XpoSweden Inlagd Juli 11, 2008 Dela Inlagd Juli 11, 2008 Hej och välkommen till Stora staden Bangkok. Skriv gärna in och posta mer än gärna bilder. Ha det ...Bangkok.jpg Bangkok.jpg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juli 18, 2008 Dela Inlagd Juli 18, 2008 Här kommer en enkel fråga från en mycket matintresserad människa. Vilken är din absoluta favorit bland bangkoks alla thailändska restauranger? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juli 19, 2008 Dela Inlagd Juli 19, 2008 QuoteHär kommer en enkel fråga från en mycket matintresserad människa. Vilken är din absoluta favorit bland bangkoks alla thailändska restauranger? Det var en bra fråga. En av mina personliga favoriter är Kin Lom Chom Saphan. http://gourmet.masii...aurant/?rid=333 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Akha Inlagd Juli 20, 2008 Dela Inlagd Juli 20, 2008 Hej. Vientiane Kitchen är min favorit, av dom ställen jag varit till http://www.vientiane-kitchen.com/ Mvh Micke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juli 20, 2008 Dela Inlagd Juli 20, 2008 Hej Min favorit är en liten resturang i ett gatuhörn på Sukhumvit mellan soi 13 och 17, det är en äldre man med humor som serverar och det är nästan alltid fullsatt. Resturangen är öppen på två sidor mot gatan och det är trångt mellan borden, men den är populär bland både bland falanger och thai, maten är jättegod och ofta bättre än på mycket dyrare ställen. Jag kommer inte ihåg vad den heter men stället går inte att missa. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fridde Inlagd Juli 20, 2008 Dela Inlagd Juli 20, 2008 Ibland när man besöker stora städer så är man i stort behov av en bra karta och guide, En som jag tycker är bra över Bangkok är den som visas på bilden "Groovys Map" Bra översikt av staden och dess transportnät Och även många bra tips om shopping, mat,dryck,nöjen, etc.. "Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om." Fridde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juli 20, 2008 Dela Inlagd Juli 20, 2008 Quote Hej. Vientiane Kitchen är min favorit, av dom ställen jag varit till http://www.vientiane-kitchen.com/ Mvh Micke Jag var där för fem år sedan tror jag. Väldigt god mat plus bra stämning. Man glömmer av att man är i Bangkok vilket kan vara skönt ibland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juli 20, 2008 Dela Inlagd Juli 20, 2008 QuoteHej Min favorit är en liten resturang i ett gatuhörn på Sukhumvit mellan soi 13 och 17, det är en äldre man med humor som serverar och det är nästan alltid fullsatt. Resturangen är öppen på två sidor mot gatan och det är trångt mellan borden, men den är populär bland både bland falanger och thai, maten är jättegod och ofta bättre än på mycket dyrare ställen. Jag kommer inte ihåg vad den heter men stället går inte att missa. Mvh Isan Lover Låter som en kinesisk restaurang som ligger på samma sida. Inredning från 1920-talet, kan det vara den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juli 20, 2008 Dela Inlagd Juli 20, 2008 Hej Mitt i prick, den resturangen är det, visst har dom bra mat. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juli 21, 2008 Dela Inlagd Juli 21, 2008 Ja, de gångerna jag varit där har det varit bra. Jag tycker om stilen och hoppas den får ligga kvar där i all evighet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Tommy Inlagd Juli 21, 2008 Dela Inlagd Juli 21, 2008 Är som sagt lite emot den stora mängden rubriker här på MPR, men en Bkk-rubrik känns rätt ok! Det måste ju finnas några tusen Svenskar i Bkk... Så varför inte? Har ett par förslag på trådar: "Bartipset" "Shoppingtråden" "udda sevärdheter" och "Restaurang tips", finns säkert en massa annat, men det får väl någon annan komma på. Vad gäller det för moralregler här, samma som resten av MPR? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joints Inlagd Juli 21, 2008 Dela Inlagd Juli 21, 2008 Quote Vad gäller det för moralregler här, samma som resten av MPR? Ett Bangkokforum borde helt klart ha egna regler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
XpoSweden Inlagd Augusti 5, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 5, 2008 Hej, När det kommer till moralregler så är det väl det samma som övriga forumet, men. jag kommer inte ta bort några trådar om bara det finns en viss vänskap i dessa. alltså inga kastar skit på varann..ok mai Matställen: Jag gillar att sitta och käka på Suk Soi 38, där finns massa goda gatukök efter att mörkret lagt sig. Sen har Soi TongLor massa goda ställen också. Vientien har jag varit på för mycket, detta för att jag bor ca 75 meter ifrån. samma soi. Musikställen: Synd att Admaker stängde, bästa musiken och publik i stan. Saxophone är ok, bra musik och fin stämmning där. Tokyo Joe, kanske lite litet ställe, men bra blues där. Londoners har ett bra band som spelar många dar i veckan, bäst på onsdagar, Mycket folk då. Sevärt just nu: Fotoutstälningen vid World Trade Plaza, Jisses vilka bilder. " from heaven to earth" så bra, så bra. Bästa kvällsnöje just nu: Mojo´s Suk Soi 33, bra band och fina / sexy coyote dancer. Soi Cowboy, finns många go go som har shyssta flickor, även om jag bott här för länge för att detta skall vara SÅ intressant. men Long Gun o Sharks är ok. Mer kommer. Vänskap bland oss Bkk bor och Bkk besökare. Ps. Har inte bott på hotell på länge här, så där går jag bet med info. Ha det ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Augusti 8, 2008 Dela Inlagd Augusti 8, 2008 Ett par Bangkok bilder var det.. Älskar denna stad, och har tom spenderat hela semestrar här innan jag flyttade till Asien. Thailand W828 196 (Large).jpgThailand W828 187 (Large).jpgThailand W828 162 (Large).jpg Thailand W828 197 (Large).jpgThailand W828 196 (Large).jpgThailand W828 187 (Large).jpgThailand W828 162 (Large).jpg Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 8, 2008 Dela Inlagd Augusti 8, 2008 Trevligt nu på morran o ha kommit till Bangkok, inga bartjejer i synfältet ännu.Alla här verkar ha ett vettigt jobb typ o hämta grogg till mig. Tyvärr lämnar jag detta trevliga ställe om en timme men jag kommer tillbaka, garanterat! Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest 113BOM Inlagd Augusti 8, 2008 Dela Inlagd Augusti 8, 2008 QuoteTrevligt nu på morran o ha kommit till Bangkok, inga bartjejer i synfältet ännu.Alla här verkar ha ett vettigt jobb typ o hämta grogg till mig. Tyvärr lämnar jag detta trevliga ställe om en timme men jag kommer tillbaka, garanterat! hoppa du får en bra tur i kväll från singapore i nya airbussen ha ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 Quote hoppa du får en bra tur i kväll från singapore i nya airbussen ha ha Skall nog bli trevligt, lär väl inte springa på Bar-experten BTT iaf. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 Lamai, när ska vi ta den där biran på Corner pub.. Mvh Lung King aka Bob_Marley To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 Lung King Du får nog vänta till slutet av augusti eller början av September. mooton Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Oktober 12, 2008 Dela Inlagd Oktober 12, 2008 Bilder ifrån Wat Phra Kaeo Jag läser i min guidebok att uppförandet av det här märkliga byggnadskomplexet inleddes1782 för att markera grundandet av den nya huvudstaden och skapa ett ställe att hysa Smaragdbuddhan (Phra Kaeo) och ett residens åt kungen Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Oktober 12, 2008 Dela Inlagd Oktober 12, 2008 Fantastiska byggnader Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Oktober 12, 2008 Dela Inlagd Oktober 12, 2008 Jag tar några till Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Oktober 12, 2008 Dela Inlagd Oktober 12, 2008 Här kommer dom sista Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jan L Inlagd Oktober 12, 2008 Dela Inlagd Oktober 12, 2008 Bangkokbilder för den intresserade. http://janluthman.se/ Jan L Besök min blogg http://janluthman.blogspot.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Oktober 12, 2008 Dela Inlagd Oktober 12, 2008 Quote Bangkokbilder för den intresserade. http://janluthman.se/ Jan L Stort + för dina bilder Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu