Surin P3 Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 Tvingar mig själv lite här genom att skriva en tråd om detta. Golvet klart och väggarna inom kort. Stomme svetsas, panel och sits blir impoterat virke. Aggregatet och tillbehören hos DHL i Bangkok nu. Kommer nästa vecka till Surin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 13, 2019 Trådstartare Dela Inlagd December 13, 2019 Glömde ett ord för MPRs sökmotor. Furu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 Men skit i bastun nu o koncentrera dig på stötdämparna! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 Kul att se hur terminerna gillar furu? De kanske inte käkar det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 Härligt! Skall bli spännande att följa! Men lägg för guds skull undan knivar, yxor och brännvin! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 13, 2019 Trådstartare Dela Inlagd December 13, 2019 25 minuter sedan, skrev Soengsang: Men skit i bastun nu o koncentrera dig på stötdämparna! Klart fram. Märkbart bättre. Fortsättning följer. 23 minuter sedan, skrev Muimatt: Kul att se hur terminerna gillar furu? De kanske inte käkar det? De är bannlysta från vår tomt. 16 minuter sedan, skrev Naam kaeng: Härligt! Skall bli spännande att följa! Men lägg för guds skull undan knivar, yxor och brännvin! Det är en bastu. Inte en förskola. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 Blir det Koskenkorva som lättdricka sen? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 13, 2019 Trådstartare Dela Inlagd December 13, 2019 Precis nyss, skrev audirs2: Blir det Koskenkorva som lättdricka sen? Koskenkorva är ingen lättdricka. Det används till att kasta på stenarna. För bra "löyly". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 1 hour ago, Surin P3 said: Klart fram. Märkbart bättre. Fortsättning följer. De är bannlysta från vår tomt. Det är en bastu. Inte en förskola. Drömmen är ju att ha furupanel i taket och bröstpanel i furu även här i Thailand... @M33 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 1 timme sedan, skrev Muimatt: Kul att se hur terminerna gillar furu? De kanske inte käkar det? När jag körde ner container samt packade upp såg jag snabbt att svenskt tryckimpregnerat virke åts upp fortare än Ikea köket. Vanlig råspont levde längre än tryckt! Osb skivorna klarade sig bra oxå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 1 minut sedan, skrev Muimatt: Drömmen är ju att ha furupanel i taket och bröstpanel i furu även här i Thailand... @M33 Furu i en bastu är inte så bra, rumpan sitter fast i kåda efter 10 min Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 1 minut sedan, skrev Boa52: Furu i en bastu är inte så bra, rumpan sitter fast i kåda efter 10 min Varför ha rumpan i takpanelen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 14 minutes ago, Issanbonde said: När jag körde ner container samt packade upp såg jag snabbt att svenskt tryckimpregnerat virke åts upp fortare än Ikea köket. Vanlig råspont levde längre än tryckt! Osb skivorna klarade sig bra oxå. Finns mycket bra OSB att köpa i Thailand nu, mycket av den är numera impregnerad med termit gift. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 15 minuter sedan, skrev rolba: Varför ha rumpan i takpanelen? Öl och bastu vem f-n vet vad som händer, finne då bir det kosken då sitter nog pungen fast i kåda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 13, 2019 Trådstartare Dela Inlagd December 13, 2019 23 minuter sedan, skrev Issanbonde: När jag körde ner container samt packade upp såg jag snabbt att svenskt tryckimpregnerat virke åts upp fortare än Ikea köket. Vanlig råspont levde längre än tryckt! Osb skivorna klarade sig bra oxå. Ceder? Inte lika roligt på MPR, men? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 13, 2019 Trådstartare Dela Inlagd December 13, 2019 1 minut sedan, skrev Boa52: Öl och bastu vem f-n vet vad som händer, finne då bir det kosken då sitter nog pungen fast i kåda Kåda ska vara på väggarna. Inte på pungen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 16 minuter sedan, skrev Surin P3: Kåda ska vara på väggarna. Inte på pungen. Finsk/lapsk vaxning kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 22 minuter sedan, skrev Surin P3: Kåda ska vara på väggarna. Inte på pungen. Häng pung och kosken då vet man inte var den fastnar, väggen, taket, dörren men det hörs på skriket var det är Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 41 minuter sedan, skrev Muimatt: Finns mycket bra OSB att köpa i Thailand nu, mycket av den är numera impregnerad med termit gift. Jag pratar för 15 år sen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 48 minuter sedan, skrev Boa52: Öl och bastu vem f-n vet vad som händer, finne då bir det kosken då sitter nog pungen fast i kåda Du måste tvätta bort kådan i rumpan innan du går in i bastun. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 Tror nog Eca kan funka till lavar mm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 13, 2019 Dela Inlagd December 13, 2019 51 minuter sedan, skrev GreenValley: Du måste tvätta bort kådan i rumpan innan du går in i bastun. Men, men kådan fanns ju inne i bastun, furubräder = kåda. Tror nog Surin fixar bastubräderna om inte så blir det kåda i rumpan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 18, 2019 Trådstartare Dela Inlagd December 18, 2019 Lite väggar har vi fått upp idag. Och jag vet att det kan se lite skevt ut, men jag var nog inte helt nykter när betongväggarna byggdes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd December 22, 2019 Dela Inlagd December 22, 2019 Ser trångt ut. Ytan på bastun? Öppna upp lite med glas kanske Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 22, 2019 Trådstartare Dela Inlagd December 22, 2019 2 timmar sedan, skrev Nakhon: Ser trångt ut. Ytan på bastun? Öppna upp lite med glas kanske 2,6 x 2,0 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts