maria Inlagd Juli 8, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 8, 2009 hej.. så nu om vi inte är gifta legalt i Thailand så är det mindre chans att han får stanna..alltså vi ska gifta oss nu i början av augusti.. kan man registrera sig i Thailand efter man gift sig i sverige, och hur går det till? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mussemannen Inlagd Juli 8, 2009 Dela Inlagd Juli 8, 2009 Hej Maria inte så knepigt se här http://www.swedenabr...e____58762.aspx så det ni gör är att åka till BKK in i huset där ambassaden ligger och åk upp till 17:e våningen där finns det en firma som fixar översättning samt legaliserar det hos myndigheten. Sen åker ni till din mans hemby och går in på det lokala amphur och ber att få registrera er där som gifta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaikonsult Inlagd Juli 8, 2009 Dela Inlagd Juli 8, 2009 Ärendenumret har din fru fått av ambassaden. Du kan ringa till Migrationsverket så fort ärendet kommit till Sverige (c:a tre veckor efter din frus intervju hos ambassaden). Mvh Thaikonsult http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaikonsult Inlagd Juli 8, 2009 Dela Inlagd Juli 8, 2009 Man har rätt att få uppehållstillstånd även som sambos. Lite svårare att styrka ett samboförhållande eftersom det inte sker någon form av registrering. Men har partnern varit på visumbesök hos dig i Sverige under 3 månader och ni förlängt besöket med ytterligare 3 månader, kan man anta att ni räknas som sambos. Myndigheterna har själva gett din partner besökstillstånden så ni ska bo och vara tillsammans i Sverige. Mvh Thaikonsult http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mussemannen Inlagd Juli 8, 2009 Dela Inlagd Juli 8, 2009 ok det hade jag inte en susning och vilken tur att jag trilla in här ! då skall jag se till och få det direkt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maria Inlagd Juli 8, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 8, 2009 det stod att det är mest "chans" att få stanna om man är registerat gifta i båda länderna. vi är i sverige nu...så vi får väl nöja oss med att vara gifta legalt på ett ställe.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders-SiamLover Inlagd September 22, 2009 Dela Inlagd September 22, 2009 Gäller dessa frågor fortfarande? ------------------------------ Snart 2 år :-* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NangYak Inlagd September 29, 2009 Dela Inlagd September 29, 2009 I mitt brev från MIG där dom uppmanar mig att fylla i frågeformuläret MIGR 228011, står denna mening ordagrant och med samma versaler som jag skriver nedan: "OBS! Vigseln MÅSTE vara registrerad vid skatteverket." Vet inte varför dom kräver det av oss, men nu är ju vigseln registrerad där så inga problem för vår del. "Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 29, 2009 Dela Inlagd September 29, 2009 Och hur gick det för maria??Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu