Peolito Inlagd September 22, 2023 Dela Inlagd September 22, 2023 En spännande överraskning är det amerikanska rock/metal bandet By fire and Sword som släppte nytt idag. Glory heter alstret. Om jag fattat det rätt finns det ett religiöst touch i texterna. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd September 22, 2023 Dela Inlagd September 22, 2023 1 timme sedan, skrev Peolito: Många anser Ronnie James Dio som den bäste hårdrock´s sångaren. Vet inte om han är det men bra är/var han, dog för ett antal år sedan. Idag släpps en skiva som spelades in live 1985 i Worcester. Come down with fire. Inte många som överröstar🙂 honom i mitt tycke men det beror ju också på vilken musikstil det är. 2 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 25, 2023 Dela Inlagd September 25, 2023 Svenskarna ja det är bara 2 i The Holy Ghost släppte ignore alien orders i fredags. Typ Indie rock. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 25, 2023 Dela Inlagd September 25, 2023 Amerikanska bandet Kill Devil Hill släppte förra veckan Seas of Oblivion. Bandet är ett gäng rutinerad gubbar från olika band. Hård rock/metal. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 25, 2023 Dela Inlagd September 25, 2023 Tyska bandet Winterstorm och dess nya platta Everfrost. Hårdrock/AOR. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 25, 2023 Dela Inlagd September 25, 2023 Tyska hårdrocksgruppen Bonfire släppte nyligen Point Blank. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 25, 2023 Dela Inlagd September 25, 2023 Lite industrial metal på eftermiddagen med 3teeth och nya skivan EndEx. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 26, 2023 Dela Inlagd September 26, 2023 Lars Winnerbäck har släppt nytt. Hållit på sen -96. Vad tiden går. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 26, 2023 Dela Inlagd September 26, 2023 Engelsmännen i The Dust Coda släppte ett bra hårdrocks platta i augusti. Loco Paradise heter den. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 27, 2023 Dela Inlagd September 27, 2023 Engelska tanterna i Girlschool har släppt ny platta i augusti. Wtffortyfive heter plattan. Hårdrock. De har hållit på ganska länge. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 27, 2023 Dela Inlagd September 27, 2023 1978 släppte Southside Johnny and the Asbury Jukes, Hearts of Stone. En skiva jag gillade skarpt på 70-talets slut. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 27, 2023 Dela Inlagd September 27, 2023 Punkarna från Australien Cold Chisel släppte detta album som heter samma som bandnamnet 1978. Gillade debn skivan då och även nu. Har inte lyssnat på den på många år. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 27, 2023 Dela Inlagd September 27, 2023 När jag pluggade i Lund 78-83 så var Kal P. Dal populär bland bönderna och mig. Rock på Skånska. Gräd inte fassan från 1978. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd September 27, 2023 Dela Inlagd September 27, 2023 3 timmar sedan, skrev Peolito: När jag pluggade i Lund 78-83 så var Kal P. Dal populär bland bönderna och mig. Rock på Skånska. Gräd inte fassan från 1978. Nyligen släpptes filmen .... 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 28, 2023 Dela Inlagd September 28, 2023 12 timmar sedan, skrev Naam jai: Nyligen släpptes filmen .... Måste ses :-) 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 28, 2023 Dela Inlagd September 28, 2023 Warren Zevon som gick bort för tidigt i cancer släppte Excitable Boy 1978. Pop/Rock. Tyckte den var kanon då och håller fortfarande. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 28, 2023 Dela Inlagd September 28, 2023 Ebba Grön var det fart i. Krossa allt. We´re only in it for the drugs från 1979 dånade vid förbärsan innan man röjde på stan (Lund på den tiden) 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 29, 2023 Dela Inlagd September 29, 2023 Ny härlig platta av Graveyard från Sverige. Rock/hårdrock. 6 heter skivan. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 29, 2023 Dela Inlagd September 29, 2023 Farbröderna i Wishbone Ash har släppt ett live album idag. Live dates live. De startade 1969, finns faktiskt en originalmedlem kvar Andy Powell på sång och gitarr. 70-talssound. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 29, 2023 Dela Inlagd September 29, 2023 Ny platta av KK´s Priest som heter The Sinner rides again. Låter som Judas Priest och det stämmer då två medlemmar från JP är med i gruppen. Heavy metal. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 29, 2023 Dela Inlagd September 29, 2023 Nytt från Australien. Stepmother med Planet Brutalicon. Power Metal. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 2, 2023 Dela Inlagd Oktober 2, 2023 Black Stone Cherry släppte screaming at the sky i fredags. Rock/metal. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 2, 2023 Dela Inlagd Oktober 2, 2023 Blackbriar släppte denna platta förra veckan.A dark euphony heter den. Dymfonisk metal med kvinnlig stämma. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 2, 2023 Dela Inlagd Oktober 2, 2023 Det kristna amerikanska bandet Red släppte sitt åttonde album i fredags som heter rated R. Rock/metal. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 3, 2023 Dela Inlagd Oktober 3, 2023 Seb Byford och hans legendariska pappa Biff Byford från Saxon fortsätter sitt projekt med skiva nr 2 som heter Dreams of Yesterday. Dom kallar sig Heavy Water. Gammaldags heavy metal tycker jag. Jag gillar. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu