Joints Inlagd Oktober 12, 2008 Dela Inlagd Oktober 12, 2008 QuoteDet måste ju finnas några tusen Svenskar i Bkk... Kanske det, men här är de iallafall inte. Bangkok är nog min favoritstad i världen och det är jag väl inte ensam om. Varför är det så dött här? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Oktober 14, 2008 Dela Inlagd Oktober 14, 2008 När man har varit och tittat på Wat Phra Kaeo är det skönt med en liten tur på floden Den här fick vi för oss själva Lättservad Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Oktober 14, 2008 Dela Inlagd Oktober 14, 2008 Efter en sväng på "flodernas konung" kan man parkera båten vid någon konstig byggnad Wat Arun - Gryningstemplet uppkallad efter den indiska gryningsguden Aruna 79 meter hög Ännu en trappa Puh Inne i dom 4 hörntornen finns statyer av vindguden Nayu till häst Hela byggnaden och dessa figurer är smyckade med porslinsskärvor Vilket jobb Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd Oktober 14, 2008 Dela Inlagd Oktober 14, 2008 Och + blir det! QuoteBangkokbilder för den intresserade Jan L Mvh Kimmo You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd Oktober 14, 2008 Dela Inlagd Oktober 14, 2008 Du bara levererar knifetown, musik och bilder! Nice, nice! Stort + på dig! Mvh Kimmo Leta efter hatten i Eskilstuna! You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
b-tung Inlagd Oktober 15, 2008 Dela Inlagd Oktober 15, 2008 Lite bilder var det ja kao san bed and supper q bar grand palace Dusit zoo för länge sen Svettig mat för en nybörjare. länge sen ute templet på sukhumvit. 19 år sedan bed and supper december ett år sen god mat ett år sen klongbåt vägen härifrån I Was Here Sova bör man Måste vi ta med turister. mera mat Kanske nån som har hamnat här? Är det konstigt att man längtar ner ibland mitt nästa tattomotiv... Grand palace För att avsluta med en singha...Tvi Vale kao san Lite blandat Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Oktober 19, 2008 Dela Inlagd Oktober 19, 2008 Idag åker jag till Dusit-parken Vimanmek-residenset Världens största förgyllda teakbyggnad, uppförd helt utan spikar. Byggdes på 1890-talet på ön Ko Sichang utanför Si Racha 1901 flyttades residenset till Dusit Palatset var den första byggnaden i Thailand med elektricitet och ett badrum invändigt Ett museum Vackra teakhus Ananta Samakorn Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Oktober 21, 2008 Dela Inlagd Oktober 21, 2008 Fina bilder. Alltid kul att titta på kort från förr. Synd att tråden ligger på den här avdelningen som har så få besökare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kharess Inlagd Oktober 21, 2008 Dela Inlagd Oktober 21, 2008 Bangkok har verkligen naglat sig fast i hjärtat. Skönheten och odjuret personifierat. Jag älskar denna stad. Underbara bilder. Never forget Sadako Sasaki. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Februari 10, 2010 Dela Inlagd Februari 10, 2010 satt o tittade igenom denna tråden klart intressant med de gamla bilderna, en personlig favorit var reastauranten Blue Moon som låg mittemot worldtrade, en gammal träbyggnad med 3-4 våningar med live musik på någon utav dessa kunde sitta inne eller ute om man så önskade! Minns inte riktigt när de rev den 92-93 kanske! som tur är så råder det ingen brist på fler trvliga ställen! Någon som minns Blue Moon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 10, 2010 Dela Inlagd Februari 10, 2010 Jag har väl kanske ingen rätt att yttra mej med min ringa Bkk.erfarenhet, jag har bara varit i stan en vecka. Har tidigare tyckt att Bkk. är så otroligt stor jag var mao. både rädd och skeptisk, men vad fel jag hade. Bangkok har blivit en av mina favoriter jag åker inte till Thailand igen utan att öronmärka minst en vecka i stan. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
challenger98 Inlagd Februari 10, 2010 Dela Inlagd Februari 10, 2010 hur mycket ska man max ge/betala för en båttur med klongbåt om man är ensam mellan tex Wat Khaen Po (Guld buddan) till Silom Road (Hotel Oriental). mvh challenger98 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Februari 10, 2010 Dela Inlagd Februari 10, 2010 hur mycket ska man max ge/betala för en båttur med klongbåt om man är ensam mellan tex Wat Khaen Po (Guld buddan) till Silom Road (Hotel Oriental). mvh challenger98 Finns atminstaende tva olika battyper som passerar dar. Den billigare som stoppar pa alla smastopp borde ligga pa typ 10-15 baht den storre pa kanske 20-25 som max. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Mars 2, 2010 Dela Inlagd Mars 2, 2010 (ändrad) Karneval! Vid Brittiska ambassaden vid Chidlom. Liten och skruttig men kul for de minsta kidsen. Ändrades Mars 2, 2010 av wille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Mars 2, 2010 Dela Inlagd Mars 2, 2010 fina foton wille När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu