gick även loss mer med produktionen jämfört med hans soloskivor. Ett exempel från den första skivan: Har inte hört Thinkman...men naturligtvis ska jag jag ta mig en lyssnare på det 😀 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 5, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 5, 2021 Med sin endaste skiva och musik liknandes bandet Boston är den riktigt bra. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 5, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 5, 2021 Popigt nu när det är lite allmänt bök och stök här hemma. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 5, 2021 Dela Inlagd April 5, 2021 54 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Popigt nu när det är lite allmänt bök och stök här hemma. Han är ju lite lik Gary Moore. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 5, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 5, 2021 Andra plattan med Point Blank...är lika med högklassig sydstatsrock. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 5, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 5, 2021 Den djupa rösten och dunkla musiken glömmer jag aldrig. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 5, 2021 Dela Inlagd April 5, 2021 58 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Den djupa rösten och dunkla musiken glömmer jag aldrig. Mmmm, en ikon...... Sista skivan med honom är ju ett sådant monumentalt mästerverk och samtidigt ett sorgligt avsked....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 5, 2021 Dela Inlagd April 5, 2021 Kör lite KISS så här på söndagseftermiddagen......🙏 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 5, 2021 Dela Inlagd April 5, 2021 För ca. 20 år sedan fick jag upp ögonen för den moderna countryn från U.S.A..... Gillar verkligen Tim McGraw...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 6, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 6, 2021 Öppnar upp dagen med en hygglig Magnum. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 6, 2021 Dela Inlagd April 6, 2021 Dammar av Gentle Giant som jag såg på Konserthuset för typ 40 år sedan :-), progressiv pop mm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 6, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 6, 2021 1 timme sedan, skrev Peolito: Dammar av Gentle Giant som jag såg på Konserthuset för typ 40 år sedan :-), progressiv pop mm Det mest komplexa progressiva bandet jag känner till...och mycket säkra multi-instumentella musiker...kanske ingenting för nybörjaren att lyssna på....men här spelas dom friskt. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 6, 2021 Dela Inlagd April 6, 2021 (ändrad) 10 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Det mest komplexa progressiva bandet jag känner till...och mycket säkra multi-instumentella musiker...kanske ingenting för nybörjaren att lyssna på....men här spelas dom friskt. Var på sound pollution nära jobbet som är en skivaffär för hårdrocksälskare. Hittade Gentle Giant där och den långhårige som jobbade sade att en full ryss lyssnade på dem förra veckan men gillade dem inte 😄. Ändrades April 6, 2021 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 6, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 6, 2021 Horizont med Tommy Nilsson på sång hade en rätt så kort och blygsam karriär...men med två riktigt bra plattor i bagaget så gjorde dom mig supernöjd i alla fall. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 6, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 6, 2021 En hederlig Nazareth med bra tyngd i...blir alltid på gott humör när det snurrar en platta med dom. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 7, 2021 Dela Inlagd April 7, 2021 Kontrar med denna Nazareth. Håller med föregående talare om att lyssna på gruppen. Sett dom två ggr på Sweden Rock. Första gången men sångaren Dan MacCafferty helt underbart. Nazarteh kom tillbaka till SR något år sedan vilket jag såg fram emot. Suck, Dan MacCafferty hade pensionerat sig. Utan Dan´s röst inget Nazareth tycker jag. Ibland överlever grupperna sig själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 7, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 7, 2021 Kanonplatta med Dire Straits...gillar den mest för att den är så annorlunda och experimentell. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 7, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 7, 2021 8 timmar sedan, skrev Peolito: Kontrar med denna Nazareth. Håller med föregående talare om att lyssna på gruppen. Sett dom två ggr på Sweden Rock. Första gången men sångaren Dan MacCafferty helt underbart. Nazarteh kom tillbaka till SR något år sedan vilket jag såg fram emot. Suck, Dan MacCafferty hade pensionerat sig. Utan Dan´s röst inget Nazareth tycker jag. Ibland överlever grupperna sig själv. Oftast är det så...när sångaren slutar så dör en stor del av gruppen...men visst finns det undantag. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 7, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 7, 2021 Lugnt och avslappnande nu...en lite softare variant av Tina Turner kanske. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd April 7, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 7, 2021 Började bli lite för mycket trall av Ugglan för att det skulle passa mig...men han vann väl en hel del andra lyssnare på det gissar jag. If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 7, 2021 Dela Inlagd April 7, 2021 39 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Började bli lite för mycket trall av Ugglan för att det skulle passa mig...men han vann väl en hel del andra lyssnare på det gissar jag. Tänk att 35-åringen är 60 nu men är fortfarande kaxig (och fortfarande nästan samma frisyr )......... Kanske inte följt musiken så mycket under hans karriär, förutom några undantag........ MEN, fan va man älskar honom.......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 7, 2021 Dela Inlagd April 7, 2021 Vill minnas att det handlade lite om skivomslag i denna trådens begynnelse (men jag kan ha fel som vanligt? )....... Men jag lägger in några som jag inte kan förstå att jag inte har riktiga skivor på...... Hoppas på ändring till detta under helgen........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 8, 2021 Dela Inlagd April 8, 2021 Morgonen på kontoret börjar med skivan Coverdale/Page med de båda gamla Led Zeppelin gökarna. Bra början på torsdagen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 8, 2021 Dela Inlagd April 8, 2021 (ändrad) Steve Hacket gitarrist i Genesis gjorde denna skiva ca 1978 med brorsan och Tom Fowler och Chester Thompson som båda spenat med Zappa och Mothers. Torsdagen fortsätter med bra musik. Ändrades April 8, 2021 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu