Jump to content
IGNORERAD

Grattis på 60 års dagen Gubben 4906!


Tommy

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gubben4906

    15

  • buriram

    3

  • Avregistrerad clion

    2

  • AnTove

    2

Mest aktiva i denna tråd

Här kommer det några bilder på min arvinge och hennes arvingar :mdr: , + exet och dotras pojkvän och pappa till den yngre.

Här är en bild på exet som håller i den minsta av barnbarnen. 5 månader den 7 juli.

001-7.jpg

Så här ser han ut, Joel, kommer troligen bli en riktig charmör.

002-9.jpg

Här är Joel hos mamma Åsa som min dotter heter.

003-7.jpg

Nu kommer maten in innan vi fortsätter med släktkrönikan. :mdr: Maten är något asieninspirerat men troligen skulle en Thaidam inte godkänna maten. Men den slank ner och tack och lov så var det ingen Thaidam i sikte. :mdr:  

005-8.jpg

Denna mat är, den övre kyckling med grön Curry, den nedre kyckling med röd curry.

006-10.jpg

Om några minuter till 30 minuter kommer fortsättningen, man blir nödig av att äta mycket, helst när man blir bjuden.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, tillbaks,

bilden alldeles före matbilderna, i bakgrunden på den bilden är min dotters pojkvän och tillika pappa till lillen.

Nu fortsötter jag med bilder från tårtan bl.a.

Här sitter födelsedagsbarnet, jag, och blir plåtad bakom tårtan, pappret jag håller i handen är en teckning från Jennie där det står "Grattis morfar på födelsedagen" + en teckning på en Prinsessa, dotterdottern.

007-10.jpg

Här sitter dottermodern och konstaterar att batteriet är slut så jag lovar att bränna bilderna på en skiva till henne.

008-9.jpg

Här är det en närbild på underverket, även när det är barnbarn så älskar man dem lika mycket som om det är ens egna barn.

012-9.jpg

Här sitter Jennie i knät på Mormor Mari. Innan frågan kommer, att vi fortfarande är vänner beror på att det var kärleken mellan oss och inte kärleken till vår dotter som försvann. När jag blev nykter så flyttade min dotter hem till mig och eftersom dottern är bådas problem så kom vi överrens om att fostra jäntan tillsammans fast hon bodde hos mig. Och för mig är det självklart att vi firar varandras högtider plus jul tillsammans.

013-8.jpg

De sista 4 till 6 bilderna kommer senare.

:wai: skenhelige gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Grattis Gubben från en några månader äldre gubbe. Kanske vi kan ses i skidspåret i vinter,Jag kan fortfarande köra 12km under 50 min(skryt ,men sant hahaha) Hör av dej om du är intresserad av några dagar i skidmiljö

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, här kommer de sista bilderna från min 60-årsdag.

Här har vi lillgrabben och ja, de luktar underbara. :mdr:

016-8.jpg

Här är jag, stolt Morfar med en underbar liten tjej, det låter kanske knäppt men det är nåt visst med det första barnbarnet :mdr:

017-7.jpg

Här är jag och lillgrabben och, jag älskar honom lika mycket som jäntan men det är ändå nåt särskilt med det första barnbarnet.

018-7.jpg

Och här är min älskade dotter med lillgrabben Joel

019-8.jpg

Ja, det var vad jag hade av bilder.

Ha en bra helg på Er och tack för alla gratulationer.

:whistle::mdr: gubben :mdr::whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Grattis Gubben från en några månader äldre gubbe. Kanske vi kan ses i skidspåret i vinter,Jag kan fortfarande köra 12km under 50 min(skryt ,men sant hahaha) Hör av dej om du är intresserad av några dagar i skidmiljö

Tyvärr larbejo, sist jag åkte skidor på längden så var det  :crazy: fortfarande modernt med Edsbynskidor i trä :crazy: . Jag provade att åka dessa uppe i byn Ånn som ligger mellan Åre och Storlien i Jämtland.  :whistle: Hade jag inte hållt mig inom området så hade de antagligen dragit igång skallgångskedja efter mig. :whistle:

:whistle::mdr: gubben :mdr::whistle:  

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Ja,Gubben man kan väl ändra sig.Det är aldrig försent. Det finns mycket bättre skidutrustning nu.Men i vilket fall som helst kan du väl höra av dej

Link to comment
Dela på andra sajter

GRATTIS på födelsedagen. :wai:

Ser på bilderna att du haft en bra dag med dina närmaste.

Vi ses säkert igen på NID nästa år :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja grattis från Västkusten fina bilder på staaaaaaden :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben, små typer håller man under stjärten, Hälsningar anders ännu inte Far eller Morfar  Ta vara på det du har, UNDERBART.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gubben, små typer håller man under stjärten, Hälsningar anders ännu inte Far eller Morfar  Ta vara på det du har, UNDERBART.

Jamen, han satt ju i mitt knä, då behöver man väl inte hålla de små liven under stjärten? :crazy::crazy::whistle:

:crazy::whistle: gubben :crazy::whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså det är till att fylla år?

Ja men grattis då Gubben och hoppas du fick en bra dag

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Grattis igen ja du e några veckor äldre jag fyller 60 den 19 juli å min  grabb heter också joel han fyller 4 i sept  :dance1:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jasså det är till att fylla år?

Ja men grattis då Gubben och hoppas du fick en bra dag

Jodå Farang, jag hade en underbar dag. Behövde bara sitta och njuta.  :crazy::crazy::crazy::crazy::whistle: Ända smolken i bägaren var att jag var tvungen att lasta in maten och tårtan själv, ingen som ville hjälpa mig med det, :whistle::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

:great: gubben :great:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Givetvis ska du ha ett stort GRATTIS på födelsedagen lilla gubben.

http://www.youtube.c...wRniljTrw#lq-hq]Helena Paparizou - Happy Birthday at OAKA Athens (Swedish)

:whistle: "då ska han skjutas och då ska han skjutas och då ska han skjutas i en skottkärra fram" :whistle:

så slutar låten. Tack stefan5300

:whistle: gubben :whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort GRATTIS ifrån en jämngammal gubbe.

Var rädd om dig samt även dina nära och kära.

Härloga fotografier ifrån festligheterna.

Utifrån gamla bilder skapade av dis så förstår jag att du numer bor i det som förr kallades: centrala ridhuset.

Har varit där i min ungdom och festat runt i diverse smålägenheter.

Hoppas att du inte håller slika fester som det var på 60-talet.

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Grattis gubben!

Birthday!!!

Tack Knasen,

det var en underhållande hyllning, många tecknade figurer som jag kände igen.

Och alla ni andra

  :Drogar-Cry(LBG): ETT STORT TACK FÖR ALLA HYLLNINGAR, OBS!!!GLÄDJETÅRAR :Drogar-Cry(LBG):

Skulle vara kul att träffa Er alla samtidigt men jag vet att det är omöjligt. Pattisgänget är ju lätt att hitta för det är väl dem jag har träffat mest.

Det kanske går att nästa år jag åker ner så kan vi kanske träffas någonstans i Bangkok. Har bara varit i Chinatown plus några turistfällor i Bangkok, har inte ens hunnit med flodresan.

Många kramar till er alla från

:Drogar-BigGrin(LBG): gubben :Drogar-BigGrin(LBG):

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt Rätt Gubben, tänkte mest på mig själv och mina barn, nu vuxna 36 / 24

Olika mammor, anders var en splittrad person tidigare. Hoppas jag

P & K // anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Stort GRATTIS ifrån en jämngammal gubbe.

Var rädd om dig samt även dina nära och kära.

Härloga fotografier ifrån festligheterna.

Utifrån gamla bilder skapade av dis så förstår jag att du numer bor i det som förr kallades: centrala ridhuset.

Har varit där i min ungdom och festat runt i diverse smålägenheter.

Hoppas att du inte håller slika fester som det var på 60-talet.

MVH

Hej slaskhasen,

Det är det gamla Sköterskeboendet på Crafoords väg, adressen var tidigare Dalagatan 9 D tror jag, Här har jag en bild på huset.

002-6.jpg

Jag har bott här nu sen tidiga 2001, en 1:a på 24 m2. 3101 kr/mån i hyra och då ingår elen i hyran så grundhyran är antagligen 2700-2800 kanske. Idag är det ett ungdomsboende, ändrades året efter jag flyttade in, det är därför jag är kvar. De måste ju flytta oss till ett likvärdigt boende och läge och det kostar väl för mycket. Det är bara spekulationer från mig. Om du tittar på huset så ser du bredvid det vänstra trädet längst upp på huset ett fönster, räkna med det fönstret 5 fönster mot höger, i den raden du hamnar då så går du 5 fönster ned, det ser väldigt vitt ut. Där bor jag. Att det är så vitt beror på att persiennen är nere. Lat. :crazy:

:whistle: Du får gärna berätta lite om ditt liv i detta hus. Men jag tycker huset ser mer ut som att vara byggt på 70-talet? ??? Privat till mig om det är för mycket "blöta fester" du hade här. :whistle:

:mdr: gubben :mdr:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...