pigge01 Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 På resan den 12/6 med TG951 Får vi ta med 48+38+38+28 på fyra presoner = 152 inchekat +lite övervikt. Jag tror att Nitt och hennes syster packar mer en hel del till byn! pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 QuoteCaj P grillkrydda, Aromat kryddan, köttbuljong och soja. Köttbuljong och soja köpes över allt t.ex. 7/11, Big-C. pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Varför skall man köpa ny buljong och soja om man redan har? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus-Chumphae Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Vid resa utan frun lätt packning, liten ryggsäck innehållande shorts, underkläder, badbyxor, t-shirt, skjorta sandaler samt hygienartiklar totalt ca 5 – 7 kg. När frun är med max vad som är ok på flyget! Jag lite hon mycket! Mvh Magnus-Chumphae Magnus-Chumphae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Quote [br][glow=red,2,300](USA) i sydamerika uppans kaffet och där vet man hur de ska förädlas och bryggas och [/] [/glow]Du skrattar gott åt andra men tror att kaffet uppfanns i Sydamerika. Tänk så fel det kan bli. Själv så har jag ingen spännande packning att prata om men läste på ett annat forum om en killa som tog med sig 20 kilos hantlar, eftersom han var rädd att musklerna skulle bli mindre och inte litade på att man kunde träna i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Jag kör med en packning som ligger runt 15kg.Då blir det smidigt även när man ska flyga lågpris inrikes,eller till nått grannland. 15kg är max med tex Airasia. Kläder så man kan byta var dag utan o behöva tvätta för ofta ,laptop o lite böcker+snus.En lätt liten ryggsäck kan vara bra o ha nerpackad oxå. Jag vill gärna checka in allt och slippa handbagage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Eftersom jag varit ner några vändor nu har det samlats på en hel del kläder och dem måste ju användas. Brukar annars packa ner en massa godis(mindre senaste resan dock då jag tidigare visat prov på bristande disciplin gällande intagandet av detsamma), laptopen, kameran, mp3 spelaren, thai lexikonet, några kartor kamagra osv. Och senaste åkte det med en påse proteinpulver. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Franco Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Smutstvätt, en bok och snus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larka Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Brukar bli några linnen som är lätta att bara skölja och några badshorts, lätt att göra rena själv. ( Inte för att tvätt är dyrt men om man inte alltid har tillgång till att lämna in) Torkar snabbt med Sen blire 2-3 par strumpor och en gäng kalsonger så man klarar sig bra. Sen så klart pass och papper och dylikt. MP3 och kamera och snus och kanske någon påse godis hemifrån som man kan ta fram om man känner suget blir för stort! =D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Quote Du skrattar gott åt andra men tror att kaffet uppfanns i Sydamerika. Tänk så fel det kan bli. Själv så har jag ingen spännande packning att prata om men läste på ett annat forum om en killa som tog med sig 20 kilos hantlar, eftersom han var rädd att musklerna skulle bli mindre och inte litade på att man kunde träna i Thailand. [/] [] Jag råkade ju förväxla kaffe (skulle just ha skrivit blandat ihop) med chokladen som dom började med i sydamerika för att senare "exportera" den till europa. :oops: Mitt rekord i packning är 21 kilo på vägen hem från Bangkok fuktiga kläder , handdukar och den där lådan med lipo var nog boven i dramat annars brukar jag bara ta med det mest nödiga och det som inte går att få tag på när jag är framme. Det blir alltid mer när jag ska vara borta länge. [/] Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Tja. Minsta möjliga packning ner till BKK och största möjliga hem till ARN är filosofin. Har sex T-shirts, sex par kallingar, 3 par kortbyxor, ett påslakan, ett örngott och en handuk lagrad i BKK för att slippa släpa på grejer fram och tillbaks. Rakhyvlar , raklödder, tandkräm och lukta gott grejer inhanlas första dagen i BKK. Minsta möjliga till BKK brukar också bli enormt mycket numera med alla presenter som har inhandlats, lax, maskindiskmedel!, GPS mm hade vi med oss vid nedresan i dec. Största möjliga packning hem brukar utan problem verkligen bli det: I våras släpade vi hem närmare 100 kg, bl.a. Bord för barn med thailänska alfabetet, två stora thaistyle triangelformade kuddar, minst 10 kila barnböcker, mat mm osv. mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 QuoteCaj P grillkrydda, Aromat kryddan, köttbuljong och soja. MSG x 4 , trodde det fanns tillräckligt av det i Thailand? mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Triangelformade kuddar kan man köpa utan stoppning och fylla när man kommer hem! "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Sawadee Japp, jag vet att detta kan tyckas vara ett lite löjligt förslag på saker att ta med, men ett paket med pappersnäsdukar kan visa sig vara ovärderligt om man drabbas av plötslig och akut semestermage. Är man ute på stan när det inträffar och rusar in på ett papperslöst skithus är några näsdukar i fickan guld värda. MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Edvardpop!släpar du med dig kamagra,det finns väl att köpa på plats Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Halloj Nutteman. Rövslang brukar finnas member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Farang. Japp slang brukar finnas, men du som har bott i Pattaya borde veta hur trycket är i dom slangarna vissa tider på året. MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oden60 Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 försöker åka lätt packad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Åker med en resväska sen får man köpa två till i los för lilla noi ska ha med sitt godis När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Quote Edvardpop!släpar du med dig kamagra,det finns väl att köpa på plats Mvh Måne Jo, det kan så va. Bara det att tabletterna har en viss förmåga att ligga å skräpa utan att komma till användning när man är hemmavid av någon anledning. Köpte dessutom på mig en massa senast det begav sig(på en visarun till Burma), så varför inte ta dem med sig dit där de bättre kommer till sin rätt. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Quote Bara det att tabletterna har en viss förmåga att ligga å skräpa utan att... Dom gångerna "kompisarna" provat kamagra har det varit gel, har jag hört, har nån sagt. member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Quote Farang. Japp slang brukar finnas, men du som har bott i Pattaya borde veta hur trycket är i dom slangarna vissa tider på året. MVH Nutteman Jag hade alltid toapapper member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Det verkar som en del härinne packar enligt "Lex Berra" Sällskapsresan Det minsta jag packat var ett handbagage (torsdag till midnatt söndag kväll i LOS) och det mesta cirka 70 kilo hem från BKK. Fick betala för 15 kilo övervikt den gången... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lion Woods Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 Ett par lätta skor typ hydroclimb följer alltid med i väskan. Perfekta att ha vid strapatser på vissa stränder. Känns bättre på än sandaler. Finns säkert att köpa på plats, men har man gått in dom hemma i Svedala kan skavsår slippas. Om jag inte får en så himla kul stolsgranne på planet, kan korsordstidningar vara guld värd. Dom är även bra i regnet på verandan när man befinner sig lite utomsocknes. Ficklampa när man drar ut i nattens Pattaya. Nä... kanske inte där, men avsides har man varit med om att trampa lite snett utan lampan. Lite av små grejer jag inte glömmer. Lion Woods Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juni 2, 2009 Dela Inlagd Juni 2, 2009 En resväska är bra att ha med sig.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu