Jump to content
IGNORERAD

Grattis på 60 års dagen Gubben 4906!


Tommy

Recommended Posts

Hej Gubben!

.nån måste ju komma sist också, Grattis i efterhand!  :great:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gubben4906

    15

  • buriram

    3

  • Avregistrerad clion

    2

  • AnTove

    2

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hej Gubben!

.nån måste ju komma sist också, Grattis i efterhand!  :great:

Tack Lars60, du är tydligen också årgång  :whistle: 1949 eller är de  :clapping: 1948??

Vi kanske nåt år skulle ta och samköra våra resor vi alla som har nått 60 år, det skulle kunna bli kul att få lyssna på "våran" musik, det som är riktig "pop", förlåt mig MJ-fans.

:whistle: gubben :whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Gubben 4906 i efterskott , du såg ut att ha en underbar dag med dina närmaste .

                        Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben.

Huset ingår i det som kallas "miljonprogrammet" och byggnadsår är om jag inte helt fel missminner mig 1965.

Det byggdes som du skriver "sköterskebostäder", därav öknamnet " centrala ridhuset".

Det fanns för övrigt ett på Olof af Acrels väg samt ytterligare ett på söder med adress Marmorgatan.

Därefter tillkom Mörbylunden i Danderyd samt Hagängen uppe i Upplands-Väsby.

Varje månad vid löning så klev man in på första möjliga partaj och sedan fortsatte man med festande och olika damer tills  man stupade, dom flesta som bodde i dom olika "ridhusen" var av finskt ursprung. Så ofta gick det hela ricktigt vilt till.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gubben.

Huset ingår i det som kallas "miljonprogrammet" och byggnadsår är om jag inte helt fel missminner mig 1965.

Det byggdes som du skriver "sköterskebostäder", därav öknamnet " centrala ridhuset".

Det fanns för övrigt ett på Olof af Acrels väg samt ytterligare ett på söder med adress Marmorgatan.

Därefter tillkom Mörbylunden i Danderyd samt Hagängen uppe i Upplands-Väsby.

Varje månad vid löning så klev man in på första möjliga partaj och sedan fortsatte man med festande och olika damer tills  man stupade, dom flesta som bodde i dom olika "ridhusen" var av finskt ursprung. Så ofta gick det hela ricktigt vilt till.

MVH

Slaskhasen,

Jag träffade min dotters mor på sköterskehemmet som låg på Krukmakargatan mellan Torkel Knutsongatan och Timmermansgatan. Det var 1972.

Före det så var jag och härjade på Karolinskas, SÖS och även en som låg uppe vid Timmermansgatan/Maria Prästgårds gata, lite osäker på namnet på sista gatan.

Idag är man inte lika pigg på att ragga, kanske blir bekväm med åldern.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Gubben

Varför talade du inte om var du bor. Den fastigheten tog jag hand om i många år. Många roliga minnen. Ligger väldigt bra.Men som du säger ungdomboende nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...